آموزش

سوئیچ اترنت چیست؟

سوئیچ اترنت چیست؟

یک سوئیچ اترنت شبکه ها را ایجاد می کند و از چندین پورت برای برقراری ارتباط بین دستگاه های موجود در شبکه LAN استفاده می کند. سوئیچ های اترنت با روترهایی که شبکه ها را به هم متصل می کنند و تنها از یک پورت LAN و WAN استفاده می کنند متفاوت است.

سوئیچ اترنت دستگاه های سیمی مانند رایانه ها، لپ تاپ ها، روترها، سرورها و چاپگرها را به یک شبکه محلی (LAN) متصل می کند و چندین پورت سوئیچ اترنت امکان اتصال سریعتر و دسترسی هموارتر به بسیاری از دستگاه ها را به طور همزمان فراهم می کنند.

همچنین هاب ها شبیه سوئیچ های اترنت هستند زیرا دستگاه های متصل در شبکه LAN با استفاده از چندین پورت به آنها سیم می شوند؛

اما تفاوت بزرگ آنها این است که هاب ها پهنای باند را به طور مساوی بین پورت ها تقسیم می کنند، در حالی که سوئیچ های اترنت می توانند بدون اینکه عملکرد شبکه را کاهش دهند ،پهنای باند بیشتری را به پورت های خاصی اختصاص دهند.

هنگامی که بسیاری از دستگاه ها در یک شبکه فعال هستند، سوئیچ اترنت عملکرد قوی تری را ارائه می دهد.

سوئیچ اترنت

نحوه کار سوئیچ های اترنت: شرایط و عملکرد

سوئیچ های اترنت هنگامی که به درستی نصب، ادغام و مدیریت شوند، مزایای بسیاری را ارائه می دهند. بعضی از این مزایا شامل موارد زیر می شوند:

  • کاهش زمان خاموشی شبکه
  • بهبود عملکرد شبکه و افزایش پهنای باند موجود در شبکه
  • کاهش فشار بر روی دستگاه های محاسباتی فردی
  • حفاظت از شبکه کلی با امنیت قوی تر
  • به لطف مدیریت از راه دور و سیم‌کشی یکپارچه، هزینه‌های IT و capex کمتری دارند
  • زیرساخت های فناوری اطلاعات با اندازه مناسب و برنامه ریزی برای توسعه آینده با استفاده از سوئیچ های مدولار

اکثر شبکه های شرکتی از ترکیبی از فناوری های سیمی و بی سیم، از جمله سوئیچ های اترنت به عنوان بخشی از زیرساخت سیمی پشتیبانی می کنند.

ده‌ها دستگاه می‌توانند با استفاده از یک سوئیچ اترنت به یک شبکه متصل شوند، مدیران می‌توانند ترافیک را کنترل کنند ، دسترسی کاربر را به طور ایمن مدیریت کنند و به سرعت عیب‌یابی کنند.

سوئیچ ها انواع بسیار متنوعی دارند، به طوری که سازمان ها تقریباً همیشه می توانند راه حلی با اندازه مناسب برای شبکه خود پیدا کنند.

این سوئیچ ها از سوئیچ‌های شبکه مدیریت نشده اولیه که اتصال plug-and-play را ارائه می‌دهند تا سوئیچ‌های اترنت گیگابیتی با ویژگی‌های غنی که با سرعت بالاتری نسبت به گزینه‌های بی‌سیم کار می‌کنند، را شامل می‌شوند.

سوئیچ اترنت

سوئیچ های اترنت چه کاری می توانند  برای شبکه شما انجام دهند؟

فریم ها دنباله ای از اطلاعات هستند که از طریق شبکه های اترنت برای انتقال داده ها بین رایانه ها حرکت می کنند.

یک فریم اترنت شامل یک آدرس مقصد، جایی که داده ها به آن می روند، و یک آدرس منبع، که محل دستگاه ارسال کننده فریم است، می باشد.

در یک مدل استاندارد هفت لایه اتصال سیستم های باز (OSI) برای شبکه های کامپیوتری، فریم ها بخشی از لایه 2 هستند که به عنوان لایه پیوند داده نیز شناخته می شود.

  • Transparent Bridging :محبوب‌ترین و رایج‌ترین شکل پل زدن است که برای عملکرد سوئیچ اترنت بسیار مهم است. با استفاده از این روش، یک سوئیچ به طور خودکار بدون نیاز به پیکربندی روی سوئیچ یا تغییر در رایانه های موجود در شبکه شروع به کار می کند.
  • Address Learning :سوئیچ های اترنت نحوه انتقال فریم ها بین پورت های سوئیچ را کنترل می کنند و بر اساس آدرس های access control  که در استانداردهای LAN استفاده می شوند، تصمیم می گیرند که چگونه ترافیک ارسال شود.

یک سوئیچ اترنت می‌تواند با استفاده از آدرس‌های منبع فریم‌هایی که دریافت می‌کند، یاد بگیرد که کدام دستگاه‌ها در کدام بخش از شبکه هستند.

اینکه سوئیچ اترنت می تواند به این روش “یاد بگیرد” ،این امکان را برای مدیران شبکه فراهم می کند تا نقاط پایانی متصل جدید را بدون نیاز به پیکربندی دستی سوئیچ یا نقاط پایانی به شبکه اضافه کنند.

  • فیلتر ترافیک : هنگامی که یک سوئیچ پایگاه داده ای از آدرس ها را ایجاد کند، می تواند به راحتی نحوه فیلتر کردن و ارسال ترافیک را انتخاب کند. هنگامی که آدرس ها را یاد می گیرد، سوئیچ فریم ها را بررسی می کند و بر اساس آدرس مقصد در فریم تصمیم می گیرد.

سوئیچ‌ها همچنین می‌توانند ترافیک را تنها به بخش‌هایی که برای دریافت فریم‌ها از فرستنده‌ها مورد نیاز هستند، ایزوله کنند و اطمینان حاصل کنند که ترافیک بی‌رویه به درگاه‌های دیگر جریان ندارد.

سوئیچ های اترنت مدیریت شده بهتر است یا سوئیچ های مدیریت نشده؟

سوئیچ های اترنت مدیریت نشده سوئیچ هایی هستند که پیکربندی کاربر ندارند. بنابراین می توان آنها را فقط به برق وصل کرد و روشن کرد.

سوئیچ های اترنت مدیریت شده سوئیچ هایی هستند که می توان آنها را مدیریت و برنامه ریزی کرد تا نتایج خاصی را ارائه دهند و وظایف خاصی را انجام دهند؛ از تنظیم سرعت و ترکیب کاربران در زیر گروه ها گرفته تا نظارت بر ترافیک شبکه.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از خرید سوئیچ، مقاله ی ما درمورد سوئیچ های Active و Passive را نیز مطالعه کنید.

شما می توانید با توجه به نیازهای شبکه خود،سوئیچ های اترنت و دیگر تجهیزات شبکه را با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت را از مجموعه ژوپیتل خریداری نمایید.

ممنون از همراهی شما . در آینده با مطالب مفیدی در خدمت شما خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید