بررسی تخصصی

نقد و بررسی روتر تندا مدل TX2 Pro

سلام به تمامی همراهان عزیز .با نقد و بررسی روتر تندا مدل TX2 Pro در خدمت شما هستیم .

همانطور که میدونید Tenda یک شرکت پیشرو در زمینه تجهیزات شبکه می باشد. Tenda TX2 Pro، یک روتر گیگابیتی استثنایی Wi-Fi 6 است که منحصراً برای کاربران خانگی طراحی شده است.

این روتر با سرعت قابل توجه انتقال داده تا 1501 مگابیت در ثانیه (2.4 گیگاهرتز: 300 مگابیت در ثانیه، 5 گیگاهرتز: 1201 مگابیت در ثانیه)، استاندارد جدیدی را برای اتصال بی سیم تعیین می کند.

*شما می توانید مشصخات دقیق دستگاه را در اینجا بخوانید.

Tenda TX2 Pro مجهز به پیشرفته ترین ماژول های Front-End (FEM) با کارایی بالا و پنج آنتن خارجی  6dBiبا بهره بالا، قدرت سیگنال و پوشش بی نظیری را تضمین می کند. به طور یکپارچه چندین دستگاه را به طور همزمان به اینترنت متصل کنید و حداقل تاخیر و کارایی بی نظیر را تجربه کنید.

TX2 Pro با افزایش قابلیت های انتقال ،از فناوری پیشرفته OFDMA+MU-MIMO بهره می برد. این ویژگی پیشگامانه، کارایی شبکه را بهینه می‌کند، انتقال داده‌ها را سریع‌تر می‌کند و تأخیر را کاهش می‌دهد تا یک تجربه آنلاین غیرقابل مقایسه را ارائه دهد.

با اتصال دستگاه های سیمی بیشتر برای سرعت انتقال سریعتر با درگاه اترنت گیگابیتی، می توانید مطمئن شوید که همه انواع دستگاه های سیمی به خوبی کار می کنند و سپس از شبکه فوق العاده پرسرعت لذت ببرید.

تعویض هوشمند بین کانال های مختلف

TX2 Pro می تواند به طور خودکار باند Wi-Fi را با توجه به موقعیت خود تغییر دهد و بهترین تجربه را بین پوشش و سرعت ارائه دهد.

روتر تندا مدل TX2 Pro

طراحی Tenda TX2 Pro چگونه است؟

ساده اما زیبا ،این دستگاه دارای 5 آنتن است که می تواند به گونه ای تنظیم شود که برد آن به کل آپارتمان یا خانه برسد. جلوی روتر به خوبی شکل گرفته است و تنها یک دیود ظریف در جلوی آن وجود دارد که می تواند هنگام نصب خاموش شود.

در پشت روتر ورودی منبع تغذیه، ورودی WAN و 3 پورت اترنت گیگابیتی (از جمله یک عدد برای IPTV) پیدا می کنیم. در پشت دستگاه  دکمه WPS را نیز پیدا می کنیم، بنابراین در صورت کمبود پوشش می توانیم یک ریپیتر Wi-Fi را به روتر متصل کنیم.

هنگام پیکربندی روتر، ما بزرگترین مزیت آن را لمس می کنیم. به طور کلی، پیکربندی روتر بسیار آسان است. برنامه را دانلود کنید، سپس پس از راه اندازی آن، نام شبکه، رمز عبور را تنظیم کنید. برنامه ما را در این مراحل راهنمایی می کند.

این رویکرد بسیار کاربرپسند زیرا به لطف این، هر فرد قادر است روتر را از جعبه خارج کند و آن را به تنهایی پیکربندی کند. هیچ مهارت IT مورد نیاز نیست و اگر برنامه های کاربردی دیگری را بشناسیم و استفاده کنیم، می توانیم از عهده آن برآییم.

کنترل والدین

شما با استفاده از ویژگی کنترل والدین این دستگاه می توانید کنترل زمان و رفتار آنلاین کودکان را حفظ کنید وعادت سالم گشت و گذار در اینترنت را در کودکان پرورش دهید.

امنیت بالای شبکه با WPA3

TX2 Pro  مجهز به نسل جدید استاندارد امنیتی Wi-Fi – WPA3 است که از حریم خصوصی شبکه خانواده محافظت می کند.

اپلیکیشن تندا

سازندگان روتر نمی توانند برنامه های خوبی بسازند، اما Tenda یک استثنا است. یک ویژگی بسیار خوب این برنامه این است که از یک طرف مرتب و ساده است، اما از طرف دیگر گزینه های پیشرفته زیادی را ارائه می دهد. پس از پیکربندی روتر، می‌توانید آن را مدیریت کنید و عملاً نیازی به دسترسی به رابط وب ندارید.

تندا سعی می کند کاربران خود را با ویژگی های جالب شگفت زده کند . اکنون به دو مورد توجه خواهیم کرد که برنامه و در نتیجه روتر Tenda TX2 Pro را از رقبا متمایز می کند.

اولین مورد تلاش دستگاه است برای تشخیص اینکه دستگاه مورد نظر چیست. در برنامه های دیگر تولید کنندگان، چنین قسمت هایی وجود دارد که شما می توانید خودتان تعیین کنید که محصول مورد نظر چیست. با این حال، تندا یک گام فراتر رفت و سعی کرد تشخیص دهد که دستگاه سازنده چه کسی است و لوگو را دقیقاً در کنار نام آن قرار داد.

این یک انقلاب است، زیرا ما همیشه به یاد نمی آوریم که مدل دستگاه چیست. اگر خود روتر بتواند آنچه را که در شبکه داریم به ما بگوید و علاوه بر این آن را به شکل گرافیکی انجام دهد، نوید موفقیت را می دهد.

دومین مورد، اعلان‌های مربوط به پیوستن یک دستگاه جدید به شبکه است. اگر هر دستگاه جدیدی به شبکه شما متصل شود، یک اعلان در گوشی موبایل خود دریافت می کنید .

این ویژگی یک راه حل خوب است زیرا به شما این امکان را می دهد که به سرعت تشخیص دهید که آیا شخص نامطلوب به تازگی به شبکه ما متصل شده است یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، شما به طور خودکار چنین اطلاعاتی را دریافت خواهید کرد!

عملکردهای دیگر این دستگاه چگونه هستند؟

روتر گزینه های پیشرفته زیادی را در سطح برنامه به شما ارائه می دهد. شما می توانید وای فای را قطع کنید (2.4 و 5) یا آنها را وصل کنید. می توانید کنترل والدین را تنظیم کنیم، DHCP را مدیریت کنید، آدرس روتر را به راحتی تنظیم کنید (برای اولین بار چنین امکانی وجود دارد)و به طور خلاصه ، تمام گزینه هایی که یک فرد معمولی  از یک روتر انتظار دارد به راحتی در دسترس هستند.

در پایان، باز هم باید پذیرفت که همه چیز شفاف و روشن است و وقتی روی این دستگاه‌ها کلیک می‌کنید، اطلاعات دقیقی در مورد همه دستگاه‌های متصل به وای‌فای شامل دستگاه‌های Wi-F، LAN، و حتی اطلاعاتی درباره دستگاه‌هایی که در حال حاضر آفلاین هستند، دریافت می‌کنید.

نتایج کاربردی این روتر شگفت انگیز است. کیفیت شبکه و ثبات آن عالی است و اگر به دنبال یک روتر خوب اما ارزان هستید ، Tenda TX2 Pro گزینه مناسبی برای شماست.

متشکریم از همراهی شما عزیزان . امیدواریم از این مطالب لذت برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید