آموزش

چه زمان به یک روتر جدید نیاز دارید؟

همیشه به طور دقیق نمی توانیم تشخیص دهیم که آیا باید روتر وای فای خود را جایگزین کنیم یا آن را ارتقا دهیم. بنابراین در اینجا چند علامت گویا وجود دارد که نشان می‌دهد روتر قدیمی شما باید به زودی به‌روزرسانی شود.

نیاز به روتر جدید

سن روتر

اگر نمی توانید آخرین باری را که یک روتر جدید خریداری کرده اید را به خاطر بیاورید، احتمالاً روتر شما قدیمی شده .

بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که اگر از دستگاه‌های هوشمند زیادی در خانه‌تان استفاده نمی‌کنید، احتمالاً تعویض روتر خود در هر پنج سال یک‌بار گزینه مناسبی باشد.

اما این روزها، چه کسی دستگاه هوشمند متصل ندارد؟ حتی یخچال شما می تواند یک دستگاه هوشمند باشد!

بنابراین، اگر با چندین دستگاه به اینترنت متصل هستید، ایده خوبی است که روتر خود را هر دو تا سه سال یکبار به روز کنید. نشانه هایی در این مورد وجود دارد که ممکن است بخواهید زودتر به‌روزرسانی را بررسی کنید، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، اما اساساً این بستگی به ظرفیت روتر شما و سرعت اتصال شما دارد.

آیا سرعت با قابلیت ها مطابقت دارد؟

همه روترها برابر نیستند. اکثر روترهای بی‌سیم در سرعتی که می‌توانند از خود نشان دهند، محدودیت هایی دارند.

گاهی اوقات وقتی عرض کانال و کانال باندهای Wi-Fi روتر خود را تغییر می دهید، روترها می توانند اتصالات با سرعت بالاتری داشته باشند،اما این مورد برای همه روترها صدق نمی کند.

بنابراین، اگر اخیراً سرعت اینترنت خود را ارتقا داده اید، روتر بی سیم شما ممکن است ظرفیت ارائه آن را نداشته باشد.

این یعنی شما ممکن است برای چیزی که دریافت نمی کنید پول پرداخت کنید ؛ که بسیار ناخوشایند است.

اطلاعات مربوط به سرعت‌هایی که روتر مودم شما می‌تواند به آن دست یابد احتمالاً در وب‌سایت سازنده موجود است، بنابراین فقط برند و مدل آن را در گوگل جستجو کنید تا بفهمید چه سرعت‌هایی می‌تواند داشته باشد. اگر کمتر از اشتراکی است که خریداری کرده اید، به نظر می رسد زمان ارتقای روتر شما فرا رسیده است.

سرعت اینترنت شما مثل قبل نیست

آیا اخیرا متوجه شده اید که سرعت اینترنت شما کمتر از قبل است؟ دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد ، اما یکی از دلایل رایج این است که روتر شما قدیمی است.

سرعت پایین‌تر اینترنت، به‌ویژه اگر در گذشته اتصال مناسبی داشته‌اید، می‌تواند نشانه این باشد که روتر شما آن‌طور که باید کار نمی‌کند.

نیاز به روتر جدید

روترها به ندرت نشانه‌های فرسودگی ظاهری را نشان می‌دهند، بلکه علائم قدیمی شدن را نشان می‌دهند، و سرعت پایین‌تر از حد معمول در دستگاه‌های شما یکی از نشانه های این است که روتر شما در حال قدیمی شدن است.

یکی از راه های بررسی این است که از کابل اترنت برای اتصال مستقیم کامپیوتر یا لپ تاپ به مودم خود استفاده کنید. اگر عملکرد به طور قابل توجهی بهتر از استفاده از Wi-Fi در فاصله نزدیک در همان اتاق باشد، احتمالاً مشکل خود را شناسایی کرده اید.

عدم اتصال به اینترنت

مشابه آنچه در بالا ذکر شد، مشکل داشتن در اتصال یا متصل ماندن به Wi-Fi نشانه دیگری است که روتر شما در حال فرسوده شدن است.

اگر Wi-Fi شما مدام قطع می شود، به خصوص اگر در گذشته اتصال قابل اعتمادی داشتید، می تواند نشانه ای از تخریب روتر بی سیم شما باشد و زمان به روز رسانی آن فرا رسیده است. یا ممکن است روتر شما تنظیمات شما را در نتیجه خراب شدن فلش مموری که پیکربندی دستگاه را ذخیره می کند متوقف کند.

نیاز به روتر جدید

یکی دیگر از نشانه های اینکه تاریخ مصرف روتر شما گذشته است، زمانی است که متوجه سیگنال Wi-Fi ضعیف تر در قسمت هایی از خانه خود می شوید که قبلا سیگنال در آنجا قوی بوده. اگرچه این به احتمال زیاد به خاطر محل قرار گرفتن روتر شما یا نوعی تداخل با سیگنال شما است، اما به طور بالقوه یکی دیگر از علائم روتر Wi-Fi در حال فرسودگی است.

برای اطمینان از این موضوع، ابتدا محل قرارگیری روتر را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ چیز جدیدی وجود ندارد که ممکن است با انتشار سیگنال Wi-Fi در اطراف خانه شما تداخل داشته باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر همه چیز عادی است، سعی کنید یک دستگاه را به مودم خود وصل کنید تا بررسی کنید آیا عملکرد تغییر می کند یا خیر.

آنچه درون دستگاه است مهم است.

موی حیوانات خانگی و گرد و غبار می‌تواند از طریق دریچه‌های هوا به داخل روتر شما کشیده شود. اگر این اتفاق بیش از حد بیفتد عملکرد روتر شما می تواند به طور چشمگیری کاهش یابد.

این که هر از گاهی دریچه‌ها را تمیز کنید تا مواد ناخالصی که در آنجا انباشته شده است را از بین ببرید ایده خوبی است . گاهی اوقات این کار به تنهایی می‌تواند برای راه‌اندازی  روتر شما کافی باشد.

اما، مجدداً، اگر مدل روتر شما قدیمی شده است احتمالاً بهتر است فقط دستگاه را جایگزین کنید و از مزایای جدیدترین فناوری روتر بهره ببرید.

روتر جدید

امنیت شبکه در اولویت است.

علاوه بر کنترل و نظارت والدین، برخی از جدیدترین روترهای  Wi-Fiخدمات امنیت شبکه را به عنوان یک ویژگی اضافی ارائه می‌کنند.

جدیدترین روترها اغلب به شما امکان درگیر کردن ویژگی‌های امنیت شبکه اضافی مثل مسدود کردن تبلیغات، فیلتر محتوا و سایر مواردی را که ممکن است بی سابقه باشد را به شما ارائه می‌دهند.

امروزه، با گسترش تهدیدات سایبری مهم است که امنیت اینترنتی شما به یک اولویت اصلی تبدیل شود. به علاوه، از آنجایی که این روزها به طور روز افزون از خانه کار می کنیم، ایمن سازی شبکه خانگی حتی از همیشه حیاتی تر است.

همه روترهای بی سیم این نوع ویژگی ها را ارائه نمی دهند، به ویژه بسیاری از روترهای قدیمی، بنابراین اگر نگران امنیت آنلاین خانواده و امنیت شبکه خانگی خود هستید، ارتقا به جدیدترین روتر شروع خوبی است.

بنابر این، آیا باید روتر خود را ارتقا دهید؟

در نهایت، اینکه آیا به یک روتر جدید نیاز دارید یا نه، کاملاً به دستگاهی که دارید و آنچه از اینترنت خود انتظار دارید بستگی دارد.

فناوری به سرعت پیشرفت می کند و این موضوع برای روترهای Wi-Fi نیز صدق می کند. بنابراین اگر از اینترنت روی یک روتر قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است بسیاری از ویژگی‌ها و سرعت را از دست بدهید!

شما عزیزان می توانید برای خرید تجهیزات شبکه از جمله روتر، اکسس پوینت و… با نازل ترین قیمت همراه با کیفیت اصلی به مجموعه ژوپیتل مراجعه کنید . کارشناسان ما در واتس اپ آماده مشاوره و پاسخدهی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید