بررسی تخصصی

بررسی روتر بیسیم و دوباند تی پی لینک Archer C20

در دنیای امروزی ، روترها به لطف افزایش نفوذ اینترنت، دیگر فقط دستگاه های کوچک ظریفی در خانه و محل کار افراد نیستند.

فقط مطمئن شوید که یک اتصال اینترنتی با سرعت معقول دارید و سپس یک روتر خریداری کنید تا شما و خانواده تان به اتصال اینترنت دسترسی داشته باشید.

با این اوصاف، می‌توانید روتر خود را یک گیرنده هوشمند بسته‌های داده‌ای که به / از دستگاه‌های داخل خانه شما ارسال می‌شود، در نظر بگیرید.

ARCHER C20

مشخصات و سخت افزار

روتر TP-Link Archer C20 در سال 2014 عرضه شد. این روتر توسط چیپست های MediaTek MT7620A @ 580 MHz و 64  مگابایت رم و 8 مگابایت فلش هدایت می شود.

روتر AC750 با استانداردهای IEEE 802.11a/b/g/n/ac کار می کند و حداکثر سرعتی که می توانید با Archer C20 بدست آورید معمولاً 300 + 433 مگابیت در ثانیه است.

شبکه مهمان واقعاً یک عملکرد مفید از روتر Archer C20 است که شبکه دیگری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. همچنین دارای 1 درگاه  USB 2.0 است.

روتر Archer C20 دارای 1 عدد پورت 10/100 WAN مگابیت در ثانیه و 4 عدد پورت 10/100 LAN مگابیت در ثانیه است.

TP-Link Archer C20 AC Wireless Dual Band یک روتر دو بانده با سه آنتن است که روتری مقرون به صرفه است که نیازهای خانه ها و ادارات کوچک را برآورده می کند.

اتصال

پورت های USB بسته به قابلیت های روتر می توانند عملکردهای بیشتری را ارائه دهند. پورت USB 2 دارای حداکثر سرعت انتقال داده 480 مگابیت بر ثانیه است که معادل 60 مگابایت در ثانیه است.

با اتصال یک پرینتر USB به روتر Archer C20، می توانید آن را برای همه دستگاه های موجود در شبکه خود در دسترس قرار دهید. این امر نیاز به اتصالات جداگانه پرینتر را از بین می برد و به چندین دستگاه اجازه می دهد تا به طور همزمان از چاپگر استفاده کنند.

عملکرد سرور فایل USB این روتر به شما امکان می دهد دستگاه های ذخیره سازی خارجی مانند درایوهای فلش USB یا هارد دیسک را به شبکه خود متصل کنید.

این موضوع امکان اشتراک گذاری و دسترسی آسان فایل را بین دستگاه های متصل به شبکه فراهم می کند.

 

archer c20

طراحی بدنه

بیایید نگاهی به ویژگی های روتر دو باند بی سیم TP-Link Archer C20 بیاندازیم:

ابعاد این روتر دو باند بی سیم230 * 144 * 35 میلی متر است که برای قرار دادن روی میز یا قفسه مناسب است.همچنین وزن این روتر 200 گرم است.

اگر قصد دارید مکررا جابجا شوید یا سفر کنید و باید روتر خود را با خود ببرید، ابعاد اهمیت پیدا می کند.

معمولاً حمل و نقل روترهای کوچکتر و فشرده تر آسان تر است، در حالی که روترهای بزرگتر با آنتن های خارجی یا چندین پورت ممکن است حجیم تر و حمل و نقل سخت تری داشته باشند.

وزن روتر می تواند در شرایط خاصی مورد توجه قرار گیرد، اما معمولاً به اندازه سایر عوامل مانند عملکرد، ویژگی ها و سازگاری مهم نیست.

ویژگی ها

روتر دو باند بی سیم TP-Link Archer C20 یک روتر دو بانده با پشتیبانی از 2.4 گیگاهرتز و باند 5 گیگاهرتز بدون تداخل ناشی از سایر دستگاه ها است و دارای گواهینامه IEEE 802.11 ac است.

این روتر دارای 3 آنتن خارجی همه جهته است که نوید پوشش بهتری را حتی در مناطق پر ازدحام می دهد.

این روتر از رایج ترین پروتکل هایی که اکثر کاربران به آن نیاز دارند پشتیبانی می کند، از جمله برخی از ویژگی های رایج مانند DMZ، UPnP، Dynamic DNS، Port Forwarding، همراه با پشتیبانی از IPv6 و IPv4 .

همچنین از برخی از پروتکل های رایج VPN مانند VPN Pass-Through، PPTP،L2TP و … پشتیبانی می کند.

روترArcher C20  مانند بسیاری از روترهای دیگر دارای 4 پورت LAN و 1 WAN است که دارای دو سوئیچ اختصاصی برای WPS و روشن/خاموش کردن بی سیم به همراه دکمه پاور برای روشن یا خاموش کردن روتر است. .

روتر دو باند بی سیم TP-Link Archer C20 AC750 را می توان برای دسترسی به اینترنت از طریق PPPoE، IP پویا، IP استاتیک و شبکه کابلی BigPond که در کشورهای خاص موجود است، پیکربندی کرد.

روتر دو باند بی‌سیم TP-Link Archer C20 AC750 از ویژگی‌های مدیریت بی‌سیم از راه دور با کمک کنترل‌های والدین، مدیریت پهنای باند و عملکردی برای جلوگیری از دسترسی دستگاه‌های خاص به اینترنت به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

تنظیم و راه اندازی

آدرس IP پیش فرض این روتر 192.168.1.1 و پسوورد پیش فرض آن ، admin است. رابط پیکربندی روتر را کاوش کنید تا به تنظیمات پیشرفته‌تری مانند انتقال پورت، تنظیمات DHCP، کنترل‌های والدین، تنظیمات firewall و تنظیمات QoS (کیفیت خدمات) دسترسی پیدا کنید.

اگر نمی توانید وارد پنل تنظیمات روتر TP-Link خود شوید، انجام بازنشانی می تواند یک مرحله عیب یابی مفید باشد. نام کاربری و رمز عبور پیش فرض را می توان پس از آن تغییر داد.

به شدت توصیه می شود پس از راه اندازی اولیه رمز عبور پیش فرض روتر Archer C20 خود را تغییر دهید. اگر در آینده رمز عبور جدید را فراموش کردید، ممکن است لازم باشد روتر را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا به تنظیمات پیش فرض بازگردید.

جمع بندی

در حالی که توسعه یک روتر یا هر سخت افزاری مهم است، باید بین فرم و ویژگی ها و مهمتر از همه سخت افزار عملکرد مناسب ثبات داشته باشد.

این روتر یک انتخاب مناسب برای استفاده در منازل و دفاتر کاری است که با ویژگی های متعدد، سهولت اتصال و اتصال روان را برای شما به ارمغان می آورد.

شما می توانید این محصول را با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت در فروشگاه ژوپیتل مشاهده و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید