بررسی تخصصی

بررسی مودم روتر 5G /4G بی سیم دوباند AC1200 مدل ZLT X21

 مودم روتر 5G /4G بی سیم دوباند AC1200 مدل ZLT X21 یک راه حل چند سرویس داخلی 5G بسیار پیشرفته است که به طور منحصر به فرد برای برآورده کردن داده های یکپارچه طراحی شده است و نیازهای دسترسی Wi-Fi دو باند 802.11b/g/n/ac برای کاربران مسکونی، تجاری و شرکتی استفاده می شود. این دستگاه از شبکه پیشرفته گیگابیتی و قابلیت های Wi-Fi AP دو باند پشتیبانی می کند. این پوشش خدمات گسترده ای را فعال می کند و توان عملیاتی داده و ویژگی های شبکه را برای مشتریانی که به دسترسی آسان پهنای باند و اتصال Wi-Fi در نقطه داغ نیاز دارند، ارائه می دهد.

ZLT ​​X21 یک ترمینال داده داخلی 5G با کارایی بالا است که از NR (SA&NSA)، LTE پشتیبانی می کند، داده های اینترنت را به WIFI و داده های پورت شبکه سیمی تبدیل می کند و نیز از 4 پورت LAN گیگابیتی، هات اسپات WIFI دو بانده 2.4G+5G (AP) پشتیبانی می کند. این دستگاه برای سناریوهای خانگی یا تجاری که نیاز به استقرار سریع شبکه های ارتباطی و هات اسپات های WIFI دارند، مناسب است.

ترمینال داده داخلی 5G با کارایی بالا ZLT X21 یک دستگاه همه کاره و قدرتمند است که داده های شبکه تلفن همراه را به داده های Wi-Fi و پورت شبکه سیمی تبدیل می کند. دارای پشتیبانی از NR(SA&NSA) و LTE، 4 پورت LAN گیگابیتی، و نقطه اتصال Wi-Fi دو باند 2.4G+5G (AP) است که آن را برای سناریوهای خانگی یا تجاری که نیاز به استقرار سریع شبکه های ارتباطی و نقاط اتصال Wi-Fi دارند، ایده آل می کند.

مودم روتر 5G /4G بی سیم دوباند AC1200 مدل ZLT X21

مودم روتر 5G /4G بی سیم دوباند AC1200 مدل ZLT X21

 

در این پست ما قصد داریم اطلاعاتی در مورد راهنمای کاربر و دستورالعمل‌های نصب، و نیز اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی، دستورالعمل‌های نصب و پیکربندی این دستگاه ارائه ‌دهیم. بنابراین به کاربران توصیه می شود که دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنند و پس از مطالعه آن را برای پشتیبان گیری نگهداری کنند. کاربران می توانند با اتصال پایانه داده به رایانه با استفاده از کابل شبکه استاندارد RJ45 یا Wi-Fi بدون درایور به اینترنت دسترسی داشته باشند.

از اینکه محصولات X21 بی سیم 5G ما را انتخاب کردید متشکریم. ZLT ​​X21 یک ترمینال داده داخلی 5G با کارایی بالا است که از NR(SA&NSA) و LTE پشتیبانی می کند، داده های شبکه سلولی را به Wi-Fi و داده های پورت شبکه سیمی تبدیل می کند، از 4 پورت LAN گیگابیتی پشتیبانی می کند و از Wi دو بانده 2.4G+5G پشتیبانی می کند. نقطه اتصال Fi (AP). برای سناریوهای خانگی یا تجاری که نیاز به استقرار سریع شبکه های ارتباطی، هات اسپات های Wi-Fi دارند، مناسب است.

ویژگی های اصلی مودم ZLT X21

  • پشتیبانی از تمام سیم‌کارت‌ های ایران  و نسل 5G

  • باند وای فای 2.4 و 5.0‌ گیگاهرتز

  • قابلیت پشتیبانی از VPN و APN و تنظیمات

  • دارای 8 عدد آنتن داخلی فناوری MIMO 4×4

  • قابلیت اتصال 32 کاربر به WIFI بصورت همزمان

  • پشتیبانی از تکنولوژی CAT19 بالاترین تکنولوژی ۴.۵G

  • افزایش سرعت اینترنت با بهره مندی از تجمیع خودکار

  • حداکثر سرعت دانلود 600Mbps و سرعت آپلود 100Mbps

  • پشتیبانی از IPv4/IPv6

دسترسی به اینترنت X21 از اتصال کامپیوتر RJ45 یک کابل شبکه استاندارد یا بی سیم WLAN بدون درایور پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت پشتیبانی از ویندوز XP، ویندوز 7، ویندوز 8، سیستم عامل مک، لینوکس، اندروید و سایر سیستم عامل ها را دارد.

 

 

 

شاخص های فنی اصلی ZLT ​​X21

  • دمای عملیاتی: 0℃~40℃

  • رطوبت نسبی: 5% ~ 95%

  • برق: ورودی AC 100 V~ 240 V، 50Hz~60Hz خروجی DC 12V/5A

  • اندازه: 117mm*117mm*8mm

  • وزن: 580 گرم

  • نرخ Uplink و downlink: 5G DL 2Gbps، UL 1Gbps (مقدار نظری و نرخ واقعی تابع پیکربندی اپراتور است)

با بهره مندی از پردازنده سریع 1.35 گیگاهرتزی از شبکه 5G لذت ببرید

X21 با استفاده از یک تراشه دو حالته، که از حالت NSA + SA 5G پشتیبانی می کند و شبکه 5G را برای کاربران خود فراهم می کند. به طور کلی در بخش سخت افزاری مودم سیم کارتی ZLT X21 می توان حافظه رم 4 گیگابایت، دو آنتن برای وای‌فای و 6 آنتن برای اتصال به شبکه‌های موبایل را نیز مشاهده کرد.

پشتیبانی از باندهای فرکانسی دوگانه

مودم سیم کارتی ZLT X21 با پشتیبانی از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی WiFi سریعتری را برای کاربران خود مهیا می کند که Wi-Fi در سیگنال 5 گیگاهرتز سریع بوده و در باند 2.4 گیگاهرتز برای نفوذ به دیوار خوب عمل می کند. در واقع با استفاده از این قابلیت طیف وسیعی از دستگاه‌ها همچون لپ تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها توسط این محصول پشتیبانی می‌شوند.

ارائه سرعت  5G فوق العاده در انتقال داده

مودم  X21 از دو فناوری اینترنت بی‌سیم به صورت G4و 5G پشتیبانی می‌کند که هر دو این فناوری‌ها دارای سرعت دانلود و آپلود محصر به فردی را برای کاربران خود فراهم می کنند. در مورد اینترنت 4G سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه و آپلود فایل‌ها با سرعت حداکثری 100 مگابیت در ثانیه ارائه می دهند. اما اگر از کاربرانی هستید که به دنبال سرعت فوق العاده برای آپلود و دانلود فایل های خود هستید، می‌توانید از فناوری 5G این مودم استفاده کنید که سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و  سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه برای آپلود را مهیا می کند.

در شبکه‌های 4G LTE  نیز از رده LTE Cat 12 با حداکثر سرعت دانلود 600 مگابیت و آپلود 100 مگابیت می باشد که در  LTEاز MIMO 2×2  بهره می‌برد و حداکثر می‌تواند سه باند رادیویی را تجمیع فرکانس کند.

وضعیت پشتیبانی از باندهای رادیویی مودم ZLT X21 روی 4G و 5G به شرح زیر است:

5G NR: N1/N3/N8/N28/N41/N77/N78/N79

4G FDD: B1/B2/B3/B5/B7/B8/B20/B28A/B28B

4G TDD: B34/B38/B39/B40/B41

به اشتراک گذاشته شده شبکه 5G توسط بیشترین تعداد کاربران به طور همزمان

به وسیله یک CPE 5G تعبیه شده در این دستگاه، تمام خانواده می توانند از اشتراک شبکه سریع 5G با چندین دستگاه به طور همزمان لذت ببرند. مودم سیم کارتی ZLT X21   با پشتیبانی از حداکثر 32 کاربر وای فای برای دسترسی به اینترنت با سرعت بالا، می تواند نیازهای کل خانواده برای سرگرمی های صوتی و تصویری را برآورده کند.

این در حالیست که دستگاه‌های مودم معمولی شاید بتوانند حداکثر تا 10 دستگاه را پشتیبانی کنند. بنابراین، این می تواند یک خبر شاد کننده ای برای کاربران حرفه‌ای در دنیای فناوری باشد.

البته با وجود فناوری دو بانده بودن این دستگاه می توانند از حداکثر ظرفیت خروجی به طور همزمان از باندهای 2.4 و 5 گیگابایتی بهره ببرید.

پشتیبانی از درگاه های اترنت و  USB Type-C

مودمZLT X21  دارای چندین درگاه سیمی در بخش پشتی دستگاه برای اتصال به دستگاه‌هایی چون لپ تاپ، تلویزیون یا حتی کنسول بازی می باشد. به این دلیل، مودم سیم کارتی ZLT X21 یک دستگاه همه کاره است که با خرید آن می توان تمامی نیازهای خود از نظر تامین اینترنت را برطرف کرد. همچنین این دستگاه دارای پورت  Type-Cبرای اتصال فوق پیشرفته به کامپیوتر می باشد.

 البته با این پورت می توانید پس از نصب نرم افزار مربوطه، اینترنت تامین شده توسط مودمZLT X21  را به صورت یواس‌بی با لپ تاپ یا کامپیوتر به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی از فناوری MIMO

مودم سیم کارتی X21 دارای یک ویژگی مهم دیگری به نام MIMO نیز هست. این ویژگی معمولاً به کاربر کمک می کند تا به سرعت تبادل داده بالایی دست پیدا کند و به راحتی فایل های حجیم خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. به این معنی که فناوریMIMO  کمک می کند که این فایل به استریم‌های جداگانه تقسیم بندی شود و قبل از ارسال یک برنامه ریزی برای آن انجام شود.

در حالت کلی، این فناوری  نقش به سزایی در افزایش بازدهی و عملکرد این دستگاه برای رسیدن به سرعت‌های بالا ایفا می کند. فناوری MIMO 2*2  استفاده شده در مقایسه با MIMO معمولی 100 برابر بهتر عمل می کند. در واقع برای دانلود متکی به MIMO 4×4 و برای آپلود MIMO 2×2 است.

مناسب برای چند سناریو

در جایی که پوشش سیگنال 5G وجود دارد، می‌توانید سیم کارت را برای دریافت وای‌فای پرسرعت وصل کنید، بدون نیاز به گذراندن مراحل دست و پاگیر انتقال شبکه، مانند نمایشگاه‌ها، دفاتر، اجاره خانه‌ها، فروشگاه‌ها، نظارت و غیره می‌توانید به سرعت و انعطاف‌پذیر اینترنت خود را تبدیل به شبکه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید