مقایسه

مقایسه روترهای Tenda AC10 و TP-Link C60

مقایسه روترهای Tenda AC10 و TP-Link C60

 

 

روترها معمولاً سیگنال های Wi-Fi قابل اعتماد و پوشش گسترده ای را ارائه می دهند، بنابراین برای Wi-Fi خانگی مناسب هستند، اکثر این واحدها با عملکرد بالا به فرکانس های متعدد مجهز شده اند که امکان سفارشی سازی شبکه را فراهم می کنند. داشتن سیگنال‌های Wi-Fi قوی در خانه، به‌ویژه برای افرادی که در خانه کار می‌کنند، بازده برابری ارائه می‌کنند.

در واقع می توان گفت که بهترین چیز در مورد آن ها این است که داشتن یک روتر یک سرمایه گذاری یکباره برای دراز مدت است، زیرا دستگاه ها راحتی را ارائه می دهند که می توانید از هر مکانی از خانه یا محل کار خود کار کنید و با استفاده از سیگنال های Wi-Fi چند کار را همزمان با هم در دستگاه های مختلف، مانند دسکتاپ و تبلت انجام دهید.

هنگام مقایسه روترهای Tenda AC10 و TP-Link C60، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

سرعت و عملکرد

همچنین آیا می‌دانستید که سرعت اینترنت برای روترها امری ضروری است و معمولاً حداقل ترین مقدار سرعت اینترنت برحسب مگابیت بر ثانیه تعیین می‌شود، بنابراین اگر بهترین سرعت اینترنت شما ۱۰۰ مگابیت در ثانیه باشد، خرید روتری با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه به نفع شما خواهد بود. همچنین، با توجه به سرعت ارائه شده، هرچه امتیاز بالاتر باشد، روتر شما سریع‌تر عمل می‌کند.

با در نظر گرفتن موارد فوق، Tenda Ac10 سرعت 300 مگابیت در ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتز و سرعت 867 مگابیت در ثانیه در باند 5 گیگاهرتز را به کاربران ارائه می دهد. بنابراین با توجه به اینکه فرکانس‌های 2.4 گیگاهرتز برای استفاده توسط دستگاه‌ها در اتاق‌های دیگر مورد نیاز است، سرعت‌های ارائه‌شده توسط Tenda می‌تواند یک منطقه بزرگ را پوشش دهد و در عین حال نفوذ سریع‌تری را از طریق اجسام جامد ارائه دهد.

همچنین وقتی صحبت از Archer C60 به میان می آید، در مقایسه با  Tenda Ac10، از نظر سرعت و نفوذ عملکرد بهتری را ارائه می دهد. Archer C60 به کاربران خود سرعت 450 مگابیت در ثانیه با فرکانس 2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد، بنابراین کاربران می توانند از پوشش بسیار گسترده تر و حتی نفوذ بهتر از طریق اجسام جامد لذت ببرند.

اما در سرعت 867 مگابیت بر ثانیه در فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی برابر با Ac10 تندا دارد، بنابراین در این باند انتظار نداریم پوشش و نفوذ متفاوتی با هم داشته باشند.

به طور کلی هر دو روتر از Wi-Fi دو باند پشتیبانی می کنند، اما Tenda AC10 با باند 2.4 گیگاهرتز تا 300 مگابیت در ثانیه و باند 5 گیگاهرتز آن تا 867 مگابیت در ثانیه سرعت بیشتری ارائه می دهد. از طرف دیگر TP-Link C60 سرعتی تا 450 مگابیت بر ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتز و تا 867 مگابیت در ثانیه در باند 5 گیگاهرتز ارائه می دهد.

طراحی

بدون شک، Tenda Ac10 یک روتر نسل بعدی است که به گیگابیت دو باند مجهز شده است، بنابراین کاربران می توانند انتظار عملکرد درجه یک و فوق العاده در باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز را داشته باشند. فرکانس‌های دوم وقتی با هم ترکیب می‌شوند پهنای باندی تا سرعت 1167 مگابیت در ثانیه ارائه می‌دهند. همچنین قسمت پشتی این روتر به چهار پورت اترنت مجهز شده است، بنابراین کاربران مجبور نخواهند بود از سوئیچ برای جستجوی پورت های اترنت بیشتر استفاده کنند. بنابراین، آنها می توانند چندین دستگاه را مستقیماً به پورت های LAN روی روتر متصل کنند.

 

مقایسه روترهای Tenda AC10 و TP-Link C60

مقایسه روترهای Tenda AC10 و TP-Link C60

 

آنتن‌های Tenda Ac10 در مکان‌های مختلفی قرار گرفته‌اند تا قابلیت بهره مندی از اتصال مطمئن را آسان کنند. دلیل این اطمینان این است که هر یک از آنتن ها نسخه کمی متفاوت از سیگنال های ارسال شده توسط مشتریان متصل را دریافت می کنند. بنابراین می توان گفت که آنتن های این واحد با موفقیت به تنوع فضایی دست یافته اند.

از سوی دیگر، Archer C60 به 5 آنتن که از Ac10، 4 آنتن Tenda ارتقاء یافته مجهز شده است. در بین این 5 آنتن، سه آنتن با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کنند، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید روتر شما پوشش وسیعی را ارائه دهد و به راحتی از موانع عبور کند. دو مورد دیگر در فرکانس 5 گیگاهرتز هستند، بنابراین انتظار داریم که پوشش و نفوذ بیشتری را به کاربران ارائه خواهد داد.

 

 

بنابراین، می‌توان با اطمینان گفت که Archer c60  با توجه به اینکه به آخرین استاندارد بی‌سیم مجهز شده است و هر آنتن تمایل دارد نسخه متفاوتی از سیگنال‌های ارسال شده توسط کاربران را ارسال کند، پس واحد به طور واحد این دستگاه می‌تواند به راحتی اشکالات ناشی از ترافیک آنلاین بالا را از بین ببرد.

ویژگی های اضافی تعبیه شده در این دو دستگاه

Tenda Ac10 یک دستگاه خانگی هوشمند است که به راحتی می توانید آن را با سیستم الکسا ادغام کنید تا به شما کمک کند تنظیمات روتر خود را بدون نیاز به مرور برنامه خود مدیریت کنید. برای نصب و راه اندازی آسان آن، برنامه Wi-Fi Tenda در اختیار کاربران قرار گرفته است و در اینجا می توانید به ویژگی کنترل والدین و نیز سایر ویژگی ها دسترسی داشته باشید.

عامل اصلی هنگام استفاده از روتر Tenda Ac10 امنیت دستگاه است، که برای این منظور امنیت ترکیبی WPA/WPA2 PSK به همراه رمزگذاری رمز عبور در سطح صنعتی که فقط در ویژگی‌های بی‌سیم قابل اجرا است، ارائه شده است. این واحد همچنین بسیار می تواند مفید باشد زیرا می تواند با سایر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بزرگ ادغام شود.

برای Archer C60، کاربران می توانند از طریق عملکردهای نرم افزاری پیشرفته به گزینه کنترل والدین دسترسی داشته باشند، ویژگی که شبکه مهمان را نیز تامین می کند. برنامه تتر ارائه شده به شما این امکان را می دهد که دستگاه را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید و به طور کامل روتر را از تلفن هوشمند، لبتاپ یا رایانه خود مدیریت و کنترل کنید.

قیمت

روتر Tenda Ac10 به پورت‌های حداکثر 4 گیگابیتی مجهز شده است که کاربران می‌توانند از طریق آنها به اینترنت سریع و پایدار دسترسی داشته باشند و از فعالیت در پهنای باند بالاتر مانند بازی و استریم در این دستگاه از طریق درگاه های اترنت 4G لذت ببرند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم آنCPU  یک گیگاهرتزی است که برای عملکرد پاسخگوی چند مشتری ضروری است. این دستگاه همچنین با تقویت کننده هایی با قدرت بالا پیکربندی شده است که برای افزایش پوشش و در عین حال حذف مناطق کور استفاده می شود.

همچنین، تمام دستگاه‌هایی که به شبکه شما متصل شده‌اند، به دلیل فناوری پیشرفته MU-MIMO، مطمئناً اتصالات بی‌سیم پایداری را تجربه می‌کنند. این دستگاه به فناوری beamforming+  لازم برای افزایش برد دستگاه‌های Wi-Fi 802.11ac wave 2 نیز مجهز می باشد.

همچنین به کاربران این امکان داده شده است که روترهای خود را به روشی نسبتاً هوشمندانه مدیریت کنند و Wi-Fi خود را برای روشن و خاموش شدن خودکار برنامه ریزی کنند و برای کسانی که عاشق پخش ویدیو هستند، یک Qos پیشرفته در اختیار آنها قرار داده شده است. که وقفه ها در پخش را از بین می برد.

اما می توان از معایب و کمبود های این دستگاه عدم وجود پورت USB دانست.

Archer C60 سرعت اینترنت مجازی بالایی را با ادغام پنج آنتن باهم ارائه می دهد که سه آنتن با فرکانس 2.4 گیگاهرتز با سرعت حداکثر 450 مگابیت در ثانیه اجرا می شوند که پوشش گسترده تر و سرعت بالاتری را برای نفوذ به دیوارهای ضخیم خانه یا محل کار فراهم می کند. دو آنتن دیگر با فرکانس 5 گیگاهرتز کار می کنند و سرعتی تا 867 مگابیت در ثانیه ارائه می دهند. بنابراین کاربران می توانند از سرعت های بالاتر و نفوذ موفق از طریق اجسام جامد لذت ببرید.

علاوه بر این، این دستگاه مجهز به یک استاندارد جدید Wi-Fi است که سازگار با استاندارد 802.11ac است و می‌تواند ترافیک بالایی را در حین انجام فعالیت‌های آنلاین مدیریت کند. بنابراین، برنامه ها در مقایسه با استاندارد قبلی 802.11n با سرعت سه برابری اجرا می شوند. در واقع، موارد فوق به این معنی است که همه دستگاه‌های متصل به شبکه می‌توانند با سرعت بیشتری وای‌فای قوی‌تر و بسیار مطمئن‌تر دریافت کنند.

این دستگاه همچنین دارای ویژگی‌های امنیتی است و در اینجا کاربران می‌توانند به کنترل‌های والدین دسترسی داشته باشند که آنها را قادر می‌سازد بر فعالیت کودکانی که دستگاه‌های متصل به شبکه دارند نظارت کنند. آنها همچنین می توانند از URL برای مسدود کردن و راه اندازی لیست سیاه یا سفید استفاده کنند. گزینه دسترسی به شبکه مهمان به فرد این آزادی را می دهد که به مهمانان اجازه دهد به شبکه آنها بپیوندند و در عین حال از حریم خصوصی آنها نیز محافظت کند.

همچنین این دستگاه به راحتی از طریق برنامه تتر راه اندازی و مدیریت شود و به عملکردهای نرم افزاری پیشرفته نیز مجهز شده است که همراه با چهار آنتن سرعت وای فای را بالا ببرد. این روتر دارای استاندارد جدید Wi-Fi است. اما از ISP با بیش از 100mbps پشتیبانی نمی کند و فرکانس 5 گیگاهرتز قدرت سیگنال متوسطی را حتی بدون موانع محکم ارائه می دهد.

Tenda AC10 به طور کلی قیمت پایین تری نسبت به TP-Link C60 دارد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تر تبدیل می کند.

پوشش

Tenda AC10 دارای چهار آنتن خارجی است که در مقایسه با TP-Link C60 که دارای سه آنتن داخلی است، پوشش و قدرت سیگنال بهتری را ارائه می دهد. این باعث می‌شود که Tenda AC10 انتخاب بهتری برای خانه‌ها یا دفاتر بزرگ‌تر باشد که پوشش آن مهم است.

ویژگی ها

هر دو روتر دارای ویژگی های مشابهی مانند کنترل های والدین، دسترسی به شبکه مهمان و رمزگذاری WPA/WPA2 برای امنیت هستند. با این حال، TP-Link C60 همچنین دارای فناوری کیفیت خدمات (QoS) است که به شما امکان می دهد دستگاه ها یا برنامه های خاصی را برای تجربه آنلاین بهتر اولویت بندی کنید.

به طور کلی، اگر سرعت‌های سریع‌تر و پوشش وسیع‌تر را در اولویت قرار دهید، تندا AC10 انتخاب بهتری خواهد بود. با این حال، اگر به ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند QoS نیاز دارید یا طراحی فشرده‌تر با آنتن‌های داخلی را ترجیح می‌دهید، TP-Link C60 ممکن است برای نیازهای شما مناسب‌تر باشد.

روترها به ویژگی‌های عملکردی مختلفی مجهز شده‌اند، زیرا برای پاسخگویی به انواع مختلف کاربران طراحی شده‌اند. برای این منظور، Tenda Ac10 به عنوان یک گزینه کم‌رنگ برای کاربرانی که به ندرت فعالیت‌های پهنای باند بالاتر را انجام می‌دهند، عرضه می‌شود. از سوی دیگر، Archer C60 به تمام ویژگی های پیشرفته مجهز شده است که آن را برای خانه هایی که تعداد کاربران بیشتری دارند، مناسب می کند.

از شما برای مقایسه دقیق بین روترهای Tenda AC10 و TP-Link C60 سپاسگزاریم. به نظر می رسد که Tenda AC10 با آنتن های خارجی خود سرعت های بالاتر و پوشش بهتری ارائه می دهد، در حالی که TP-Link C60 دارای ویژگی های اضافی مانند QoS است. تفاوت قیمت نیز قابل تامل است، زیرا Tenda AC10 مقرون به صرفه تر است. به طور کلی، هنگام انتخاب بین این دو روتر، به نیازها و اولویت های خاص شما بستگی دارد. اگر سؤال بیشتری دارید یا به کمک بیشتری نیاز دارید، در صورت تمایل می توانید با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید