معرفی

مش وای فای Mesh WiFi چیست؟

مش وای فای Mesh WiFi یک سیستم وای فای کامل خانگی است که برای حذف مناطق کور و ارائه وای فای بدون وقفه در سراسر خانه شما ساخته شده است.

روترهای مش به دستگاه‌های موجود در شبکه شما این امکان را می‌دهند تا سرعت‌های بالاتر، پوشش بیشتر و اتصال مطمئن‌تری داشته باشند. در حالی که روترهای سنتی وای فای را از یک نقطه پخش می کنند، سیستم های وای فای مش دارای چندین نقطه دسترسی هستند.

مزایای شبکه WiFi Mesh

مش وای فای برای همه انواع خانه ها به ویژه خانه های متوسط ​​و بزرگ که از پوشش ضعیف یا ناقص وای فای رنج می برند ساخته شده است. معمولاً وقتی مناطق کور یا وای‌فای کند را تجربه می‌کنید، ممکن است یک توسعه‌دهنده برد انتخاب کنید، اما متوجه شوید که سریع‌ترین سرعت یا اتصال را در سرتاسر خانه‌تان برای شما فراهم نمی‌کند. در حالی که روترهای وای فای مش برای پوشش کامل خانه های بزرگ تا 6000 فوت مربع، با دو طبقه یا بیشتر، دیوارهای آجری داخلی، یا چیدمان غیرعادی ساخته شده اند. با حضور بیشتر اعضای خانواده در خانه، یک روتر وای فای معمولی با حفظ دسترسی قوی به اینترنت به همه دستگاه‌ها مانند تلفن، رایانه یا تلویزیون مشکل دارد. با چندین گره مش، همه به راحتی می توانند دستگاه های خانه هوشمند بیشتری را به طور همزمان و بدون کاهش سرعت پهنای باند وای فای شما متصل کنند.

آنها همچنین گزینه ای عالی برای افرادی هستند که به یک سیستم WiFi قدرتمند علاقه مند هستند اما نمی خواهند با تنظیمات و پیکربندی پیچیده ای که اکثر روترهای معمولی با آن عرضه می شوند مقابله کنند.

ویژگی های یک سیستم WiFi کل خانه

یک شبکه برای کل خانه شما

فناوری مش هوشمند و شهودی است و به شما این امکان را می‌دهد تا حتی اگر یکی از گره‌های مش شما از کار بیفتد، آنلاین بمانید. می توانید هر بار که به طبقه بالا می روید از ورود به یک شبکه جدید صرف نظر کنید و بدون توجه به جایی که هستید به یک شبکه قوی متصل بمانید.

 

مش وای فای Mesh WiFi چیست؟

مش وای فای Mesh WiFi چیست؟

 

اتصال طولانی برد پایدار

با یک روتر مش، می توانید بدون توجه به جایی که در خانه خود هستید، یک اتصال قدرتمند و پایدار داشته باشید. از آنجایی که هر گره توری سیگنال گره های دیگر را از بین می برد، چه در بالای پله ها یا در پایین زیرزمین باشید، می توانید WiFi قدرتمندی دریافت کنید.

راه اندازی و مدیریت آسان

اکثر روترهای مش موجود در بازار امروزه دارای تنظیمات آسان و کنترل های مدیریتی شبکه هستند که به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات شبکه را تغییر دهید، سرعت را بررسی کنید و کنترل های والدین را اعمال کنید.

خانه هوشمند خود را کنترل کنید

سیستم های مش آنقدر پیشرفته هستند که به عنوان یک روتر WiFi و یک هاب هوشمند عمل کرده و دستگاه های Zigbee و WiFi شما را به هم متصل می کنند و به شما امکان می دهند تمام دستگاه های هوشمند متصل خود را شبکه مش مدیریت کنید.

 

 

اهداف فناوری شبکه وای فای مش

مش وای فای با استفاده از دو یا چند دستگاه یا “گره” برای ایجاد یک شبکه وای فای ایمن و قوی کار می کند.

این گره‌ها در ارائه کارآمد وای‌فای مهم هستند، زیرا هر گره به‌عنوان «زنجیره‌ای» برای سایر گره‌های سیستم عمل می‌کند. حتی گره هایی که در دورترین فاصله از روتر قرار دارند، همچنان می توانند سیگنال قوی ارائه دهند. گره‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا سریع‌ترین باند را برای دستگاه‌های شما تعیین کنند و در صورتی که یک گره با فناوری خود ترمیم‌کننده‌اش از کار بیفتد، ترافیک را تغییر مسیر دهند.

تفاوت بین مش وای فای و توسعه دهنده برد چیست؟

در حالی که به نظر می رسد توسعه دهنده های مش وای فای و برد عملکرد یکسانی دارند، اما برخی تفاوت های کلیدی نیز وجود دارد.

فناوری Mesh برای پخش قوی‌ترین وای‌فای در حین پرسه‌زنی اتاق به اتاق است.

توسعه‌دهنده‌های برد از شما می‌خواهند که به صورت دستی وارد یک شبکه جدید شوید تا زمانی که به اندازه کافی از روتر خود دور شدید، یک اتصال قوی را حفظ کنید.

مش وای فای در ارائه سیگنال وای فای سریعتر و کارآمدتر از افزایش دهنده برد است. این فناوری به سرعت رشد کرده است و به دلیل سیگنال دوربرد، سهولت استفاده و راه اندازی سریع، مورد استفاده روترهای وای فای قرار گرفته است.

مسیریاب‌های مش وای‌فای مطمئن را در سرتاسر خانه‌تان نوید می‌دهند، و بیشتر آن‌ها از آن استفاده می‌کنند، بنابراین دیدن محبوبیت آن‌ها تعجب آور نیست. به جای یک روتر واحد برای کل خانه شما با اتصال Wi-Fi، یک سیستم مش روتر اصلی را با یک یا چند گره ترکیب می کند که به عنوان یک شبکه Wi-Fi یکپارچه ظاهر می شوند. دستگاه های شما به طور خودکار به نزدیک ترین گزینه متصل می شوند تا بهترین سرعت را دریافت کنند.

بسیاری از ما بسته به جایی که اتصال اینترنت به خانه می‌آید، گیر کرده‌ایم که یک روتر را در مکانی کمتر از بهینه قرار دهیم. با قرار دادن گره دوم یا سوم، می توانید پوشش Wi-Fi را در جایی که نیاز دارید گسترش دهید. چه بخواهید یک نقطه کور را اصلاح کنید، سیگنال قوی تری را به اتاق خواب پشتی ارسال کنید، یا یک وای فای عالی در حیاط خلوت داشته باشید، یک سیستم مش می تواند پاسخگو باشد.

شبکه بدون مش

 

شبکه با مش

در پایان چند مدل مش وای فای از شرکت تندا برای نمونه خدمتتون معرفی میکنیم.

سیستم وای فای مش تندا مدل Nova MW3 (3-PACK)

سیستم وای فای مش تندا Tenda EX12

سیستم وای فای مش تندا (Tenda MW5c (3-pack

سیستم وای فای مش تندا Tenda Nova MW6

دیدگاهتان را بنویسید