بررسی تخصصی

بررسی مودم روتر 4G/3G تی پی لینک TP-Link TL-MR100

در این مطلب قصد داریم روتر مقرون به صرفه TP-Link TL-MR100 4G را بررسی می کنیم که دارای اتصال سیم کارت است و عملکرد مناسبی نسبت به قیمت ارائه می دهد.

tl-mr100 4G

طراحی

از آنجایی که TP-Link TL-MR100 یک روتر اقتصادی است، اندازه دستگاه نیز کوچک است. این روتر با ابعاد  154/114/36میلی متر عرضه می شود. اندازه قابل حمل دستگاه، حمل روتر را آسان می کند، به خصوص اگر به خارج از کشور سفر می کنید.

در قسمت جلوی روتر، طراحی توری قرار دارد که ظاهری عالی به دستگاه شما می دهد. کل دستگاه به رنگ مشکی است و در لبه پایین، نشانگرهای LED برای برق، اتصال به اینترنت فعال و WiFi به همراه سه نوار مختلف برای نشان دادن قدرت سیگنال برای پوشش سیم‌کارت وجود دارد.

در قسمت پشتی دستگاه، اتصالات برای دو آنتن خارجی 4G LTE قابل جدا شدن، به همراه کانکتور برق LAN1، درگاه های LAN2/WAN، دکمه WPS/RESET و درگاه سیم کارت وجود دارد.

آنتن های جداشدنی 4G LTE را می توان به راحتی و بدون هیچ مشکلی متصل کرد و در هر جهتی قابل نصب است.

 

ویژگی ها و مشخصات

زمانی که صحبت از عملکرد بی سیم به میان می آید،  TP-Link TL-MR100  اصلاً ضعیف نیست.

یکی از مزایای این روتر این است که به کاربران امکان اتصال به اینترنت پرسرعت از طریق شبکه های 4G یا از طریق پورت های LAN را می دهد. این تغییرپذیری به کاربران امکان می‌دهد بسته به جایی که روتر را می‌برند، حق انتخاب داشته باشند، صرف نظر از اینکه در یک جلسه کاری، در هر منطقه دورافتاده یا در خانه تعطیلات خود هستند.

 

mr100 4G

راه اندازی روتر برای اولین بار از طریق منوی آن بسیار ساده است.

 

هنگامی که روتر را با سیم کارت روشن می کنید، روتر به طور خودکار پوشش شبکه را بررسی می کند و اینترنت 4G را از طریق WiFi به اشتراک می گذارد.

این فرآیند فقط یک حالت plug-and-play است ؛ این یعنی اینکه روتر آماده نصب و اجراست و در بیشتر موارد، روتر قادر است اتصال را به طور خودکار تنظیم کند، درست همانطور که با یک تلفن هوشمند انجام می دهید.

TP-Link اشاره می کند که این روتر سیم کارت های بیش از 100 کشور را می پذیرد.

سیستم منو مانند سایر روترها دارای تنظیمات معمولی است؛ از جمله امنیت، کنترل‌های والدین، شبکه مهمان و غیره.

همچنین یک صندوق ورودی برای پیامک‌ها وجود دارد تا زمانی که سیم‌کارت روی روتر است، پیام‌های دریافتی را از دست ندهید.

MR100 4G

TP-Link TL-MR100 در حالت سلولار، می تواند تا 150 مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود و سرعت آپلود تا 50 مگابیت در ثانیه دست یابد.

با اتصال سیمی، روتر می تواند به سرعت 300 مگابیت بر ثانیه برسد. لازم به ذکر است که TP-Link TL-MR100 دارای اتصال وای فای با فرکانس 2.4 گیگاهرتز است و گزینه ای برای فرکانس 5 گیگاهرتز وجود ندارد.

TL-MR100 همچنین قادر است تا 32 دستگاه را در یک زمان متصل کند.

TP-Link اشاره می کند که دستگاه دارای یک تقویت کننده امواج و کاهش دهنده نویز است که همراه با پوشش گسترده در سراسر خانه شما ،به تقویت ارسال و دریافت داده ها کمک می کند.

این موضوع بستگی به نوع ساختمانی که در آن اقامت دارید و تعداد دیوارهای اطراف دارد.

برای مشاهده مشخصات تکمیلی و خرید این محصول کلیک کنید.

mr100 4G

جمع بندی

 

افرادی که برای چند هفته یا چند ماه به بسیاری از کشورها سفر می کنند، بیشتر از اینترنت سیم کارت خود استفاده می کنند، و TP-Link TL-MR100 گزینه مناسبی برای کسانی است که می خواهند دستگاهی داشته باشند که به سادگی با سیم کارت خود متصل شود و نگران چیز دیگری نباشند.

فرم قابل حمل روتر باعث می شود که حمل آن بر روی چمدان یا حتی کیف دستی شما آسان باشد. عملکرد 4G روتر می تواند به سرعت 150 مگابیت در ثانیه برسد در حالی که استفاده از اتصال اترنت می تواند سرعت را تا 300 مگابیت در ثانیه برساند.

روتر پوشش WiFi مناسبی را ارائه می‌دهد و عملکرد پخش در هنگام تماشای فیلم خوب است. همچنین به در دسترس بودن و قدرت اپراتور شبکه برای سرعت بهینه 4G بستگی دارد.

خرید روتر نیز بسیار مقرون به صرفه است و همچنین می تواند برای کسانی که به دنبال یک روتر ارزان قیمت هستند نیز استفاده شود.

بنابراین فقط برای افرادی که به تعطیلات می روند یا محیط های کاری از راه دور نیست. این روتر همچنین از سیم کارت های بیش از 100 کشور مختلف پشتیبانی می کند .

TL-MR100یک روتر 4G ساده و مقرون به صرفه است که می توانید برای استفاده سبک تا متوسط ​​آن را در نظر بگیرید. به خوبی کار می کند و نصب بسیار ساده آن یک مزیت بزرگ است.

این روتر برای کسانی که به دنبال یک روتر 4G برای استفاده در مکان های برگزاری ایونت هستند، یا کسانی که فقط به یک روتر 4G مقرون به صرفه برای اتصال به اینترنت اضطراری نیاز دارند ،یک دستگاه عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید