مقایسه

مقایسه اندروید باکس شیائومی Mi Box S و (TV Box S (2nd Gen

سلام خدمت همراهان گرامی مجموعه ژوپیتل . با مقایسه ی Mi Box S و TV Box S 2nd Gen در خدمتتون هستیم.

دستگاه Mi Box S از شرکت شیائومی(Xiaomi) ، این روزها یکی از محبوب ترین اندروید باکس ها است.

Mi Box S 4K  بیش از 5 سال در بازار بوده است تا اینکه اخیراً شیائومی این پخش کننده استریمینگ را به Mi Box S 4K 2nd Gen ارتقاء داد. اما چه ویژگی هایی جدید است و مقایسه این دو دستگاه چگونه است؟

هر دوی این دستگاه‌های استریمینگ دارای طراحی مشابه هستند و ویژگی‌های مشابهی دارند ، اما تفاوت‌هایی در مشخصات دارند که کاربران باید قبل از خریداری آگاه باشند.

طراحی و ابعاد

اگر در خارج از جعبه باشند، این دو دستگاه دقیقاً یکسان به نظر می رسند.

Mi Box S 4K و Mi Box S 4K 2nd Gen از همان طراحی جمع و جور مشکی براق با همان ابعاد یکسان برخوردارند. هر دو دارای طول و عرض 95.25 میلی متر و ضخامت 16.7 میلی متر هستند. Mi Box S 4K 2nd Gen کمی سبکتر است و وزن آن 142 گرم در مقایسه با Mi Box S 4K 147 گرمی است.

سیستم عامل و نرم افزار

در حالی که Mi Box S 4K روی اندروید 8.1 اجرا می‌شود، Mi Box S 4K 2nd Gen روی Google TV کار می‌کند.

Google TV دارای یک رابط مدرن تر و ناوبری بهبود یافته است که پیدا کردن محتوا را آسان تر می کند.

با اینکه Google TV بر روی Android TV ساخته شده است، در مقایسه با رابط کاربری سنتی Android TV ، فقط دارای یک رابط کاربری زیباتر و ویژگی های جدیدی مانند Live TV، Watch List، پیشنهادات بهتر و ویژگی های شخصی سازی است.

پردازنده، حافظه و ذخیره سازی

Mi Box S 4K 2nd Gen دارای یک پردازنده پیشرفته تر با پردازنده مرکزی Cortex-A55 و یک پردازنده گرافیکی

ARM Mali G31 MP2 است. از سوی دیگر، Mi Box S 4K اصلی مجهز به پردازنده مرکزی Cortex-A53 Quad-Core 64 بیتی و پردازنده گرافیکی Mali-450 است. این یعنی Mi Box S 4K 2nd Gen کمی سریعتر و قدرتمندتر است.

وقتی صحبت از حافظه و ذخیره سازی می شود ، شیائومی تغییری ایجاد نکرده است. طرفداران انتظار ارتقا درحافظه یا ذخیره سازی داشتند اما این اتفاق نیفتاده است. هر دو دستگاه دارای 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه eMMC هستند.

پشتیبانی صوتی و تصویری

Mi Box S 4K 2nd Gen از نظر پشتیبانی رمزگشای ویدیو پیشرفته‌تر است، چون می‌تواند تا 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه، Dolby Audio، DTS-HD، Dolby Vision و HDR10+ را پشتیبانی کند.

در عین حال، Mi Box S 4K اصلی از 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه، VP9، H.264، MPEG1/2/4 و VC-1 را پشتیبانی می کند.

Mi Box S اصلی فاقد پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ است. از نظر پشتیبانی رمزگشای صوتی، هر دو دستگاه Dolby Audio و DTS را پشتیبانی می کنند.

اتصال بی سیم و پورت ها

هر دو دستگاه از اتصال Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند. هر دو دستگاه از وایفای 802.11a/b/g/n/ac ،باندهای وای فای  2.4گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، تفاوت اصلی این دو دستگاه در پشتیبانی از بلوتوث است. Mi Box S 4K 2nd Gen دارای بلوتوث5.2  هم هست، در حالی که Mi Box S 4K اصلی فقط دارای بلوتوث 4.0 است. این یعنی کاربران می توانند دستگاه های بیشتری را به Mi Box S 4K 2nd Gen 2 متصل کنند و سرعت انتقال بیشتری را تجربه کنند.

تفاوت اساسی دیگر بین این دو دستگاه این است که Mi Box S 4K 2nd Gen از HDMI 2.1 پشتیبانی می کند. این یک ارتقاء قابل توجه از HDMI 2.0 در مدل قبلی( Mi Box S)است. HDMI 2.1 از وضوح  8Kبا سرعت  60pfsو4K در  120fpsشتیبانی می کند در حالی که HDMI 2.0 از وضوح  4Kبا سرعت  60pfsپشتیبانی می کند.

HDMI 2.1 اضافی، پشتیبانی Dynamic HDR را به ارمغان می‌آورد که امکان تنظیم پویای تنظیمات HDR را بر مبنای صحنه به صحنه یا حتی فریم به فریم می‌دهد، و eARC (کانال بازگشت صوتی پیشرفته) را ارائه می دهد که فرمت های صوتی غیرفشرده و مبتنی بر شی مانند Dolby Atmos و DTS:X را قادر می سازد از تلویزیون به یک سیستم صوتی خارجی، منتقل شوند.

از جهات دیگر ، شما پورت USB 2.0 و پورت خروجی صدا را در هر دو دستگاه خواهید داشت.

ممنون از همراهان عزیز مجموعه ژوپیتل .امیدواریم این مقایسه برای شما عزیزان کاربردی بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید