مقایسه

مقایسه کنسول بازی Xbox series s با Xbox one s

مقایسه کنسول بازی Xbox series s با Xbox one s

دو جعبه مشابه با مشخصات بسیار متفاوت!

 

 

Xbox Series S vs Xbox One S: این دو کنسول ممکن است در نگاه اول بسیار شبیه به هم باشند ، اما تفاوت ها زیادی دارند. اگر از کنسول یا به طور کلی با نام تجاری Xbox آشنا نباشید ، از نام ها گرفته تا رنگ بندی زیبا ، به راحتی می توان این دو را اشتباه گرفت. بنابراین ، برای جلوگیری از خرید اشتباه ، مهم است که بدانید تفاوت آنها با یکدیگر چیست.

 

هر دو کنسول نقاط ورود خارق العاده ای به دنیای Xbox هستند ، بنابراین بسته به نیاز، شما می توانید هرکدام از آن ها را انتخاب کنید. اما کدام یک از کنسول های ارزان Xbox برای شما مناسب است؟ بیایید این دو را با هم مقایسه کنیم.

 

 

Xbox Series S با توجه به نسل بعدی طراحی شده است: این کنسول قادر به وضوح 1440p ، ارتقا تا 4K ، 120fps و دارای ویژگی های گرافیکی مانند ردیابی اشعه است. به اندازه پرچمدار مایکروسافت Xbox Series X قدرتمند نیست ، اما یک کنسول نسل بعدی با مشخصات مشابه می باشد . در همین حال ، Xbox One S از قدرت بسیار کمی برخوردار است ، اما قیمت کم تر آن نسبت به  Xbox Series S آن را به یک خرید وسوسه انگیز تبدیل می کند.

 

ما در بررسی Xbox Series S و Xbox One S این فرصت را پیدا کردیم که ببینیم هر دو کنسول در چه زمینه ای هستند و اکنون می توانیم به طور قطعی در مورد اینکه کدام یک برای شما بهتر است صحبت کنیم. بنابراین ، اگر بابت خرید هرکدام از آنها مردد هستید ، ما هر دو کنسول مقرون به صرفه مایکروسافت را در زیر مقایسه خواهیم کرد تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید یک محصول کمک کنیم.

 

هر دو سری ایکس باکس سری S و ایکس باکس وان اس دارای امتیازات مشابهی هستند ، هرچند انتظار داریم قیمت Xbox One S طی ماه های آینده به طرز چشمگیری کاهش یابد. Xbox Series S با قیمت 299 دلار / 249 £ / AU 499 دلار به فروش می رسد و ارزان ترین کنسول نسل بعدی موجود است.

 

فروش Xbox One S اولین بار در 2 آگوست 2016 آغاز شده و قیمت آن ثابت است . قیمت این کنسول در بازار جهانی  299 دلار / 249 پوند / 499 دلار استرالیا می باشد اما انتظار داریم که قیمت Xbox One S با ورود Xbox Series S به بازار افت کند.

 

مشخصات سخت افزاری این دو کنسول تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند. Xbox Series S کنسول نسل بعدی ارزان قیمت مایکروسافت است و گرچه ممکن است از نظر قدرت فنی خالص با Xbox Series X مطابقت نداشته باشد ، اما یک نسخه برتر از Xbox One S را ارائه می دهد. در اینجا مشخصات اصلی سری Xbox S آورده شده است:

 

  • CPU: Eight-core 3.6GHz (3.4GHz with SMT) custom AMD 7nm
  • GPU: 4 teraflops at 1.550GHz
  • RAM: 10GB GDDR6
  • Framerate: Up to 120 fps
  • Resolution: 1440p with 4K upscaling
  • Optical: No disk drive
  • Storage: 512GB NVMe SSD

 

 

Xbox Series S ممکن است کوچک باشد ، اما در داخل آن قدرت زیادی وجود دارد. این کنسول به جای رزولوشن 4K ، وضوح 1440p را هدف قرار خواهد داد (اگرچه برخی از عناوین می توانند با کیفیت 4K کامل تولید شوند) و توانایی بازی 120 فریم در ثانیه را دارد. گرچه پردازنده گرافیکی آن به مراتب از قدرت کمتری نسبت به Xbox Series X برخوردار است ، اما به یک پردازنده مرکزی تقریباً یکسان و 10 گیگابایت RAM GDDR6 مجهز است. این کمتر از Xbox Series X است که با رم 16 گیگابایتی ارائیه می شود ، اما به طور قابل توجهی بیشتر از Xbox One S است که فقط 8 گیگابایت GDDR3 دارد.

 

یک نکته مهم که باید به آن توجه کنید این است که  Xbox Series S دارای دیسک درایو نمی باشد و فقط 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای بازی خواهید داشت. برخلاف One S ، به جای هارد دیسک مکانیکی بسیار کند با حافظه NVMe SSD بسیار سریع ارائه می شود و می توان آن را با کارت حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی Seagate توسعه داد.

 

پس ممکن است که Xbox One S شبیه به نظر برسد ، اما از لحاظ فنی از Xbox Series S ضعیف تر است. اگر می خواهید بازی های انحصاری Xbox مانند Gears 5 یا Forza Horizon 4 را تجربه کنید یا از بازی های Game Pass استفاده کنید، گزینه بسیار خوبی است. اما اگر کنسولی را می خواهید خریداری کنید که حدود پنج سال آینده دوام داشته باشد ، Xbox Series S را انتخاب کنید. در اینجا مشخصات Xbox One S ذکر شده است:

 

  • CPU: Eight-core 1.75GHz Jaguar CPU
  • GPU: 1.23 teraflops at 914MHz
  • RAM: 8GB GDDR3
  • Framerate: Up to 60fps
  • Resolution: 1080p
  • Optical: 4K HD Blu-Ray Drive
  • Storage: 1TB HDD

 

 

Xbox One S فقط یک مزیت واقعی نسبت به مدل جدید Microsoft دارد: درایو Blu-Ray 4K HD. اگر به دنبال یک پخش کننده Blu-Ray 4K ارزان قیمت هستید که به شما امکان پخش Netflix و بازی ها را بدهد ، One S گزینه بسیار خوبی است. می توانید اینگونه ادعا کنید که فضای ذخیره سازی Xbox One S بیشتر از Xbox Series S است ، اما One S هنوز هم به جای SSD از HDD استفاده می کند ، بنابراین از ظرفیت بیشتر اما با سرعت کمتری برخوردار است. اگرچه در هر بخش دیگری ، Xbox Series S از نظر قدرت فنی و طراحی پیشرفته ، Xbox One S را کاملاً شکست می دهد.

 

با این وجود Xbox One S یک سیستم با طراحی عالی است. کوچک ، آرام و احتمالاً در آینده نزدیک بسیار مقرون به صرفه است. اگر چه که نمی تواند بالاترین کیفیت را برای بازی ارائه دهد اما باز هم م یتوان آن را به عنوان یک خرید ارزشمند قلمداد کرد. اگرچه فعلا که قیمت مشابهی با سری S دارد ، توصیه می کنیم کنسول جدیدتر نسل جدید مایکروسافت را انتخاب کنید.

 

 

مقایسه بازی های Xbox series s با Xbox one s

 

شما می توانید انتظار داشته باشید که اکثر بازی ها 30 تا 60 فریم در ثانیه در Xbox One S و 60 تا 120 فریم در ثانیه در Xbox Series S اجرا خواهند شد . بازی های Xbox One S نیز احتمالاً با وضوح 900p تا 1080p خواهند بود ، در حالی که در Xbox Series S خروجی 1080p تا 1440p خواهد بود ، که البته می تواند به 4K افزایش یابد.

 

ویژگی که Xbox Series S به طور قابل توجهی از آن بهره می برد از نظر زمان بارگذاری است. به لطف SSD فوق العاده سریع آن ، بازی ها بسیار سریعتر از Xbox One S بارگیری می شوند ، بنابراین اگر از انتظار برای شروع بازی های خود متنفر هستید یا به سادگی می خواهید تجربه موجود خود را ارتقا دهید ، خرید سری S راهی است که باید دنبال کنید. .

 

همچنین مسلم است که بازی های آینده Xbox One S را سرانجام پشت سر می گذارند – توسعه دهندگان با گذشت سالها ، به قدرت سیستم جدیدتر اعتماد خواهند کرد و بازی های مختص کنسول های نسل جدید Xbox بیشتر می شوند.

 

جمع بندی مطلب :

 

با امتیازات مقایسه ای قیمت (در حال حاضر) و طراحی های براق مشابه ، Xbox Series S و Xbox One S به راحتی در یک نگاه اشتباه می شوند. البته اگر ریزبین شوید شکاف بین دو کنسول ارزان مایکروسافت کاملاً روشن است.

 

Xbox One S به زودی به عنوان یک سیستم قدیمی شناخته می شود ، قادر به ارائه ویژگی های نسل بعدی مانند ردیابی اشعه و زمان بارگیری سریع نیست ، اما با این وجود پیشنهاد وسوسه انگیزی است ، به خصوص اگر بتوانید Xbox One S را به قیمت خوبی خریداری کنید.

 

Xbox Series S اما کنسول انتخابی کسانی است که می خواهند نسل بعدی بازی ها را با یک قیمت عالی تجربه کنند. البته فقط دیجیتال است ، بنابراین در مورد بارگیری بازی ها باید از اینترنت استفاده کند . اگر این برای شما یک مشکل بود ، Xbox Series X ممکن است بهترین انتخاب بعدی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید