معرفی

معرفی شرکت Mikrotik

سلام به همراهان گرامی ژوپیتل . با معرفی شرکت Mikrotik در خدمتتون هستیم.

شرکت Mikrotik یک شرکت تولید کننده تجهیزات شبکه می باشد که در سال 1996 میلادی در شهر ریگا ، پایتخت جمهوری لتونی تاسیس شد .این شرکت روترهای شبکه ی سیمی و بی سیم، سوئیچ های شبکه، اکسس پوینت ها و همچنین سیستم عامل ها و نرم افزارهای پشتیبان را توسعه داده و به فروش می رساند.

درواقع این شرکت سخت افزار و نرم افزارهایی را برای اتصال به اینترنت در اکثر کشورهای جهان ارائه می دهد.

تاریخچه این شرکت

این شرکت در سال 1996 توسط جان تالی (John Tully) و آرنیس ریکستینس(Arnis Riekstiņš )تاسیس شد .

تا اکتبر سال 2019، وب سایت این شرکت حدود 280 کارمند را گزارش کرد و تا سال 2022 تعداد کارمندان این شرکت ، به 343 نفر افزایش پیدا کرده است. در سال 2021، Mikrotik با ارزش 1.24 میلیارد یورو سومین شرکت بزرگ در لتونی و اولین شرکت خصوصی ای بود که از ارزش 1 میلیارد یورو در لتونی فراتر رفت.

شرکت Mikrotik در سال 2002 سخت افزار خود را ساخت و برند RouterBOARD متولد شد. این شرکت نرم افزار شبکه ای را برای سخت افزار PC x86 توسعه داد که به محصولی به نام RouterOS تبدیل شد. اولین نسخه های RouterOS مبتنی بر لینوکس 2.2 بودند. در سال 2002، MikroTik شروع به تولید کامپیوترهای تک برد کم مصرف متمرکز بر شبکه خود با نام تجاری RouterBoard کرد که RouterOS را اجرا می کرد. این SBC های اولیه  گسترش یافت و یا به عنوان اجزای سیستم های دیگر مورد استفاده قرار گرفت، اما با گذشت زمان، این پلتفرم RouterBoard/RouterOS به یک خط تولید تجهیزات شبکه تبدیل شد.

 

مدیریت

جان مارتین ترالی از اواسط دهه 1990 در زمینه فناوری اطلاعات در جمهوری لتونی کار می کند .

او همچنین بنیانگذار بنیاد سرطان اطفال جمهوری لتونی است که آزمایش ژنتیکی رایگان را برای همه کودکان مبتلا به سرطان در این کشور رایگان کرده.

جان به عنوان مدیرعامل شرکت Mikrotik  بر توسعه تکنولوژی های بی سیم که مقرون به صرفه ، ایمن و قدرتمند باشند تمرکز کرده است. ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ، کاربران عادی و شرکت ها از محصولات این شرکت برای ایجاد زیرساخت های شبکه داده ای در سراسر جهان ، حتی در تحقیقات فضایی ، اقیانوسی و در کوه اورست استفاده می کنند.

محصولات

در ادامه چند محصول برتر این شرکت را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

روتر Mikrotik RB750Gr3

hEX  یک روتر اترنت گیگابیتی پنج پورت برای مکان هایی است که در آن اتصال بی سیم لازم نیست. دستگاه دارای پورت USB با سایز کامل است. این نسخه به روز شده جدید hEX توسعه زیادی درعملکرد آن به ارمغان می آورد.

این روتر مقرون به صرفه، کوچک و آسان برای استفاده است، اما در عین حال دارای یک CPU دو هسته ای بسیار قدرتمند با فرکانس 880 مگاهرتز و 256 مگابایت رم است که قادر به انجام تمام تنظیمات پیشرفته ای است که RouterOS پشتیبانی می کند.

روتر بی سیم RB2011UiAS-2HnD-IN

RB2011Ui مجموعه ای از دستگاه های چند پورت کم هزینه است. برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده و در مدل های مختلف با کاربرد های زیادی موجود است.

RB2011 توسط RouterOS، یک سیستم عامل مسیریابی کاملاً مشخص که به مدت پانزده سال به طور مداوم بهبود یافته است، پشتیبانی می شود. مسیریابی پویا، هات اسپات، فایروال، MPLS، VPN، کیفیت پیشرفته خدمات، تعادل بار و پیوند، پیکربندی و نظارت در زمان واقعی – تنها تعدادی از ویژگی های متعدد و پشتیبانی شده توسط RouterOS هستند.

 

روتر SXTsq lite5

 

SXTsq Lite5 یک دستگاه بی سیم کم حجم و سبُک مخصوص استفاده در فضای باز با یک آنتن یکپارچه است. این روتر مناسب برای پیوندهای نقطه به نقطه تا 12 کیلومتر یا به عنوان واحد CPEاست. دستگاه کم حجم، ضد آب است و نصب آن آسان است. دارای آنتن 16dBi مانند روتر SXT Lite5است، با این حال طراحی آنتن این روتر بهبود یافته و اندازه فیزیکی آن به طور چشمگیری کاهش یافته است .( SXTsq دو برابر نازک‌تر است .)

این دستگاه را می توان روی پایه ها و دکل های افقی و عمودی نصب کرد، اما برای تراز دقیق، آداپتور QuickMount Pro به طور جداگانه در دسترس است که امکان تنظیم در هر زاویه ای را فراهم می کند.

 

در سال 2021 ، شرکت Mikrotik با ارزش 1.24 میلیارد یورو سومین شرکت بزرگ در جمهوری لتونی و اولین شرکت خصوصی ای بود که ارزش آن از 1 میلیارد یورو در لتونی فراتر رفت. همچنین در این سال درآمد خالص این شرکت ، 90.6 میلیون یورو بوده است.

ممنون از شما عزیزان که تا اینجا همراه ما بودید. امیدواریم از این معرفی لذت برده باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید