معرفی

نقد و بررسی مودم سیم‌کارتی Nokia FastMile 5G Gateway 3.2

مودم سیم‌کارتی Nokia FastMile 5G Gateway 3.2،“” نسل به‌روزرسانی شده‌ای از مدل “”Nokia Fastmile 5G Gateway 3.1 است که تنها یک سال پس از معرفی نسخه قبلی و در سال 2021 به بازار عرضه شده است. این مودم جدید هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و خریداری آن برای کاربران امکان‌پذیر است. یکی از قابلیت‌های برجسته Nokia Fastmile 5G Gateway 3.2، پشتیبانی از باندهای WiFi 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز است که امکان اتصال انواع دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند مدرن و سنتی، و دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیاء را فراهم می‌آورد. در ادامه، به بررسی دیگر ویژگی‌های این مودم خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های فنی مودم سیم‌کارتی Nokia FastMile 5G Gateway 3.2:

Nokia Fastmile 5G Gateway 3.2 همانند نسخه قبلی خود، از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون X55 بهره می‌برد و با پشتیبانی از LTE Cat 20/18، سرعت دانلود را تا 2 گیگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود را تا 200 مگابایت بر ثانیه افزایش داده است. این مودم از باندهای FDD، TDD و LTE 4G و 5G پشتیبانی می‌کند.

مودم Nokia Fastmile 5G Gateway 3.2 با داشتن شیار سیم‌کارت، قابلیت پشتیبانی از انواع سیم‌کارت‌های موجود در بازار را دارد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا در صورت قطعی اینترنت، با استفاده از سیم‌کارت خود، به سرعت به شبکه موبایلی متصل شوند و از اینترنت بهره‌مند شوند. علاوه بر این، این مودم به دلیل قابلیت حمل آسان، امکان استفاده در مکان‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

 Nokia FastMile 5G Gateway 3.2

Nokia FastMile 5G Gateway 3.2

پورت‌های مودم سیم‌کارتی Nokia FastMile 5G Gateway 3.2:

این مودم مجهز به یک پورت WAN برای اتصال به شبکه‌های خارجی است. علاوه بر این، دارای یک پورت LAN برای اتصال دستگاه‌های محلی مانند کامپیوتر و پرینتر است که امکان استفاده از راه دور را در شبکه فراهم می‌کند. همچنین، این مودم دارای درگاه‌های USB 3 Type A و RJ11 برای اتصال تلفن ثابت است.

 

باندهای رادیویی مودم سیم‌کارتی Nokia FastMile 5G Gateway 3.2:

این مودم به عنوان یکی از مودم‌های فول باند در بازار ایران شناخته می‌شود و تقریبا تمامی باندهای مورد نیاز کاربران ایرانی را پوشش می‌دهد.

در شبکه‌های ۵G زیر ۶ گیگاهرتز دارای باندهای رادیویی زیر است:

NR NSA Bands: ۱, ۳, ۷, ۸, ۲۰, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۶۶, ۷۷, ۷۸

NR SA Bands: ۱, ۳, ۷, ۸, ۲۰, ۲۸, ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۶۶, ۷۷, ۷۸

در شبکه‌های ۴G LTE نیز باندهای FDD و TDD زیر در دسترس هستند:

FDD LTE Bands: ۱, ۲, ۳, ۴, ۵, ۷, ۸, ۱۲, ۲۰, ۲۵, ۲۸, ۳۲

TDD LTE Bands: ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۴۲, ۶۶

LTE 4×4 Bands: ۱, ۲, ۳, ۴, ۷, ۲۵, ۳۲, ۳۸, ۴۰, ۴۱, ۴۲, ۶۶

این تنوع باندی اطمینان می‌دهد که مودم با سیم‌کارت‌های مختلف اپراتورهای داخلی و بین‌المللی سازگار است.

 

 

مودم Nokia Fastmile 5G Gateway 3.2 با بهره‌گیری از آنتن‌های داخلی قدرتمند، در شبکه‌های 5G با توان 11 دسی‌بل و در شبکه‌های 4G با توان 6 دسی‌بل عمل می‌کند. این مودم از استاندارد 4G LTE Cat 20 پشتیبانی کرده و قادر است سرعت دانلود را تا 2 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود را تا 200 مگابیت بر ثانیه ارائه دهد.

مودم Nokia Gateway 3.1 از فناوری وای‌فای نسل 6 با کلاس AX3600 بهره می‌برد، که این امر آن را به یکی از پیشرفته‌ترین مودم‌ها در بازار تبدیل می‌کند. وای‌فای 6 به عنوان جدیدترین نسل شبکه‌های بی‌سیم، سریع‌ترین انتقال داده‌ها را در فرکانس‌های رادیویی فراهم می‌آورد، با حداکثر سرعت وای‌فای در مجموع دو کانال رادیویی به 3.6 گیگابیت بر ثانیه**، که سهم فرکانس **5 گیگاهرتز به 3 گیگابایت و سهم فرکانس 2.4 گیگاهرتز به 574 مگابیت می‌رسد.

این مودم همچنین دارای فناوری MU-MIMO 4×4 برای وای‌فای است. Nokia FastMile Gateway 3.2 مجهز به دو درگاه شبکه Ethernet یک گیگابیتی و یک درگاه RJ11 است و همراه با درگاه USB 3.0 عرضه می‌شود. این مودم دارای اسلات سیم‌کارت نانو و کلیدهای ریست، WPS و پاور است و برای امنیت شبکه وای‌فای از پروتکل WPA3 استفاده می‌کند.

مزایای استفاده از مودم سیمکارتی نوکیا مدل Nokia FastMile 5G Gateway 3.2

  • قابلیت استفاده آسان

  • در دسترس نگه داشتن گزینه بصری LED اطلاعات برای مشتریان

  • قابلیت نصب راحت و سریع

  • کارایی بالا

  • طراحی آنتن های پیشرو در صنعت با قدرت حداکثر 7.6 دسی بل

  • پشتیبانی از فناوری MIMO و تجمیع حامل از سیگنال هایی که وارد خانه می شوند

  • ادغام وای فای

  • Wi-Fi 6 یکپارچه برای اتصال در خانه

  • پوشش کل خانه با فناوری مش وای فای نوکیا

  • دروازه های 5G برای مطابقت با نیازهای شما

  • وای فای گوشه به گوشه 7 سرعت فوق العاده

  • پهنای باند خانگی 5G با کارایی بالا با گزینه‌های نصب انعطاف‌پذیر در فضای باز

  • سطح بعدی اتصال پهنای باند خانگی را ارائه دهید

  • سرعت XGS-PON به Wi-Fi خانگی 7 سرعت فوق العاده در خانه

  • اینترنت پرسرعت در هر اتاق. با PoE+

  • Wi-Fi 6E را در هر اتاق تجربه کنید

 مودم سیم‌کارتی Nokia FastMile 5G Gateway 3.2

مودم سیم‌کارتی Nokia FastMile 5G Gateway 3.2

دیدگاهتان را بنویسید