مقایسه

مقایسه روتر TP-link Archer C60 و Archer C50

سلام به همراهان عزیز فروشگاه ژوپیتل. با مقایسه دو روتر خوب Archer C60 و Archer C50 از شرکت معروف و خوشنام TP-link در خدمت شما عزیزان هستیم.

روترهای Archer C60 و Archer C50 بخشی از گزینه های دو باند سطح مبتدی TP-Link هستند. با وجود طراحی بسیار مشابه، دستگاه ها مشخصات متفاوتی را ارائه می دهند. C60 که اغلب در رده بندی محصولاتی که بیشترین جستجو را دارند ظاهر می شود، سرعت بالاتری در شبکه های 2.4 گیگاهرتز دارد و از فناوری MIMO پشتیبانی می کند. C50 قیمت کمتری دارد ، مشخصات فنی پایین تری دارد، اما مزیت ایجاد یک شبکه مهمان با ورود از طریق فیس بوک را ارائه می دهد.

این تفاوت می تواند برای هر کسی که به روتر برای ارائه اینترنت در یک مؤسسه تجاری به مشتریان نیاز دارد مهم باشد.

مشخصات فنی

هر دو روتر دو بانده هستند، اما C60 مشخصات بهتری برای شبکه های 2.4 گیگاهرتزی دارد.در این باند،Archer C60  سرعت انتقال تا 450 مگابیت بر ثانیه را در مقابل 300 مگابیت بر ثانیه ی C50 ارائه می دهد. با وجود تفاوت در سرعت، تفاوت از نظر عملکرد نسبی است و ممکن است محسوس نباشد.

در باند 5 گیگاهرتز، این دو روتر به هم مشابه هستند و طبق برآورد سازنده به همان سرعت 867 مگابیت بر ثانیه می رسند. از نظر رابط، هر دو مدل علاوه بر WAN، چهار پورت Fast Ethernet را ارائه می دهند.

طراحی و مشخصات ظاهری

C60  دارای 5 آنتن، 4 پورت LAN و 1 پورت WAN است و با طراحی ساده و مینیمال، همراه با رنگ سفید خود ، ظاهری زیبا و ساده در محیط مورد استفاده شما ایجاد می کند.

از سوی دیگر، C50 نیز دارای پورت LAN و یک پورت WAN به همراه 4 آنتن است. این روتر نیز دارای طراحی ساده و رنگ سفید است که باعث می شود فضای شما شلوغ نشود و به زیبایی محیط، آسیبی نرسد .

کیفیت وای فای

با داشتن پنج آنتن، C60  تمایل دارد سیگنال قدرتمندتری ارائه دهد که قادر به پوشش فواصل بیشتر از C50 است که دارای چهار آنتن است. یکی از تفاوت‌های این دو این است که Archer C60  دارای فناوری MIMO است که استفاده منطقی‌تر از پهنای باند را با توجه به نیاز هر دستگاه متصل به شبکه انجام می‌دهد.

علاوه بر این، ویژگی دیگری که C60 را به C50 ارجعیت می دهد، به اصطلاح Beamforming است. با این ویژگی، TP-Link تضمین می کند که قدرت سیگنال Wi-Fi در جهت دستگاه های در حال استفاده در هر زمان معین تقویت می شود.

مشخصات Archer C60 Archer C50
محدوده فرکانس دو باند دو باند
سرعت انتقال 450 مگابیت بر ثانیه (2.4 گیگاهرتز) و 867 مگابیت بر ثانیه (5 گیگاهرتز) 300 مگابیت بر ثانیه (2.4 گیگاهرتز) و 867 مگابیت بر ثانیه (5 گیگاهرتز)
رابط های شبکه 4 پورت Fast Ethernet + WAN 4 پورت Fast Ethernet + WAN
آنتن 5 عدد- اکسترنال 4 عدد اکسترنال

Wi-Fi

802.11ac (Wi-Fi 5)

802.11ac (Wi-Fi 5)

منابع

هر دو روتر با برنامه TP-Link’s Tether کار می کنند که به شما امکان می دهد دستگاه را بدون دردسر نصب، پیکربندی و مدیریت کنید. رابط کاربری ساده است و حتی به افراد مبتدی اجازه می دهد تا مراحل را بدون مشکل عمده انجام دهند. علاوه بر این، این مدل‌ها ویژگی‌های کنترل دسترسی را برای والدین ارائه می‌کنند و به شما امکان می‌دهند که از طریق برنامه شبکه‌هایی را برای مهمانان ایجاد کنید.

کلام آخر

Archer C50 مشخصات و ویژگی های ساده تری دارد و در نتیجه ارزان تر است. از سوی دیگر، Archer C60 ویژگی های پیشرفته تری را ارائه می دهد و مشخصات فنی بهتری به خصوص سرعت 450 مگابیت بر ثانیه در شبکه های 2.4 گیگاهرتزی دارد.

قبل از خرید روتر TP-Link Archer C50 یا روتر TP-Link Archer C60، همیشه هوشمندانه است که به تفاوت های اصلی بین این دو نگاه کنید.

امیدواریم  این اطلاعات مورد استفاده شما عزیزان قرار  گرفته باشه. متشکریم از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید