آموزش

راه های افزایش دامنه وای فای

راه های مختلفی برای افزایش دامنه وای فای شما وجود دارد. برخی از آنها به اندازه کافی رایگان و آسان هستند که در چند ثانیه تکمیل می شوند، در حالی که برخی دیگر به تجهیزات و نصب اضافی نیاز دارند.

با اصول اولیه مثل موقعیت یابی خوب روتر و استفاده از باند Wi-Fi مناسب شروع کنید.

اگر همچنان به برد بیشتری نیاز دارید، ریپیتر‌های وای‌فای گزینه‌های عالی برای وای‌فای معمولی هستند زیرا مقرون به صرفه هستند و نصب آن‌ها آسان است. برای کاربردهای جدی‌تر و افزایش برد قابل توجه‌تر، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری روی یک روتر دوربرد، روتر مش یا راه‌اندازی چند روتر داشته باشید.

ما با راه حل های ارزان و ساده شروع می کنیم و به گزینه های پیشرفته تر و پرهزینه تر می رویم. بهترین روش برای شما بستگی به این دارد که به چه مقدار محدوده اضافی نیاز دارید و برای چه کاری به آن نیاز دارید.

مکان مناسب روتر برای افزایش دامنه

با قرار دادن روتر شروع کنید

انتخاب بهترین مکان برای روتر اولین قدم برای پوشش خوب Wi-Fi است. روتر شما سیگنال Wi-Fi را در سراسر خانه پخش می کند ، برد محدودی دارد و برخی مواد و وسایل الکترونیکی می توانند در کیفیت و قدرت سیگنال Wi-Fi اختلال ایجاد کنند.

روتر شما باید در یک مکان مرکزی باشد، بنابراین Wi-Fi شما تا آنجا که ممکن است در داخل خانه شما را پوشش دهد.

سعی کنید روتر را روی میز یا میز بالا ببرید تا به پخش بیشتر Wi-Fi کمک کنید.

مراقب باشید که منطقه ای را به دور از مواد انسدادی و وسایل الکترونیکی انتخاب کنید.

نفوذ در آب، کاشی، فلز و سنگ برای سیگنال‌های Wi-Fi دشوار است. از قرار دادن روتر در مناطقی که دارای این مواد فراوان هستند، مانند کنار مخزن ماهی، درست در کنار حمام، زیر یا پشت مبلمان فلزی خودداری کنید.

همچنین مراقب مانیتورهای کودک و مایکروویوها باشید زیرا می توانند با سیگنال های Wi-Fi تداخل داشته باشند.

افزایش دامنه

آنتن های روتر را تنظیم کنید

اگر روتر شما آنتن دارد، بهتر است آنها را عمودی قرار دهید. سیگنال Wi-Fi عمود بر آنتن حرکت می کند ؛ بنابراین آنتنی که به سمت سقف است سیگنال Wi-Fi را به صورت افقی پخش می کند و زمین بیشتری را در خانه شما می پوشاند.

به باند فرکانس 2.4 گیگاهرتز بروید

روتر شما احتمالاً سیگنال‌ها را در حداقل دو باند فرکانسی مختلف پخش می‌کند، یکی در 2.4 گیگاهرتز و دیگری در 5 گیگاهرتز.

باند 2.4 گیگاهرتز برد بیشتری نسبت به باند 5 گیگاهرتز دارد، اما باند 5 گیگاهرتز اغلب ترجیح داده می شود زیرا سریعتر است. جابجایی از وای فای 5 گیگاهرتزی به وای فای 2.4 گیگاهرتزی باید دامنه بیشتری از روتر را برای شما فراهم کند.

احتمالاً این باندهای فرکانسی را به عنوان دو شبکه Wi-Fi مجزا در دستگاه خود می بینید، و یک قائده ی معمول این است که وای فای 2.4  گیگاهرتز خود را بدون نام و وای فای 5 گیگاهرتز خود را با “”5G  در انتهای نام شبکه مشاهده کنید.

اگر نمی توانید تشخیص دهید که باند 2.4 گیگاهرتز شما کدام وای فای است، می توانید با وارد شدن به اطلاعات روتر خود متوجه شوید.

توسعه دهنده برای افزایش دامنه

استفاده از توسعه دهنده های وای فای بی سیم؛ راهی آسان و مقرون به صرفه

برای بسیاری از موقعیت‌ها، یک توسعه‌دهنده دامنه بی‌سیم عملی‌ترین راه برای افزایش دامنه سیگنال Wi-Fi است. آنها نسبتا ارزان، بسیار آسان برای راه اندازی، و کاملا بی سیم هستند.

توسعه دهنده های وای فای بی سیم سیگنال وای فای را از روتر شما جمع آوری می کنند و به سادگی دوباره آن را پخش می کنند. زمان صرف شده برای تکمیل این فرآیند باعث از افزایش تاخیر می شود. برخی از توسعه‌دهنده‌های وای‌فای بی‌سیم می‌توانند این مشکل را برطرف کنند، اما کمی گران‌تر هستند.

سیستم های روتر مش؛ پوشش کامل خانه

روترهای مش یکی از بهترین راه ها برای بهبود کیفیت وای فای خانه شما هستند. این روترها از یک روتر اصلی همراه با چند اکسس پوینت بی‌سیم که در حاشیه های خانه شما قرار گرفته‌اند استفاده می‌کنند تا یک پوشش منحصر به فرد از Wi-Fi ایجاد کنند.

شبکه‌های Wi-Fi مش ترکیبی از انعطاف‌پذیری و سادگی را ارائه می‌کنند که با هیچ تنظیمات دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید. جابجایی و تنظیم اکسس پوینت‌ها بسیار آسان است.

روتر برای افزایش دامنه

یک روتر دور برد خریداری کنید

اگر روتر قدیمی دارید، بهتر است آن را تعویض کنید. به سادگی انتخاب یک مدل دوربرد جدید می تواند مشکل برد وای فای شما را حل کند.

یک مزیت اضافی این ارتقا این است که نه تنها برد بیشتری خواهید داشت، بلکه این فرصت را نیز خواهید داشت که شبکه خود را به جدیدترین استانداردهای Wi-Fi و پروتکل های بی سیم به روز کنید. این می تواند تأثیر زیادی بر سرعت کلی Wi-Fi شما داشته باشد.

مشاهده اکسس پوینت دور برد یوبیکیوتی مدل Unifi U6 LR 

یک روتر دوم نصب کنید

افزودن روتر دوم به شبکه خانگی شما می تواند راه حل خوبی برای مواردی باشد که به حداکثر سرعت، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری نیاز دارند.

مگر اینکه خانه شما از قبل برای اترنت سیم کشی شده باشد، باید یک خط اترنت جدید از مودم خود به منطقه ای که روتر دوم را می خواهید نصب کنید .

بهترین راه‌ها برای افزایش دامنه Wi-Fi برای موقعیت‌های خاص

اگر فقط می خواهید سیگنال وای فای خود را کمی جلوتر به اتاقی با پوشش ضعیف توسعه دهید، به یک روتر چندان گران نیاز ندارید.

از بین موقعیت های زیر ، موقعیت خود را پیدا کنید تا ببینید در شرایط شما انجام چه کاری ضروری است.

Wi-Fi  معمولی در یک جهت

اگر فقط نیاز دارید که محدوده خود را به یک منطقه از خانه خود، مثل اتاق مهمان یا محل نشیمن، گسترش دهید، از یک توسعه دهنده وای فای بی سیم (یک ریپیتر وای فای) استفاده کنید.

توسعه‌دهنده‌های Wi-Fi بی‌سیم برای فعالیت‌هایی مانند پخش روان، وب‌گردی، و آنلاین کردن دستگاه‌های خانگی Wi-Fi مناسب هستند.

دامنه وای فای

پوشش کامل Wi-Fi خانگی

اگر به سادگی می خواهید کل خانه خود را با وای فای بپوشانید، یک روتر مش تهیه کنید و با وای فای ناکامل خداحافظی کنید. روترهای مش کامل ترین و همه کاره ترین راه حل برای داشتن پوشش خوب و ثابت Wi-Fi در کل خانه شما هستند.

آنها با چندین اکسس پوینت Wi-Fi کوچک ارائه می شوند که با روتر اصلی ارتباط برقرار می کنند تا یک پوشش عالی از Wi-Fi ایجاد کنند. روترهای مش را به عنوان سیستم هایی در نظر بگیرید که در حال حاضر با دو یا سه توسعه دهنده وای فای ساخته شده اند تا بی عیب و نقص با هم کار کنند.

جمع بندی

هر موقعیتی متفاوت است . برای اینکه بهترین تصمیم را برای افزایش دامنه Wi-Fi خود بگیرید، باید تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی از Wi-Fi خود نیاز دارید. آنچه را که نیاز دارید بررسی کنید و ابزار مناسب را برای کار انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید