بررسی تخصصی

بررسی روتر بی سیم تی پی لینک مدل Archer C6

روتر اکسس پوینت بی سیم TP-Link Archer C6 جدیدترین روتر اکسس پوینت بی سیم این شرکت است.

علاوه بر چهار آنتن خارجی، طراحی مشکی براق جدیدی نیز دارد.

فناوری های MU-MIMO و beamforming دو تا از جدیدترین فناوری های موجود در این دستگاه هستند. اگرچه TP-Link میزان بهره آنتن ها را مشخص نمی کند، اما می توان حدس زد که آنها قابل توجه هستند.

هدف اصلی این روتر قیمت مناسب آن است. اگر هنوز از یک روتر Wireless N قدیمی استفاده می کنید و قصد ارتقاء آن را دارید، این روتر قطعا ارزش خرید دارد.

archer c6

طراحی

 archer C6 به طور کامل از پلاستیک ABS ساخته شده و تنها 341 گرم وزن دارد. همچنین ظاهر دلپذیری دارد.

این دستگاه شامل دریچه های خنک کننده اضافی در قسمت پشتی و عملاً کل سطح جانبی است که در نتیجه پردازنده دو هسته ای کوالکام و سخت افزار بسیار زیاد این دستگاه است. در نتیجه، برای خنک ماندن به مقدار قابل توجهی هوای بیشتری نیاز دارد.

ما حداقل یک هفته این روتر TP-Link را تحت نظر قرار دادیم و هیچ مشکلی در اتصال آن کشف نکردیم. با این حال، این امر معمولی است و نباید جای نگرانی باشد.

قسمت پشتی روتر دارای چهار آنتن beam-forming است که باید در جهت دستگاه ها باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها قوی ترین سیگنال بی سیم ممکن را دریافت می کنند.

اگر می خواهید سیگنال قوی تری در ابزارهای الکترونیکی خود داشته باشید، استفاده از این روش ممکن است مفید باشد.

Archer C6  بر روی کارت شبکه به چهار پورت LAN گیگابیتی و یک پورت WAN گیگابیتی برای اتصال به اینترنت مجهز شده است. این روتر احتمالاً ارزان‌ترین روتر بی‌سیم MU-MIMO با تمام پورت‌های گیگابیت است.

جک پاور و دکمه پاور و همچنین جک ریست و دکمه سریع WPS نیز روی دستگاه وجود دارد.

همچنین پنج چراغ وضعیت LED در جلوی دستگاه وجود دارد که بر اساس وضعیت شبکه تغییر رنگ می دهد.

archer c6

کارایی و اجرا

Archer C6 از Wireless AC1200 با حداکثر سرعت اتصال 867 مگابیت بر ثانیه در 5 گیگاهرتز و 300 مگابیت بر ثانیه در 2.4 گیگاهرتز در باند فرکانسی 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، TP-Link سازگاری MU-MIMO را با این روتر ادغام کرده است که به شما امکان می دهد عملکرد بهتری را در حین استفاده از دستگاه سازگار با MU-MIMO با این روتر تجربه کنید.

روتر همچنین از beam-forming پشتیبانی می کند که امکان بهبود پوشش حتی بیشتر را فراهم می کند. به دلیل هزینه پایین این روتر، فاقد پورت USB است که با توجه به قیمت پایین آن قابل درک است.

اگر به دنبال سرعت بالا هستید، TP-Link Archer C6 شما را ناامید نخواهد کرد. این دستگاه می‌تواند به راحتی به دستگاه‌های متعددی به طور همزمان متصل شود و به لطف سازگاری MU-MIMO (خروجی‌های چندگانه ورودی-چند کاربر) می‌تواند پهنای باند و سرعت وای‌فای یکسانی را به همه آنها ارائه دهد.

به عنوان یک مزیت اضافی پشتیبانی همزمان از دو باند، روتر قادر است پهنای باند WiFi کل 1200 مگابیت در ثانیه را با حداکثر سرعت 300 مگابیت در ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتز و 867 مگابیت بر ثانیه در باند 5 گیگاهرتز، بسته به پیکربندی، ارائه دهد.

وقتی صحبت از قابلیت بی سیم شد، آن را در محیط آزمایش استاندارد خود قرار دادیم تا عملکرد آن در دنیای واقعی را نشان دهیم. ما این روتر را با طرح فیبر نوری 100 مگابیت بر ثانیه خود تحت آزمایش قرار دادیم و از عملکرد خوب آن شگفت زده شدیم.

با TP-Link Archer C6، می توانید از عملکرد بی سیم باورنکردنی لذت ببرید. به طور کلی، ما سرعت اینترنت بسیار سریع و همچنین پوشش بی سیم عالی را دریافت کردیم.

مزایای دستگاه:

  • قیمت مقرون به صرفه
  • نصب آسان
  • از استریم MU-MIMO پشتیبانی می کند.
  • عملکرد ثابت 5 گیگاهرتز

معایب دستگاه:

  • بدون پورت USB
  • آنتن های غیر قابل جابجایی

archer c6

جمع بندی

TP-Link Archer C6 یک رقیب در بازار روترهای ارزان است.

این روتر علیرغم اینکه یک روتر کم هزینه است، عملکرد عالی را ارائه می دهد. عملکرد خود روتر قادر است به راحتی از چندین روتر میان رده پیشی بگیرد. اگر معایب دستگاه را که پیش تر ذکر کردیم نادیده بگیرید، متوجه خواهید شد که این دستگاه یک روتر بی سیم با عملکرد مناسب است که کار را به طور موثر انجام می دهد.

یافتن دستگاهی بهتر از TP-Link Archer C6 با این قیمت بسیار دشوار است زیرا این دستگاه ویژگی‌های عالی، یک برنامه همراه مفید، پردازنده مدیاتک دو هسته‌ای و در کل عملکرد خوب را ارائه می‌دهد.

این روتر یک فرآیند راه اندازی ساده، یک پنل مدیریت فوق العاده، کنترل خوب شبکه و سایر ویژگی ها برای ارائه دارد. علاوه بر این، با ویژگی‌هایی مانند MU-MIMO، پشتیبانی Beamforming و موارد دیگر، می‌توانید مطمئن باشید که دستگاهی دریافت می‌کنید که ارزش قیمتی که ارائه می‌شود را دارد.

با در نظر گرفتن همه موارد، Archer AC1200 C6 یک روتر وای فای عالی است که به شما در ارتقای شبکه خانگی خود کمک می کند و به شما امکان می دهد مطالب 4K را استریم کنید، بازی های آنلاین را انجام دهید و فیلم ها را با کیفیت بالا بدون هیچ مشکلی مشاهده کنید؛ زیرا شما اتصالی دارید که به اندازه کافی سریع است و در حال حاضر، این روتر یکی از بهترین روترهای وای فای موجود با ارزش خرید است.

شما عزیزان می توانید Archer C6 را به همراه محصولات دیگر شبکه همراه با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت از مجموعه ژوپیتل خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید