معرفی

برند تی پی لینک (TP-Link)

برند تی پی لینک (TP-Link)

درباره برند بزرگ تی پی لینک (TP-Link) چقدر می دونید؟

برند تی پی لینک (TP-Link) رو شاید خیلی از شما می‌شناسید و اسمش‌رو شنیدید. مخصوصا کسایی که با تجهیزات شبکه‌های رایانه‌ای سر و کار دارن. حتی کسایی که فقط دنبال خریدن یه مودم برای خونه یا دفتر کارشون بودن. این برند چینی یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها و برندها در حوزه تولید انواع تجهیزات اکتیو شبکه‌، Wi-Fi و وایرلس در جهان هست که محصولاتشو به بیشتر از 120 کشور صادر می‌کنه. احتمالا اسم محصولات شرکت تی پی لینک (TP-Link) بیشتر تو حوزه مودم روتر، روتر و کارت شبکه به گوشتون خورده. اما حیطه فعالیتش گسترده‌تر از این حرف‌هاست. تو این مقاله قراره علاوه بر معرفی محصولات درباره اینکه برند TP-Link از کجا شروع به کار کرد و در ادامه چطوری پیش رفت هم صحبت کنیم.

معرفی برند تی پی لینک (TP-Link)

برای شروع معرفی باید بگم برند TP-Link هم مثل اسم خیلی از برندهای دیگه که مخفف یا ترکیب دو یا چند واژه خاص هستن، بخش “TP” درواقع خلاصه شده “Twisted Pair” به معنای زوج به هم تابیده هست. زوج به هم تابیده هم یه نوع کابل برای انتقال سیگنال‌های الکترومغناطیسی و کاهش تداخل اون‌هاست.

برند TP-Link تو حوزه تجهیزات شبکه رتبه سوم دنیارو به خودش اختصاص داده و تو کشورهایی مثل ایران، ایتالیا، روسیه، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، کلمبیا، فرانسه، آلمان، هند، مکزیک، هلند، لهستان، رومانی، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، ترکیه، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، اوکراین، ویتنام نمایندگی فروش داره.

تو این شرکت که دفتر مرکزی اون در شهر شنزن چین قرار داره، حدود 22000 نفر یا بیشتر، مشغول کار هستن. وبسایت IDC گزارشی‌رو ارائه داده که نشون میده 42.9 درصد از بازار تجهیزات وایرلس WLAN، متعلق به برند تی پی لینک (TP-Link) هست. سال 2012 این شرکت، 46.9 درصد درآمد سالانه از بازارهای بین‌المللی‌ داشته. تو سال 2016 هم برآورد درآمدش حدود 2.1 میلیارد دلار بوده.

برند خوش‌نام تی پی لینک (TP-Link) خدمات و تجهیزات شبکه‌ای مورد نیاز شرکت‌های کوچک و خانگی مثل سوهو (SOHO) و شرکت کوچک و متوسط تجاری مثل اس ام بی (SMB) رو هم تامین می‌کنه. لازمه که بگم تی پی لینک صاحب بیشترین سهم بازارِ سوهو تو کشور چین هست.

درباره برند TP-Link

تاریخچه TP-Link

بله باید به عرضتون برسونم که برای تاسیس شرکت تی پی لینک پای دوتا برادر درمیونه. سال 1996 این دوتا برادر چینی به اسم‌های ژائو جیانجون (Zhao Jianjun) و ژائو جیاکسینگ (Zhao Jiaxing) شرکت‌رو راه‌اندازی و اولین محصولشون که کارت شبکه بود، تولید و وارد بازار کردن. اولین فعالیت بین‌المللیشون هم در سال 2005 رقم خورد و همونطور که گفتم الانم دارن تجهیزات و محصولاتشونو به خیلی از کشورای دنیا صادر می‌کنن.

دفتر مرکزی شرکت تی پی لینک، سال 2007 به پارک صنعت Hi-Tech تو شهر شنزن منتقل شد که مساحتش 100000 متر مربع بود. سال 2008 بود که موفق شدن با تاسیس TP-Link USA تو آمریکا، فعالیت رسمیشونو تو این کشور هم شروع کنن. 8 سال بعدم رفتن سراغ طراحی یه لوگوی جدید؛ برند تی پی لینک  تو ماه سپتامبر سال 2016، از لوگوی جدیدش با شعار “Reliably Smart” رونمایی کرد. به این معنی که این شرکت حالا دیگه وارد حوزه توسعه امکانات و محصولات خانه‌های هوشمند شده.

این شرکت سه سال بعد یعنی 30 سپتامبر سال 2019، با معرفی پلاگین mini smart Wi-Fi Plug—Tapo P100، برند Tapo رو تاسیس و رونمایی کرد. حالا اصلا این محصول چی بود؟ یه پلاگین هوشمند که از طریق اتصال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی با دستیار صوتی آمازون الکسا و دستیار گوگل کار می‌کرد.

محصولات برند تی پی لینک (TP-Link)

درباره محصولات برند TP-Link باید بگم تنوع تولیدات این شرکت خیلی بالاست که بهشون مختصر اشاره می‌کنم اما به طور کلی تجهیزات شبکه‌ای تی پی لینک رو میشه به 3 دسته تقسیم کرد:

  1. محصولات خانگی
  2. اداری و تجاری
  3. محصولات مرتبط با شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی

و اما خود محصولات:

محصولات برند تی پی لینک (TP-Link)

غیر از تولیداتی که بهشون اشاره کردم، برند تی پی لینک،‌ تجهیزات خانه‌های هوشمند رو هم تحت خط تولید زیرمجموعه خودش Kasa Smart و Tapo وارد بازار کرد. روتر OnHub برای گوگل هم تولید این برند هست.

تو این بخش از تولیدات شرکت تی پی لینک میشه به مواردی مثل دوربین‌های مدار بسته، کلید و پریزهای هوشمند، لامپ‌های هوشمند، روترهای هوشمند و افزایش دهنده‌های پوشش‌دهی وای فای (Range Extender) اشاره کرد. نکته جالب اینه که روترهای هوشمند این برند می‌تونن هم به عنوان یه روتر معمولی عمل کنن، هم بقیه تجهیزات هوشمندسازی خونه‌رو کنترل کنن.

یکی دیگه از برندهای زیرمجموعه این شرکت یعنی “Neffos” در سال 2016 تاسیس شد که گوشی‌های هوشمند تولید می‌کنه. حالا چندسالی میشه که برند تی پی لینک هم وارد حوزه تولید گوشی‌های هوشمند شده که اتفاقا محصولات با کیفیتی هم ارائه داده. البته استفاده از گوشی‌های هوشمند این برند تو ایران به خاطر کمبود تجهیزات جانبی، خیلی رواج نداره.

فروشگاه ژوپیتل هم محصولات با کیفیت برند تی پی لینک رو برای شما با قیمت‌های مناسب ارائه می‌ده. بنابراین چه بهتر که راجع به این برند بزرگ، اطلاعات خوبی داشته باشید و به خوبی اونو بشناسید. امیدوارم محتوای این مقاله کمکتون کرده باشه. مقالات دیگه‌ی بخش وبلاگ سایت ژوپیتل رو هم اصلا از دست ندید. لحظه‌هاتون خوش D:

دیدگاهتان را بنویسید