معرفی, مقایسه

همه چیز در مورد وای فای 7

وای فای 7 چیست؟ 

همه چیز در مورد وای فای 7

 جدیدترین استاندارد وای فای، وای فای 7، همچنین به عنوان IEEE 802.11be Extremely High Throughput (EHT) شناخته می شود و به عنوان راه حلی برای ارائه سرعت های سریع تر، تداخل کمتر و کارایی بیشتر برای فعالیت های آنلاین با پهنای باند بالا امروزی ساخته شده است. اگر با بافر، تاخیر یا ازدحام دائمی مشکل دارید، روترهای وای فای7 می توانند انتخاب ایده آل شما باشند.

نسل هفتم وای‌فای نوید پیشرفت‌های عمده‌ای را نسبت به وای‌فای 6 می‌دهد و می‌تواند سرعتی تا چهار برابر سریع‌تر ارائه دهد. این نسل همچنین شامل پیشرفت‌های هوشمندانه‌ای برای کاهش تأخیر، افزایش ظرفیت و افزایش پایداری و کارایی است.

وای فای 7 چه مزایایی دارد؟

وای فای 7 سریع‌تر است، اتصالات بیشتری را پشتیبانی می‌کند و برای حفظ عملکرد با تأخیر پایین قابل اعتمادتر سازگار است. این مزایا به ارائه ویدیوی با کیفیت بالا و بازی‌های بهتر کمک می‌کند و بازی های AR و VR  که به  تأخیر کم نیاز دارند را پشتیبانی می‌کنند.

وای فای 7 همچنین با ازدحام و تداخل مقابله می‌کند و مزایای ملموسی را برای مناطقی با دستگاه‌های متراکم یا شبکه‌های مجاور که همپوشانی دارند به ارمغان می‌آورد. مورد دوم برای شرکت ها و مکان های بزرگتر مهم است.

وای فای 7 چه ویژگی هایی را ارائه می دهد؟

  • سرعتی 4.8 برابر سریعتر از نسل های قبل : سرعت پردازش تا 46 گیگابیت در ثانیه را برای تجربه پخش 8K بسیار روان، ارائه می دهد.
  •  100 برابر تأخیر کمتر : بدترین نرخ تأخیر 100 برابر بهتر از وای فای 6 با عملکرد AR/VR  بهتر است.
  • ظرفیت شبکه 5 برابر:  با 320 مگاهرتز و MLO (عملیات چند پیوندی)، وای فای 7 ، تا 5 برابر ظرفیت بیشتری نسبت به وای فای 6 فراهم می کند تا دستگاه های متصل بیشتری را مدیریت کند.

همه چیز در مورد وای فای 7

وای فای 7 چگونه کار می کند؟

پهنای باند دو برابر، سرعت دو برابر

وای فای7 پتانسیل کامل طیف 6 گیگاهرتز را برای دو برابر کردن پهنای باند در مقایسه با وای فای 6 ایجاد می کند. افزایش پهنای باند تا 320 مگاهرتز همچنین امکان ارسال همزمان بسیاری را با سریعترین سرعت ممکن فراهم می کند.

سرعت بیشتر، تأخیر کمتر، قابل اطمینان بیشتر

دستگاه‌های وای‌فای سنتی از یک لینک برای انتقال همزمان داده‌ها استفاده می‌کنند. با قابلیت Multi-Link Operation (MLO)، وای فای 7 به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا به طور همزمان داده‌ها را در باندهای مختلف وای فای ارسال و دریافت کنند تا توان عملیاتی را افزایش داده، تأخیر را کاهش دهد و قابلیت اطمینان را برای بازی‌های آنلاین، AR/VR، دفاتر از راه دور و رایانش ابری بهبود بخشد.

دو برابر جریان، دو برابر ظرفیت

وای فای 7 تعداد جریان‌های فضایی را از 8 به 16 افزایش می‌دهد و بنابراین نرخ انتقال فیزیکی نظری در مقایسه با وای فای 6 دو برابر می‌شود. 16×16 MU-MIMO اتصالات پایدار و تجربه‌ای روان را برای دستگاه‌های متصل شما به طور همزمان تضمین می‌کند، چه در حال پخش محتوا باشید، چه دانلود و بازی های آنلاین.

20% انتقال داده بیشتر، سرعت بالاتر

 با مدولاسیون 4K-QAM، هر نماد به جای 10 بیت، 12 بیت را حمل می کند، که همزمان 20 درصد داده بیشتر برای بازی آنلاین، پخش زنده، دانلود و موارد دیگر را در خود جای می دهد.

بدون اتلاف، بدون ازدحام

  • Preamble Puncturing

کانال های دارای تداخل سیگنال در دسترس نیستند. بر اساس Preamble Puncturing، وای فای شما می تواند از کانال های دارای تداخل جلوگیری کند و از کانال های اضافی برای انتقال داده های شما استفاده کند. دیگر نگران تداخل وای فای همسایگان خود نباشید!

از هر منبعی به طور کامل استفاده می کند

  • Multi-RU

با وای فای 6، هر کاربر فقط می‌تواند فریم‌هایی را بر روی یک واحد منبع اختصاص‌یافته (RU) ارسال یا دریافت کند، که به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیری زمان‌بندی منابع طیف را محدود می‌کند. برای حل این مشکل و افزایش بیشتر بازده طیفی، وای فای 7 اجازه می دهد تا چندین منبع اختصاص یافته به یک کاربر اختصاص داده شود .

همه چیز در مورد وای فای 7

مقایسه  وای فای7 و وای فای 6E

به طور قابل درک، ممکن است تعجب کنید که چه چیزی وای فای نسل 7 را از نسل 6E متمایز می کند، که به طور کلی با باز کردن باند 6 گیگاهرتز مزایای مشابهی را نسبت به نسل های قبلی وعده می دهد. به خصوص که Wi-Fi 7 از همان سه باند 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز استفاده خواهد کرد.

در اینجا برخی از به روز رسانی های قابل توجه ذکر شده است:

کانال های گسترده تر

هر باند به چند کانال تقسیم می شود. باند 2.4 گیگاهرتز شامل 11 کانال 20 مگاهرتز (MHz) است. باند 5 گیگاهرتز دارای 45 کانال است، اما به جای محدود شدن به عرض 20 مگاهرتز، می توانند برای ایجاد کانال های 40 مگاهرتز یا 80 مگاهرتز ترکیب شوند. باند 6 گیگاهرتز از 60 کانال پشتیبانی می کند و با وای فای 6E می تواند به 160 مگاهرتز پهنا داشته باشد. وای فای 7 از کانال هایی با عرض حداکثر 320 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

هرچه کانال گسترده تر باشد، داده های بیشتری می تواند منتقل کند. یک تشبیه ساده این است که تصور کنید یک جاده تک لاینه در مقایسه با یک بزرگراه سه لاینه یا یک بزرگراه شش لاینه می تواند چقدر ترافیک را تحمل کند.

عملیات چند پیوندی (Multi-Link Operation) 

شاید هیجان انگیزترین پیشرفت در وای فای 7، عملیات چند پیوندی (MLO) باشد. هر استاندارد قبلی وای فای ارتباط بین دو دستگاه را در یک باند واحد برقرار می کند. حتی یک روتر سه‌بانده وای فای  6E دو دستگاه را در یک باند در یک کانال ثابت متصل می‌کند (روتر تصمیم می‌گیرد که آیا روی باند 2.4 گیگاهرتز وصل شود، روی 5 گیگاهرتز یا 6 گیگاهرتز ).

عملیات چند پیوندی (MLO) می تواند چندین فرکانس را در سراسر باندها در یک اتصال واحد ترکیب کند. یک روتر وای فای 7 می تواند به یک دستگاه وای فای 7 از طریق دو یا چند کانال در باندهای مختلف به طور همزمان متصل شود. MLO به طور بالقوه کانال‌های گسترده‌تری را قادر می‌سازد که داده‌های بیشتری را انتقال دهند.

همه چیز در مورد وای فای 7

سرعت همیشه اولویت نیست، اما عملیات چند پیوندی همچنین امکان عملکرد کارآمدتر را فراهم می کند. یک روتر  وای فای7 می‌تواند تراکم و سایر تداخل‌ها را در نظر بگیرد و در بهترین کانال برای دور زدن آن انتقال دهد و برای حفظ اتصال پایدار و تأخیر کم، سوئیچ کند. 

عملیات چند پیوندی همچنین می تواند به کاهش برد نسبتاً کوتاه باند 6 گیگاهرتز کمک کند، و اطمینان حاصل کند که هنگام حرکت در خانه، اتصال یکپارچه از سیستم مش خود را دریافت می کنید.

اخیرا ، شروع به گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌هایی با وای فای 7 شده است. همه تراشه‌سازان بزرگ، از جمله کوالکام، اینتل، برادکام و مدیاتک اکنون چیپ‌ست‌هایی را ارائه می‌کنند که دارای گواهینامه وای فای 7 هستند . این نشان می دهد که بیش از 233 میلیون دستگاه وای فای 7 در سال جاری وارد بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید