آموزش, مقایسه

سوئیچactive  یا  passive؟ کدام را انتخاب کنیم؟

سلام به همراهان گرامی. با مطالبی درباره تفاوت های سوئیچ های Active PoE و Passive PoE و همچنین راهنمایی برای انتخاب بین این دو سوئیچ در خدمت شما عزیزان هستیم.

سوئیچ active  یا  passive؟ کدام را انتخاب کنیم؟

سوئیچ PoE طوری طراحی شده است که هم اتصال شبکه و هم منبع تغذیه را به یک دستگاه مجهز به PoE  (پاور دلیوری) از طریق یک کابل اترنت ارائه دهد. و با افزایش تقاضا برای استقرار دستگاه‌های PD مانند تلفن‌های IP، دوربین‌های IP و اکسس پوینت ها، سوئیچ PoE معمولاً در شرکت ها و کسب و کارها و همچنین اماکن تحصیلی استفاده می‌شود، زیرا به کاهش پیچیدگی و هزینه راه اندازی کمک می‌کند. اکنون می بینیم که هم سوئیچ های passive PoE و هم سوئیچ   active PoE در بازار به فروش می رسد.

اما سوال اینجاست که سوئیچ های  passive PoE و  active PoE دقیقا چه دستگاه هایی هستند؟

بهتر است از سوئیچ های  active PoEبرای شبکه خود استفاده کنیم؟  یا passive PoE ؟

سوئیچ  Active PoE چیست؟

Active PoE ، مخفف active Power over Ethernet، همچنین به عنوان استاندارد PoE شناخته می شود که به هر نوع PoE اشاره دارد که ولتاژ مناسب بین تجهیزات منبع تغذیه (PSE) و دستگاه پاور دلیوری (PD) را تعیین می کند. سوئیچ active PoE دستگاهی است که با استاندارد PoE مطابقت دارد، بنابراین سوئیچ PoE استاندارد نیز نامیده می شود. این نوع سوئیچ مطابق با IEEE 802.3af، IEEE 802.3at یا IEEE 802.3bt رتبه بندی شده است. بنابراین می توان آن را به سوئیچ های PoE، PoE+ و PoE++ تقسیم کرد . قبل از روشن کردن، سوئیچ  active PoE  تست و بررسی می کند تا مطمئن شود برق بین سوئیچ و دستگاه راه دور سازگار است. اگر اینطور نباشد، سوئیچ active PoE  برق را انتقال نمی دهد و از آسیب احتمالی به دستگاه غیر PoE جلوگیری می کند.

*

سوئیچ Passive PoE چیست؟

Passive PoE که با نام Passive Power over Ethernet نیز شناخته می شود، یک PoE غیر استاندارد است. همچنین می تواند برق را از طریق خطوط اترنت، اما بدون فرآیند مذاکره یا ارتباط، ارائه دهد. سوئیچ passive PoE  به استاندارد IEEE پایبند نیست. هنگام استفاده از سوئیچ passive  PoE در شبکه‌ها، برق همیشه روشن است، این به این معنی است که همیشه جریان الکتریکی را با یک ولتاژ مشخص از طریق کابل اترنت به بیرون ارسال می‌کند، صرف نظر از اینکه دستگاه ترمینال از PoE پشتیبانی می‌کند یا خیر.

بنابراین اگر دستگاه‌های ترمینال برای کابل‌های اترنت برق‌دار آماده نباشند ، استفاده از سوئیچ  passive PoE ممکن است این دستگاه ها را بسوزاند .

تفاوت سوئیچ active PoE  و  passive PoE  در چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، سوئیچ های active PoE و سوئیچ های passive PoE هر دو می توانند اتصالات PoE را ارائه دهند اما به روش های بسیار متفاوت. علاوه بر این، آنها همچنین در پایه منبع تغذیه PoE، پشتیبانی اترنت، هزینه و غیره متفاوت هستند.

منبع تغذیه PoE

همانطور که می دانیم برای سوئیچ های PoE سه روش برای تامین برق وجود دارد: PoE Mode A، PoE Mode B و PoE 4-pair. در حالت PoE A، برق به طور همزمان با داده ها از طریق پین های 1، 2، 3، و 6 ارائه می شود. در حالت PoE B، برق به پین های 4، 5، 7 و 8 وارد می شود و حالت 4-pair PoE  برق را روی هر 8 پین به طور همزمان ارائه می دهد. سوئیچ active PoE می تواند از تمام حالت های PoE A، PoE Mode B و 4-pair PoE جفت پشتیبانی کند، در حالی که سوئیچ passive PoE  فقط می تواند حالت PoE B را پشتیبانی کند.

پشتیبانی از اترنت

سوئیچ های active PoE می توانند اترنت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه را تا 100 متر از طریق کابل Cat5/5e/6 پشتیبانی کنند. با این حال، سوئیچ‌های passive PoE معمولاً اترنت 10/100 مگابیت بر ثانیه تا 100 متر را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین سوئیچ های active PoE را می توان هم در شبکه های سنتی 10/100BASE-T و شبکه های مدرن PoE 1000BASE-T  اعمال کرد. در حالی که سوئیچ های passive PoE معمولا در شبکه های PoE 10BASE-T و 100BASE-T گذشته استفاده می شدند.

تمام سوئیچ های  active PoE مجهز به کنترلر برق داخلی PoE هستند که عملکرد تشخیص و طبقه بندی دستگاه پاور دلیوری را انجام می دهد. در حالی که سوئیچ passive PoE چنین جزء و عملکردی ندارد. بنابراین منطقی است که قیمت سوئیچ PoE فعال بالاتر از سوئیچ PoE غیرفعال باشد.

به طور خلاصه، سوئیچ های  active PoE و  passive PoE  عمدتاً در جنبه های زیر با یکدیگر متفاوت هستند:

سوئیچ  Passive PoE سوئیچ  Active PoE

IEEE 802.3af/at/bt

استاندارد
بلافاصله پس از مذاکره انتقال برق

PoE Mode B

PoE Mode A/PoE Mode B/4-Pair PoE

حالت منبع تغذیه

10/100BASE-T

10/100/1000BASE-T

پشتیبانی از اترنت

100  متر 100  متر

حداکثر فاصله

کم زیاد

امنیت

کم متوسط

هزینه

بین سوئیچ active PoE و  passive PoE  کدام را انتخاب کنیم؟

از مطالب بالا، می‌توان گفت که برای نگرانی‌های ایمنی، سوئیچ‌های active PoE همیشه بهترین انتخاب ما برای روشن کردن تلفن‌های IP راه دور، دوربین‌های IP، اکسس پوینت های بی‌سیم و سایر دستگاه‌های پاور دلیوری باشد. با این حال، در صورت وجود بودجه محدود، می‌توانید سوئیچ‌های   passive PoE را نیز در نظر بگیرید. اما به یاد داشته باشید که سوئیچ   passive PoE عملکرد تشخیص برق ندارد. بنابراین مهم است که مطمئن شوید مشخصات برق سوئیچ passive PoE که خریداری می کنید دقیقاً با دستگاه پاور دلیوری که می خواهید روشن کنید مطابقت دارد.

در غیر این صورت، ممکن است دستگاه پاور دلیوری شما به راحتی بسوزد. علاوه بر این، هرگز نباید کامپیوترها و سایر دستگاه های غیر PoE  را به سوئیچ passive PoE  متصل کنید.

از همراهی شما عزیزان متشکریم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید