معرفی

کمپانی Du

شرکت ارتباطات یکپارچه امارات P.J.S.C. (عربی: شركة الإمارات للاتصالات المتكاملة)، با نام تجاری du در فوریه 2006، یکی از دو اپراتور اصلی مخابراتی در امارات متحده عربی است. du خدمات خط ثابت، تلفن همراه، اینترنت و تلویزیون دیجیتال را در سراسر امارات ارائه می دهد. همچنین خدمات حامل(carrier)  ، هاب داده، امکانات تبادل اینترنت و خدمات ماهواره ای را برای خبرگذاری ها فراهم می کند.

Duخدمات خود را در حمایت از تحول اقتصادی و اجتماعی امارات گسترش داد و شرکت های تابعه ای مانند:

 EITC Investment Holdings Limited، Edara (Telco Operations FZ-LLC) Smart Dubai Platform Project Company LLC و EITC Singapore PTE

 را اداره می کند.

از زمان آغاز به کار خود در سال 2006، این شرکت سخت تلاش کرده تا خدمات خود را در صنعتی که در قلب تحولات اقتصادی و اجتماعی قرار دارد، ارتقا و گسترش دهد.

هدف این شرکت این است که با ارائه خدمات تلفن همراه و ثابت، اتصال پهنای باند و خدمات IPTV به مردم، خانه ها و مشاغل در سرتاسر امارات متحده عربی، مردم و مشاغل را در کاری که به بهترین شکل انجام می دهد، گرد هم بیاورد.

Duدر حال ایجاد یک شرکت مخابراتی با ارتقای اتصال به سطح بعدی است تا متناسب با آینده و نیاز مردم باشد.

تاریخچه

خدمات مخابرات سیار du در فوریه 2007 تحت شرکت ارتباطات یکپارچه امارات (EITC)، یک شرکت سهامی عام در دبی راه اندازی شد. از نیمه اول سال 2023، du مشتریان تلفن همراه خود را به 8 میلیون مشترک افزایش داد و به 559000 مشتری در پهنای باند رسید. سهام این شرکت در بازار مالی دبی فهرست شده است و توسط سازمان اوراق بهادار و کالا و اداره تنظیم مقررات مخابرات و دولت دیجیتال (TDRA) امارات تنظیم می شود.

مالکیت

شرکت های تابعه EITC 50.12% متعلق به اداره سرمایه گذاری امارات (EIA)، 10.06% متعلق به Mamoura Diversified Global Holding که قبلاً شرکت توسعه Mubadala بود، 19.7% متعلق به Emirates Communications & Technology Company LLC (ECT) و 20.12% متعلق به سهامداران عمومی است. در بازار مالی دبی (DFM) فهرست شده است و با نام du معامله می شود.
du خدمات تلفن همراه و ثابت، اتصال باند پهن و خدمات IPTV را به افراد، خانه ها و مشاغل ارائه می دهد. همچنین خدمات حامل (Carrier) برای مشاغل و خدمات ماهواره ای و پخش کننده های تلویزیونی ارائه می دهد. طرح‌های تعرفه‌ای آن برای مشترکین خصوصی شامل طرح‌های خانگی، طرح‌های پس‌پرداخت و طرح‌های پیش‌پرداخت می‌شود، در حالی که به مشترکین شرکتی گروه کاربر تجاری بسته تماس رایگان و مقاصد بین‌المللی ترجیحی ارائه می‌دهد.


پلت فرم مدیریت IoT دستگاه و برنامه du به کاربران اجازه می دهد دستگاه ها را از راه دور متصل و کنترل کنند، شرایط را نظارت کنند و تجزیه و تحلیل های بلادرنگ پیشرفته تولید کنند. du یک پلتفرم چند مستاجری با قابلیت‌های یکپارچه‌سازی را ارائه می‌کند که می‌تواند مبتنی بر ابر یا در فرض باشد، با مجموعه پلاگین برای یادگیری ماشینی هوش مصنوعی، که امکان اتوماسیون کسب‌وکار را فراهم می‌کند. du میزبان پلتفرم Blockchain در ‘Dubai Pulse’ است.

خلاصه فرکانس رادیویی

فرکانس پروتکل باند طبقه(class) پهنای کانال
900 مگاهرتز GSM/GPRS/EDGE 2G 9.4 مگاهرتز
2100مگاهرتز UMTS/HSPA+/DC-HSPA+ 1 3G 10 مگاهرتز
1800مگاهرتز LTE/LTE-Advanced 3 4G 20 مگاهرتز
800مگاهرتز LTE/LTE-Advanced 20 4G 15 مگاهرتز

LTE

du اولین بار LTE را در سال 2012 در فرکانس FDD-LTE Band 3 (1800 مگاهرتز) راه اندازی کرد، سپس در آگوست 2014 اعلام شد که du VoLTE را روی شبکه خود نصب و با موفقیت آزمایش کرده است. در جولای 2014، دو Cat. 6 LTE-پیشرفته با تجمع باند و 4×4 MIMO که 20 مگاهرتز باند 3 (1800 مگاهرتز) و 15 مگاهرتز باند 20 (800 مگاهرتز) را ترکیب می‌کند.

5G

du توسعه زیرساخت شبکه 5G خود را در سال 2015 آغاز کرد و در سال 2019 راه اندازی شد و تبدیل به اولین اپراتور مخابراتی شد که شبکه 5G را در امارات متحده عربی راه اندازی کرد و اولین شرکتی بود که دستگاه های مجهز به 5G را برای مشتریان از پیش ثبت نام کرده بود.

در خاورمیانه و با استفاده از شبکه غیرمستقل (NSA)، IMS Core و گوشی‌های هوشمند 5G، ویدیو را از طریق تماس 5G نشان داد.

در سال 2020، du اولین موج میلی متری خاورمیانه و شمال آفریقا را در جزیره یاس، ابوظبی، ارائه کرد که بالاترین خدمات 5G پهن باند تلفن همراه فوق العاده بالا را در منطقه ارائه کرد.

فرکانس‌های موج میلی‌متری ظرفیت شبکه آن را بهبود بخشید و به کاربران امکان دسترسی به خدمات بهبودیافته در مناطق پرترافیک را داد. در سال 2021، du اولین خط استیجاری 5G را با تأخیر بسیار کم در امارات متحده عربی به کار گرفت.

در سال 2022، این شرکت محصول بی‌سیم خانگی 5G را راه‌اندازی کرد که تجربه بهتری را با سرعت بالاتر به مشتریان خود ارائه می‌دهد. طرح های مختلفی وجود دارد و مشتریان می توانند طرح های مناسب تر را که از سبک زندگی خود پشتیبانی می کند انتخاب کنند .

VoLTE

در سال 2020، EITC ردپای فیبر خود را افزایش داد، خدمات VoLTE را راه‌اندازی کرد، یک ارتقاء بک بن 100G ارائه کرد، دو مرکز داده را به زیرساخت مجازی‌سازی توابع شبکه پیشرفته (NFVI) مجهز کرد و Telco Cloud NFVI را در دو DC مستقر کرد.

متشکریم از همراهی شما دوستان عزیز. امیدواریم از این توضیحات لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید