معرفی

همه چیز در مورد VoIP

سلام به همراهان عزیز فروشگاه ژوپیتل . با معرفی VoIP در خدمت شما هستیم.

VoIP چیست؟

VoIP یا پروتکول صدا از طریق اینترنت  نوعی سیستم تلفنی است که به جای تلفن ثابت ،از اتصال اینترنتی برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کند.

اکثر مردم VoIP را جایگزین شرکت تلفن محلی می دانند.از VoIP برای تماس های صوتی، اتصال جلسات ارتباط صوتی از طریق شبکه های پروتکل اینترنتی (IP) مانند اینترنت استفاده می شود.

VoIP یا تلفن اینترنتی، تلفن باند پهن و خدمات تلفن باند پهن ، به طور خاص به ارائه خدمات صوتی و سایر خدمات ارتباطی (فکس، اس ام اس، پیام صوتی) از طریق اینترنت، به جای شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی اشاره دارد.

 

اگر به اینترنت متصل هستید، می توانید بدون نیاز به خدمات تلفن ثابت یا سیم های فیزیکی ، با هر کسی تماس بگیرید. تنها چیزی که نیاز دارید اینترنت پرسرعت و ارائه دهنده خدمات VoIP برای رسیدگی به تماس ها است. این تلفن های دیجیتال از اتصال اینترنت شما برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

VoIP تماس های تلفنی شما را به داده هایی تبدیل می کند که از طریق اینترنت ارسال می شوند. VoIP این کار را با هزینه بسیار کمتری نسبت به سیستم های تلفن قدیمی انجام می دهد و مزایای بیشتری نسبت به تلفن ثابت دارد.

مزایای VoIP

  1. هزینه های کمتر
  2. قابلیت حمل
  3. کیفیت بهترصدا
  4. ویژگی های پیشرفته
  5. دسترسی بیشتر
  6. امنیت روز افزون
  7. ارتقا پذیری آسان
  8. پشتیبانی از چندین کانال ارتباطی

 VoIP چگونه کار می کند؟

تلفن شما به سوئیچ یا روتر شما در شبکه LAN متصل می شود.

وقتی شماره تلفنی را می گیرید، تلفن IP شما به ارائه دهنده خدمات VoIP شما می گوید که با طرف مقابل تماس بگیرد.

سرویس VoIP شما تماس را برقرار می کند و بسته های داده را از تلفن IP شما مبادله می کند.

تلفن VoIP شما این سیگنال های دیجیتال را دوباره به صدایی که قابل شنیدن است تبدیل می کند.

برای تماس های تلفنی، مکالمه با استفاده از بسته های دیتای کوچک رد و بدل می شود. اینترنت می تواند این بسته های دیتا را در کمتر از یک ثانیه به سراسر جهان ارسال کند.

تفاوت VoIP و تلفن ثابت

تفاوت اصلی بین تلفن های VoIP و تلفن های ثابت این است که تلفن ثابت با سیم های مسی به یک مکان فیزیکی متصل می شود. از طرف دیگر، یک تلفن VoIP از طریق اینترنت تماس می گیرد و دریافت می کند و به مکان خاصی محدود نمی شود.

همچنین تلفن های ثابت از خطوط آنالوگ برای انتقال سیگنال های صوتی استفاده می کنند و اگر می خواهید تماس برقرار کنید، باید سیم کشی های اضافه نصب کنید.

پرطرفدارترین اپلیکیشن های VoIP:

.Zoiper, Skype, WhatsApp, Google Hangouts, Viber, Facebook Messenger, Google voice

انواع VoIP:

چهار نوع اصلی از فناوری VoIP وجود دارد. هر گزینه دارای سطح پیچیدگی منحصر به فرد است که می تواند روی سهولت اجرا و ماندگاری دستگاه تأثیر بگذارد:

1. دسترسی یکپارچه (Integrated Access)

دسترسی یکپارچه (Integrated Access)، سرویس VoIP است که بیشتر از خط تلفن ثابت تقلید می کند. با دسترسی یکپارچه VoIP، کسب و کارها نرم افزار VoIP و سیستم های تلفن قدیمی موجود را ادغام می کنند.

این کار به کسب و کار اجازه می دهد تا شماره و تجهیزات قدیمی خود را حفظ کند و در عین حال به ویژگی های مخابراتی پیشرفته نیز دسترسی داشته باشد.

 2. SIP Trunks

SIP اطلاعات صوتی و تصویری را در یک شبکه دیتا منتقل می کند و به کاربران VoIP اجازه می دهد از خطوط مشترک استفاده کنند و انعطاف پذیری ارتباط خود را افزایش دهند. از آنجایی که همه دیتاها از طریق یک شبکه ارسال می شوند، کسب و کارها می توانند از  SIP Trunksبرای جایگزینی شبکه های تلفن آنالوگ ثابت استفاده کنند یا از دروازه VoIP برای ادغام SIP Trunks با سیستم های تلفن قدیمی استفاده کنند.

3. Hosted IP PBX

سخت افزار سیستم تلفن توسط فروشنده Hosted IP PBX در خارج از سایت نگهداری می شود و تمام مسئولیت سخت افزار، نرم افزار، نگهداری، امنیت و ارتقاء همه بر عهده ارائه دهنده است.

این موضوع می تواند نیازهای تعمیر و نگهداری و آموزشی را که کسب و کارها به صورت داخلی انجام می دهند، کاهش دهد و همچنین سرمایه گذاری اولیه در سخت افزار و راه اندازی سیستم تلفن را کاهش دهد.

این موضوع همچنین به کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ​​دسترسی به یک کنترل پنل کاربرپسند را ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌توانند سیستم‌های تلفن خود را مدیریت و نظارت کنند و در عین حال ویژگی‌هایی مانند موسیقی یا پیام رسانی، نوبت‌گیری تماس، خدمه خودکار و موارد دیگر را به دست آورند.

Hosted IP PBX همچنین به دلیل اعتبار خود برای ارتباط با بیمار در بین سازمان های مراقبت های بهداشتی محبوب است.

4.IP PBX مدیریت شده(Managed IP PBX)

مشابه با  Hosted IP PBX، این نسخه از راه حل ارتباطی یکپارچه به شخص ثالثی برون سپاری می شود که کلیه الزامات مدیریتی را بر عهده دارد، اما به جای اینکه سخت افزار تلفن خارج از سایت باشد، تجهیزات در محل قرار می گیرند. ارائه‌دهنده Hosted PBX معمولا بر اساس تعداد خطوط تلفن، هزینه ثابتی را دریافت می‌کند و تجهیزات مورد نیاز را نصب می‌کند. پیکربندی، به‌روزرسانی و ارتقای فناوری نیز بر عهده ارائه‌دهنده است.

 

ممنون که تا اینجا همراه ما بودید . امیدواریم این توضیحات برای شما عزیزان کاربردی بوده باشه .

 

دیدگاهتان را بنویسید