معرفی

معرفی شرکت Cisco

سلام به همراهان عزیز ژوپیتل . با معرفی شرکت معروف و خوشنام Cisco در خدمت شما هستیم.

Cisco Systems, Inc که معمولا با نام سیسکو شناخته می‌شود، یک شرکت چندملیتی در آمریکا است که دفتر مرکزی آن در سن خوزه، کالیفرنیا قرار دارد. سیسکو سخت افزار شبکه، نرم افزار، تجهیزات مخابراتی و سایر خدمات و محصولات با فناوری پیشرفته را توسعه، تولید و به فروش می رساند.
شرکت Cisco افراد را قادر می‌سازد تاچه در تجارت، آموزش، بشردوستی یا خلاقیت،ارتباطات قدرتمندی را ایجاد کنند .

سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات سیسکو برای ایجاد راه‌حل‌های اینترنتی استفاده می‌شود که شبکه‌ها را ممکن می‌سازد و دسترسی آسان به اطلاعات را در هر کجا و در هر زمان فراهم می‌کند.

معرفی شرکت Cisco

معرفی شرکت Cisco

 

شرکت Cisco در بازارهای فناوری خاص مانند اینترنت اشیا (IoT)، امنیت دامنه، ویدئو کنفرانس و مدیریت انرژی با محصولات پیشرو از جمله Webex، OpenDNS، Jabber، Duo Security و Jasper تخصص دارد. سیسکو یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است که با بیش از 51 میلیارد دلار درآمد و نزدیک به 83300 کارمند در رتبه 82 در 100 مجله Fortune قرار دارد.
سیسکو در سال 1984 توسط گروه کوچکی از دانشمندان کامپیوتر از دانشگاه استنفورد تاسیس شد. از زمان آغاز به کار این شرکت، مهندسان سیسکو در توسعه فناوری های شبکه مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP) پیشرو بوده اند.

موسس ها

سیسکو سیستمز در دسامبر 1984 توسط لئونارد بوزاک و همسر او ،سندی لرنر، دو دانشمند کامپیوتر دانشگاه استنفورد که در اتصال کامپیوترها در استانفورد نقش داشتند، تاسیس شد. آنها پیشگام مفهوم شبکه محلی (LAN) بودند که برای اتصال رایانه های دور از طریق یک سیستم روتر چند پروتکلی استفاده می شد. تا زمانی که شرکت در سال 1990 عمومی شد، سیسکو دارای ارزش بازار 224 میلیون دلاری بود. در سال 2000، این رقم به 500 میلیارد دلار افزایش یافت و این شرکت از مایکروسافت به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان پیشی گرفت .از دسامبر 2021، سیسکو دارای ارزش بازار حدود 267 میلیارد دلار بود.
در سال 2021، مجله Fortune ، سیسکو  برای دومین سال در فهرست سالانه 100 بهترین شرکت برای کار بر اساس بررسی رضایت کارکنان، رتبه یک را به خود اختصاص داد. همچنین LinkedIn و Glassdoor ،سیسکو را به عنوان بهترین مکان برای کار در سال 2021 و سال های اخیر رتبه بندی کردند.

تاریخچه

در سال 1985 سیسکو اولین محصول خود را به فروش رساند که یک کارت رابط شبکه برای کامپیوترهای Digital Equipment Corporation بود. اولین موفقیت بزرگ آن، روتری که چندین پروتکل شبکه را ارائه می کرد، سال بعد به دست آمد. بنیانگذاران که برای توسعه نیاز به پول نقد داشتند، به یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر به نام Sequoia Capital مراجعه کردند. سکویا کنترل موثر شرکت را در اواخر سال 1987 به دست گرفت و جان مورگریج را به عنوان رئیس و مدیرعامل در سال 1988 منصوب کرد. او به خوبی مدیریت کرد، اما با بنیانگذاران کنار نیامد.

سیستم سیسکو در اوایل دهه 1990 به سرعت رشد کرد. این شرکت روتر بهبود یافته مدل 7000 را در سال 1993 معرفی کرد و در همان سال شروع به خرید شرکت های دیگر کرد.

در سال 1994، شرکت دفتر مرکزی خود را از منلو پارک، کالیفرنیا، به سن خوزه منتقل کرد و سال بعد جان تی چمبرز جایگزین مورگریج به عنوان مدیر عامل شد. چمبرز به دنبال استراتژی رشد از طریق اکتساب ادامه داد. در سال 1998 سیسکو سلسیوس سیستمز را خریداری کرد، شرکتی با تخصص در تلفن اینترنتی که به سیسکو کمک کرد تا موقعیتی مسلط در فناوری VoIP داشته باشد.

نام “سیسکو” از نام شهر سانفرانسیسکو گرفته شده است، به همین دلیل مهندسان شرکت اصرار داشتند که از حروف کوچک “cisco” در سال های اولیه استفاده کنند.

ارائه دهنده پیشرو

در سال 2006، سیسکو TelePresence را معرفی کرد، نوعی کنفرانس ویدئویی که به افراد در مکان‌های مختلف اجازه می‌دهد به گونه‌ای که گویی در یک مکان هستند، تعامل داشته باشند. تخصص شبکه سیسکو آن را به ارائه دهنده پیشرو محصولات برای اینترنت اشیا تبدیل کرد، مفهومی که اغلب در سیسکو نامگذاری شده است.

دارایی

 برای سال مالی 2023، سیسکو درآمد 12.6 میلیارد دلار آمریکا را با درآمد سالانه 57 میلیارد دلار گزارش کرد که نسبت به چرخه مالی قبلی 10.6 درصد افزایش داشته است. سهام سیسکو بیش از 43 دلار در هر سهم معامله شد و ارزش بازار آن در سپتامبر 2018 به 213.2 میلیارد دلار آمریکا رسید.

وضعیت فعلی

در سال 2022، سیسکو به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، فروش تجهیزات خود را در روسیه به طور کامل کاهش داد و خدمات دستگاه های فروخته شده را به طور کامل متوقف کرد.

امروزه، با بیش از 71000 کارمند در سراسر جهان، این سنت نوآوری با محصولات و راه حل های پیشرو در صنعت در زمینه های توسعه اصلی شرکت در مسیریابی و سوئیچینگ، و همچنین در فناوری های پیشرفته مانند شبکه های خانگی، تلفن IP، شبکه های نوری، امنیت، شبکه فضای ذخیره سازی و فناوری بی سیم ادامه دارد. سیسکو علاوه بر محصولات خود، طیف گسترده ای از خدمات را ، از جمله پشتیبانی فنی و خدمات پیشرفته،ارائه می دهد.

شما می توانید محصولات این شرکت را با بهترین قیمت و کیفیت در مجموعه ژوپیتل مشاهده و خریداری کنید .

ممنون از  همراهی شما . امیدواریم از این اطلاعات لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید