معرفی

بهترین مانیتورهای مخصوص بازی 2021

بهترین مانیتورهای مخصوص بازی 2021

 

بهترین نمایشگرهای بازی ترکیبی عالی از وضوح ، نرخ تازه سازی و اندازه را برای غوطه وری در دنیای بازی های مورد علاقه خود ارائه می دهند.

 

انتخاب بهترین مانیتور بازی ، نوعی سرمایه گذاری درآینده برای تنظیمات کل بازی شما است. یک صفحه نمایش عالی  سالها پاسخگوی نیاز شما خواهد بود ، به احتمال زیاد در رایانه شخصی چندین بازی رایانه ای برای بازی کردن وجود دارد ، بنابراین مانند یک کارت گرافیک جدید ، ارزش آن را دارد که در حد توان خود جهت خرید مانیتور گیمینگ مناسب هزینه کنید و قطعا پاداش این کار خود را خواهید گرفت. مهم است که به یاد داشته باشید که نوع و قدرت قطعات سخت افزاری داخل کیس شما به شما کمک می کند تا شما مناسب ترین مانیتور گیمینگ مختص به خود را انتخاب کنید.

 

با پردازنده های گرافیکی مانند Nvidia RTX 3080 Ti و سری RX 6000 AMD که فریم های عالی را با هر رزولوشن بیرون می کشند ، هنگام بازی با کیفیت 4K احساس نارضایتی نخواهید داشت ، این کارتها می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند. اما اگر می خواهید با صرفه جویی در وقت و زمان همیشه برنده باشید ، ما همچنان 1440p در 144Hz را یک هدف مناسب برای یک مانیتور بازی در نظر می گیریم. این ترکیب یک عملکرد عالی با قیمت مناسب را ارائه می دهد. ما همچنین اکنون شاهد مانیتورهای 4K 144Hz بسیار جذاب در بازار هستیم ، اگر شما واقعاً می خواهید از نهایت بازدهی کارت گرافیک خود انتخاب آن ها منظقی است. استفاده از ویژگی هایی مانند G-Sync و FreeSync می تواند تجربه بازی شما را برای جلوگیری از screen tearing هموار سازد.

 

اگر می خواهید وضوح بالاتر یا نرخ فریم را در اولویت قرار دهید ، یک نمایشگر متوسط می تواند به عنوان ابزار حرفه ای شما در بازی عمل کند ، بنابراین اگر بدنبال بهترین مانیتور با نرخ تازه سازی بالا هستید ، ما همچنین می توانیم گزینه های بیشتری را به شما ارائه دهیم.

 

اگر هنوز نمیدانید کدام یک از پنل های ips را انتخاب کنید ،لطفا با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین مانیتورهای بازی به همراه مشخصاتشان را به شما معرفی کنیم.

 

LG 27GN950-B

سریعترین و پاسخگوترین مانیتور بازی 4k

 

مشخصات:

Screen size: 27-inch

Panel type: Nano IPS

Aspect ratio: 16:9

Resolution: 3840×2160

Response time: 1 ms

Refresh rate: 144 Hz

Weight: 16.9 lbs

نقاط مثبت :

رنگ های روشن و زنده

قابلیت G-Sync/FreeSync

بهترین زمان پاسخگویی برای یک مانیتور 4k

 

نقاط ضعف :

اشباع بیش از حد در حالت sRGB

 

 

در بازی های 4K ، شما برای دستیابی به نرخ فریم مناسب با وضوح بسیار بالا به یک کارت کرافیک بسیار قدرتمند نیاز دارید. اگر در حال استفاده از یک کارت گرافیک High performance ، مانند RTX 3080 ، RTX 3080 Ti یا RTX 3090 هستید ، می توانید نهایت لذت را از بازی 4K ببرید.

 

LG UltraGear اولین مانیتور بازی 4K Nano IPS 1ms است که بازدهی GPU فوق قدرت شما را به نمایش می گذارد. این مانیتور 4K 27 اینچی HDR دارای نرخ تازه سازی 144 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه است که برای یک نمایشگر 4K فوق العاده است. آنچه چشمگیرتر است ، فناوری Nano IPS است که طیف رنگی گسترده تر و زاویه دید ستاره ای را ارائه می دهد.

 

LG UltraGear 27GN950-B شما را به یک پنل فوق العاده با کیفیت تصویرعالی IPS تبدیل می کند. با وجود قابلیت های کمتر HDR ، این مانیتور رنگ های زیبا و کنتراست عالی را برای بازی های شما فراهم می کند. G-Sync تصاویر پایدار و صافی را ارائه می دهد و سرعت تازه سازی سریع و زمان پاسخگویی نیز از این امر پشتیبانی می کند. مجموعه این قابلیت ها واقعا  این مانیتور را شایسته عنوان بهترین مانیتور بازی می کند.

 

Gigabyte G27Q

بهترین مانیتور بازی FreeSync

 

مشخصات:

Screen size: 27-inch

Panel type: IPS

Aspect ratio: 16:9

Resolution: 2560×1440

Response time: 1 ms

Refresh rate: 144 Hz

Weight: 20.9 lbs

نقاط مثبت:

کیفیت عکس خارق العاده

عملکرد عالی در بازی

دارا بودن بسیاری از خدمات مفید

 

نقاط منفی:

طراحی ساده

نرخ تازه سازی متوسط

 

 

G27Q ثابت می کند که شما برای یک نمایشگر مناسب IPS 1440p نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید. با قیمت 330 دلار ، مانیتور 27 اینچی گیگابایت  بسیاری از ویژگی های مورد پسند بخصوص رنگ غنی و گیم پلی روان را فراهم می کند. نرخ تازه سازی 144 هرتزی هم اختلالی ایجاد نمی کند .

 

از نظر طراحی ظاهری در مقایسه با سایر گزینه های گران قیمت ، Gigabyte G27Q دارای طراحی ساده تری می باشد. این صفحه نمایش مسطح ، 27 اینچی و طراحی آن به گونه ایست که برای محیط اداری مناسب نیست. اما در واقع یکی از بهترین مانیتورهای بازی است که ما از استفاده از آن لذت بردیم. این مانیتورنه تنها دارای یک پنل پر زرق و برق و پر جنب و جوش است ، بلکه دارای قابلیت HDR است و دارای بسیاری از ویژگی های مفید طراحی شده برای افزایش لذت بازی شما می باشد.

 

 

Acer Predator X38

بهترین مانیتور مخصوص بازی با صفحه نمایش خمیده

 

مشخصات:

Screen size: 37.5-inch

Panel type: IPS

Aspect ratio: 24:9

Resolution: 3840×1600

Response time: 1 ms

Refresh rate: 144 Hz (175 Hz overclocked)

Weight: 21 lbs

نقاط مثبت:

رزولوشن گسترده

پنل IPS با کیفیت و پاسخگو

نرخ تازه سازی 175 هرتز

 

نقاط منفی:

HDR ضعیف

 

 

اگر دعای شما “داشتن یک مانیتور بزرگ در خانه” است ، ایسر دعای شما را شنیده است! Predator X38 یک صفحه نمایش منحنی 38 اینچی عظیم است که خیره کننده به نظر می رسد. این مانیتور از یک صفحه فوق پهن QHD کاملاً 4K با رزولوشن 3840×1600 بهره می برد. با نسبت ابعاد 24: 9 ، پنل IPS عالی به نظر می رسد ، و این به این معنی است که شما دارای صفحه نمایش زیادی برای بازی هستید.

 

این نمایشگر همچنین از فناوری G-Sync با حداکثر سرعت تازه سازی متغیر تا 175 هرتز بهره می برد. این افزایش چشمگیری نسبت به مانیتورهای بازی منحنی با نرخ تازه سازی پایین است. این نمایشگر بزرگ ، جسورانه و زیبا به نظر می رسد و رویکرد بدون حاشیه قاب نیز مورد قابل توجه دیگری است. اگر به دنبال یک نمایشگر متفاوت برای شگفت زده شدن هستید ، این یکی از بهترین نمایشگرهای بازی با صفحه عریض است.

 

 

این مانیتور بلندتر از نمایشگرهای 27 اینچی 16: 9 است که قبلاً به آن اشاره کردیم و تقریباً به اندازه نصف آن ها پهن تر است ، اما وضوح بالاتر به این معنی است که میزان نقطه نقطه نسبت به پنل های کوچک تر کمی پایین تر است و برای بازی هایی که به درستی از وضوح تصویر فوق العاده پشتیبانی می کنند XR382CQK یک ترکیب انتخاب صحیح می باشد. با نشستن پشت میز کار ، صفحه 38 اینچی زمینه دید شما را پر می کند که تجربه لذت بخشی است.

ROG STRIX XG17AHPE Portable Monitor

بهترین مانیتور قابل حمل برای بازی

 

مشخصات:

Screen size: 17.3-inch

Panel type: IPS

Aspect ratio: 16:9

Resolution: 1920×1080

Response time: 3 ms

Refresh rate: 240 Hz

Weight: 2.3 lbs

نقاط مثبت:

استفاده آسان

سبک و نازک

نمایشگر سریع 240 هرتز

باتری مناسب

 

نقاط منفی:

کیف هوشمند Flimsy

 

 

مانیتورهای قابل حمل همیشه به عنوان یک فناوری جدید معرفی شده اند. هر زمان که یک از آن ها را مشاهده می کنید ، معمولاً به یک لپ تاپ کسل کننده متص است و وظیفه دارد تصاویر ساده و بی روح محاسباتی-اداری را به نمایش بگذارد. ROG Strix XG17AHPE همان قابلیت حمل را دارد اما با قابلیت های یک مانیتور مخصوص بازی!

 

این صفحه نمایش 17 اینچی نازک و سبک IPS دارای نرخ تازه سازی 240 هرتز ، همراه با زمان پاسخ 3 میلی ثانیه ای است که آن را به یک نمایشگر عالی بازی برای یک مهمانی LAN تبدیل کرده است. بازیکنان بازی های تیراندازی مانند CS: GO و Apex Legends از نرخ تازه سازی سریع (با مصرف باطری پایین) بهره مند خواهند شد و نیازی نیست که عمر باتری فدا شود، باتری داخلی 7800mAh حداقل چند ساعت به شما برای بازی سرویس می دهد.

 

XG17 صفحه اصلی ایده آل برای کار و بازی است … با فرض اینکه شما 500 دلار برای خرید مانیتور در نظر گرفته اید!

 

Alienware 25 AW2521HF

بهترین مانیتور بازی 240 هرتز

 

مشخصات:

Screen size: 25-inch

Panel type: IPS

Aspect ratio: 16:9

Resolution: 1920×1080

Response time: 1 ms

Refresh rate: 240 Hz

Weight: 7.8 lbs

 

نقاط مثبت:

زاویه دید عالی

زمان پاسخ بسیار سریع

 

نقاط منفی:

نبود قابلیت HDR

 

 

بازی های 240 هرتز به سرعت گسترده تر شده اند و Alienware با مانیتور بازی  با شکوه AW2521HF ، خود را بالاتر از بقیه  قرار داده است. گرچه ارزان ترین بازار نیست ، اما از سبک و عملکردی برخوردار است که باعث می شود آن را روی میز خود بخواهید.

 

گیمرها زمان پاسخ سریع Alienware 25 را در بازی هایی مانند Valorant و Destiny 2 با شبح و مصنوعات کم و بدون هیچ چیز کشف می کنند. این صفحه 1080p IPS نیز دارای رنگ های روشن و زنده است.

 

اگر در یک اتاق روشن کار یا بازی می کنید ، Alienware 25 حتی منزجرترین خیرگی ها را نیز کنترل می کند. از همه مهمتر ، AW252HF دارای زاویه دید قابل توجهی است ، صرف نظر از اینکه در هنگام کار در وسط میز برای بازی تنظیم شده یا در گوشه میز به عنوان مانیتور دوم در حالت عمودی قرار گرفته باشد. تنها شکایت واقعی ما عدم پشتیبانی از HDR ، همراه با عدم کنتراست است ، اما همچنان یکی از بهترین مانیتورهای بازی است.

 

 

ROG Swift PG259QN

بهترین مانیتور بازی 360 هرتز تا به امروز

 

مشخصات:

Screen size: 24-inch

Panel type: IPS

Aspect ratio: 16:9

Resolution: 1920×1080

Response time: 1 ms

Refresh rate: 240 Hz

Weight: 7.8 lbs

Variable refresh rate: G-Sync, FreeSync compatible

نقاط مثبت:

نرخ تازه سازی 360 هرتز

زمان پاسخگویی عالی

 

نقاط منفی:

به GPU پیشرفته نیاز دارد

 

 

به لطف Nvidia Reflex (اگر از کارت RTX استفاده می کنید) این نمایشگر فوق سریع 360 هرتز حتی به شما امکان می دهد سیستم بازی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کدام یک از قطعات سیستم شما بر تأخیر شما در بازی (latency) تأثیر می گذارد . دیدن اینکه سخت افزار یا لوازم جانبی شما تاخیر بدی در ورودی ایجاد می کند ، اطلاعات خوبی است و شما را از ارتقا اشتباه بازمی دارد.

این قابلیت راهنمایی یک ویژگی جذاب و رویایی برای گیمرها میباشد . هر کسی که به دنبال یک مزیت رقابتی است و سرعت را بیش از هر چیز دیگری ارزیابی می کند ، با این مانیتور بسیار خوشحال خواهد شد. اگر قبلاً مانیتور 240 هرتز دارید ، مطمئناً از آن راضی هستید اما وقتی این مانیتور را در عمل مشاهده کردید ، داستان متفاوتی می شود. فقط مطمئن شوید که یک GPU پرحجم و کافی دارید که قادر است تعداد زیادی فریم تولید کند.

 

 

 

سوالات متداول در مورد بهترین مانیتور های مخصوص بازی

 

آیا باید سراغ پنل IPS ، TN یا VA برویم؟

ما همیشه یک پنل IPS را نسبت به TN توصیه می کنیم. وضوح تصویر ، زاویه دید و بازتولید رنگ بسیار برتر از فناوری ارزان تر است ، اما شما معمولاً TN را با قیمتی ارزان تر پیدا می کنید. گزینه دیگر ، ارزان تر از IPS و بهتر از TN ، فناوری VA است. رنگ ها خیلی گرم نیستند ، اما عملکرد کنتراست چشمگیر است.

 

آیا باید سراغ مانیتور FreeSync یا G-Sync برویم؟

به طور کلی ، مانیتورهای FreeSync ارزان تر خواهند بود. قبلاً اینگونه بود که آنها فقط در ترکیب با پردازنده گرافیکی AMD کار می کردند. در مورد مانیتورهای G-Sync و پردازنده های گرافیکی انویدیا نیز همین مورد وجود داشت. اگرچه امروزه اگر قصد صرف هزینه کمتری را دارید ، می توان مانیتورهای سازگار با G-Sync را پیدا کرد.

 

آیا باید مانیتور HDR بخرم؟

با یک مانیتور High Dynamic Range ، می توانید از لیست رو به رشد بازی ها و برنامه هایی که دارای پشتیبانی HDR هستند ، بهره مند شوید. این قابلیت رنگ های پر جنب و جوش و کنتراست بیشتری را ارائه می دهد اما قیمت را کمی افزایش می دهد. عملکرد HDR بومی ویندوز نیز موارد قابل توجهی را برای شما باقی می گذارد ، و ممکن است متوجه شوید که باید در تنظیمات تغییراتی دهید تا HDR مانند آنچه که باید به نظر برسد.

 

چه نسبت ابعادی را باید انتخاب کنم؟

از فیلم ها و بازی های امروزی بهتر است در قالب صفحه عریض با نسبت ابعاد 16: 9 یا بالاتر لذت ببرید. در 4: 3 ، آن لحظات سینمایی با نوارهای مشکی در بالا و پایین بی حرکت به نظر می رسند. تعداد متنوعی از تغییرات در هر نسبت وجود دارد ، اما در آخر این موارد کاملاً به اولویت شخصی شما بستگی دارد.

 

و گزینه بسیار دور از دسترس ، اگر کمی پول نقد اضافی برای حمل دارید ، نسبت های بسیار گسترده ای مانند 21: 9 و 32: 9 و انواع آنها است. اینها تجربه ای کاملاً فراگیرتر را در بر خواهد گرفت. یا به معنای واقعی کلمه ، خودتان را با یک مانیتور منحنی محصور کنید.

 

 

اصطلاحات به کار گرفته شده:

 

نرخ تازه سازی (هرتز)  ( Refresh Rate )

سرعتی که صفحه نمایش تازه می شود. به عنوان مثال ، 144Hz به این معنی است که صفحه نمایش 144 بار در ثانیه تازه می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد ، هنگام بازی ، صفحه صاف تر ظاهر می شود.

 

همگام سازی V (V-Sync)

تکنولوژی گرافیکی که فریم بازی را با نرخ تازه سازی مانیتور شما هماهنگ می کند تا با همگام سازی میزان فریم GPU با حداکثر میزان تازه سازی صفحه نمایش ، از تکه تکه شدن تصویر جلوگیری کند. برای تجربه روان تر V-Sync را در بازی های خود روشن کنید اما اطلاعاتتان را از دست خواهید داد ، بنابراین آن را برای بازی های تیراندازای که سرعت بالایی دارند خاموش کنید (و تکه تکه شدن تصویر را تحمل کنید). اگر صفحه نمایش مدل قدیمی دارید که نمی تواند با پردازنده گرافیکی جدید مطابقت داشته باشد ، مفید است.

 

G-Sync

فناوری همگام سازی فریم اختصاصی سخت افزار انویدیا که با پردازنده های گرافیکی انویدیا کار می کند. در واقع این امکان را به مانیتور می دهد تا با GPU همگام شود. این کار با نشان دادن یک فریم جدید به محض آماده شدن پردازنده گرافیکی انجام می شود.

 

FreeSync

AMD از همگام سازی فریم از روشی مشابه G-Sync استفاده می کند ، بیشترین تفاوت در این است که از فناوری Adaptive-Sync DisplayPort استفاده می کند که برای تولیدکنندگان مانیتور هیچ هزینه ای ندارد.

 

شبح (Ghosting)

هنگامی که حرکت روی صفحه نمایش شما هنگام تماشای فیلم یا بازی ، دنباله ای از پیکسل ها را پشت سر می گذارد ، اکثرا نتیجه یک مانیتوراست که زمان پاسخ کندی دارد.

 

زمان پاسخ (Response Time)

مدت زمانی که یک پیکسل طول می کشد تا به رنگ جدیدی برگردید. اغلب به عنوان G2G یا خاکستری به خاکستری معرفی می شود. زمان پاسخ کند می تواند به شبح منجر شود. دامنه مناسب برای مانیتور بازی بین 1-4 میلی ثانیه است.

 

پنل های TN

Twisted-nematic رایج ترین (و ارزان ترین) صفحه بازی است. پانل های TN تمایل دارند که زاویه دید و تولید مثل رنگ ضعیف تری داشته باشند اما از نرخ تازه سازی و زمان پاسخ بالاتری برخوردار هستند.

 

IPS

در سوئیچینگ هواپیما ، پانل ها با وجود داشتن رنگ سیاه ضعیف تر ، بهترین کنتراست و رنگ را ارائه می دهند. پانل های IPS گران ترند و زمان پاسخگویی بالاتری دارند.

 

VA

صفحات Vertical Alignment زاویه دید مناسبی را ارائه می دهند و از کنتراست بهتری حتی نسبت به IPS برخوردار هستند اما باز هم کندتر از پنل های TN هستند. آنها گزینه ای بین پنل TN و IPS هستند.

 

HDR

محدوده دینامیکی بالا HDR طیف رنگی وسیع تری از پنل های SDR معمولی را فراهم می کند و روشنایی بیشتری را ارائه می دهد. نتیجه این امر رنگهای واضح تر ، سیاهی های عمیق تر و یک تصویر روشن تر است.

 

اوج روشنایی (Peak Brightness)

به حداکثر روشنایی (اندازه گیری شده بر حسب ذره) یک مانیتور یا تلویزیون اشاره دارد.

 

Ultrawide

به صورت خلاصه اصطلاحی ست برای مانیتورهایی با نسبت ابعاد گسترده تر مانند 32: 9 یا 21: 9

 

وضوح (Resolution)

تعداد پیکسل هایی که صفحه نمایش یک مانیتور را تشکیل می دهند که براساس قد و عرض اندازه گیری می شوند. به عنوان مثال: 1920 x 1080p ، 2560 x 1440p (2K) و 3840 x 2160p (4K).

 

 

 

با تشکر از همراهی شما – تیم تحریریه ژوپیتل

دیدگاهتان را بنویسید