بررسی تخصصی

بررسی تخصصی مودم روتر 4G LTE بیسیم و دو باند ac750 تی پی لینک مدل Archer MR200

نمی توان انکار کرد که دنیای امروز به اینترنت وابسته است. برای انجام اکثر کارهای روزمره ما به اینترنت و تجهیزات اتصال به آن احتیاج داریم. از همین رو و برای افزایش سرعت دسترسی به اینترنت، استفاده از تجهیزات به روز و تخصصی هر روز افزایش می یابد. برخلاف تصور بسیاری از عموم اکثر مشکلات مربوط به قطعی یا سرعت پایین اینترنت به علت استفاده از مودم روترهای ضعیف می باشد. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم به بررسی تخصصی مودم Archer MR200 بپردازیم و ویژگی های آن را بررسی نماییم.

معرفی مودم Archer MR200 

علت بررسی تخصصی مودم روتر 4G LTE بیسیم و دو باند ac750 تی پی لینک مدل Archer MR200 در این مقاله این است که این مودم یکی از جدیدترین انواع مودم روتر موجود در بازار می باشد. این مودم به علت ویژگی های خاص خود در مدت کوتاهی به یکی از بهترین و پر طرفدارترین مودم های موجود در بازار تبدیل شده است. قیمت مناسب و کارایی ویژه مودم Archer MR200 از اصلی ترین دلایل محبوبیت این مودم است.

از جمله ویژگی های مودم Archer MR200 می توان به سهولت در نصب و راه اندازی، سرعت اتصال بالا، سرعت انتقال اطلاعات فوق العاده و همچنین امنیت بالا اشاره کرد. مودم Archer MR200 به شما این امکان را می دهد که بدون قطعی فایل های بزرگ را دانلود کنید. با وجود آنکه سرعت اینترنت سراسری نقش مهمی در سرعت دانلود شما دارد اما نمی توان از نقش کیفیت مودم Archer MR200 چشم پوشی کرد.

قابلیت های مودم Archer MR200

پیش تر به برخی ویژگی های مودم Archer MR200 اشاره کردیم. در این قسمت به بررسی تخصصی هر کدام از ویژگی های این محصول می پردازیم. اولین نکته ای که در بررسی مودم Archer MR200 به چشم میخورد ویژگی های ظاهری آن است. ابعاد این مودم 202*141*33.6 میلی متر است و در رنگ آن مشکی براق می باشد. سبک طراحی مودم Archer MR200 بسیار خاص است و می توان این دستگاه را در زمره ی مودم های زیبا دسته بندی کرد. این مودم روتر دارای دو آنتن خارجی با قابلیت جدا شدن می باشد. سبک طراحی آنتن های این مودم به گونه است که با جا به جایی های آن ها بتوان مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دارد.

شعاع محدوده فرکانس مودم روتر 4G LTE بیسیم و دو باند ac750 تی پی لینک مدل Archer MR200 برابر با 2.4 تا 5 گیگا هرتز می باشد که باعث شده این مودم رتبه بالایی در مقایسه با رقبای خود داشته باشد. سرعت انتقال داده در این مودم روتر 433 مگابیت بر ثانیه در حالت 5 گیگاهرتز و 300 مگابیت بر ثانیه در حالت 2.4 گیگاهرتز است. این مودم به شما امکان اتصال همزمان 15 دستگاه را بدون کاهش سرعت و قطعی اینترنت می دهد. همچنین از دیگر ویژگی های خاص این محصول پشتیبانی آن از sms می باشد.

برجسته ترین ویژگی مودم Archer MR200 این است که به راحتی می توان از آن در مکان هایی که امکان دسترسی به اینترنت سیمی وجود ندارد، استفاده کرد. این مودم روتر به کمک یک سیم کارت به اینترنت متصل شده و اینترنت LTE را از طریق وای فای در اختیار دیگر دستگاه ها قرار می دهد. بنابراین شما می توانید از این مودم علاوه بر منزل یا محیط کار، در سفر و موارد مشابه نیز استفاده نمایید. در صورتی که از مودم Archer MR200 در مکانی استفاده کنید که تحت پوشش دهی اینترنت LTE/4G نمی باشد، مودم به طور خودکار بر روی بالاترین سطح اینترنت موجود سوئیچ می نماید.

سایر ویژگی ها

برای افزایش کارایی مودم Archer MR200 و خنک ماندن دستگاه، قسمت زیر بدنه این مودم کاملا مشبک و دارای سوراخ های تهویه هوا است. سیستم امنیتی این مودم بسیار قوی و حرفه ای بوده و به راحتی نمی توان به آن نفوذ کرد. از دیگر ویژگی های مهم این مودم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از پورت اترنت با سرعت 10 تا 100 مگابیت بر ثانیه
  • قرارگیری الات سیم کارت در پشت دستگاه
  • دارا بودن چراغ LED (شامل پاور، اتصال به اینترنت، اتصال به شبکه 4G، فعال بودن شبکه وایرلس، فعال بودن شبکه سیمی، قابلیت روتینگ)
  • امنیت بی سیم WPA-PSK, WPA2-PSK
  • دارا بودن آداپتور خارجی 12 ولت/1 آمپر
  • دارا بودن سه عدد پورت LAN
  • دارا بودن یک عدد پورت شبکه (WAN)
  • پشتیبانی از شبکه های LTE FDD, LTE TDD, UMTS, HSUPA , HSPA+, GSM, GPRS , EDGE, IEEE 802.11a/b/g/n

 

نحوه ی اتصال و پیکربندی

بهترین ویژگی مودم Archer MR200 که باعث شده این مودم به سرعت به یکی از محبوب ترین مودم روترهای بازار تبدیل شود، قابلیت اتصال سریع آن است. در این مودم شما نیازی به انجام تنظیمات پیچیده نخواهید داشت. برای انجام تنظیمات راه اندازی مودم روتر 4G LTE بیسیم و دو باند ac750 تی پی لینک مدل Archer MR200، ابتدا از طریق مرورگر وارد سایت http://tplinkmodem.net یا ای پی 192.168.1.1 شوید.

در صفحه ی باز شده پسورد ارائه شده توسط مودم برای ورود به بخش تنظیمات را وارد کرده و روی گزینه ی Let’s Get Started کلیک نمایید. سپس منطقه زمانی خود را بر روی تهران قرار داده و با زدن گزینه ی NEXT به مرحله ی بعد بروید.در صفحه بعدی در صورتی که شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت به شما نام کاربری و پسورد خاصی داده است در این قسمت وارد کرده و یا از این مرحله رد شوید

در قسمت نهایی یک نام کاربری و پسورد برای اتصال خود به مودم تعریف کرده و بر روی NEXT بزنید.

در این صفحه با زدن گزینه Connection Test می توانید از اتصال صحیح مودم Archer MR200 خود مطمئن شده و در نهایت با زدن گزینه ی FINISH راه اندازی مودم شما به پایان می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید