بررسی تخصصی

بررسی تخصصی روتر TP-Link Archer C50

بررسی تخصصی روتر TP-Link Archer C50

tp-link Archer C50 توسط برندی ساخته شده است که وسواس زیادی برای درست کردن جزئیات دقیق دارد. شما با فرکانس دو باند و سرعت کافی برای فعالیت های خود، مجموعه ای کامل از تجربه ها را به دست خواهید آورد.

انتخاب ایده آل برای سرعت و عملکرد بالا

اگر به دنبال روتر بی سیم ایده آل برای خانه یا فضای دیگر خود هستید، این دستگاه مناسب خریداری است. بسیاری از مردم خواهان دستگاهی هستند که روتر داخلی داشته باشد که به طور استاندارد با بسیاری از مودم های اینترنت و DSL ارائه می شود.

Archer C50 یکی از این روترهای ارزان قیمت است تا اطمینان حاصل شود که شما می توانید آن را خریداری کنید. برخی از وظایف اساسی را انجام می دهد و همچنین عملکرد را بهبود می بخشد. با این حال، خوب است بدانید این روتر دقیقا برای چه کسانی طراحی شده است.

ما نگاهی به Archer C50 انداخته ایم تا چیزهای زیادی در مورد آن بیابیم که شامل ارزش خرید، سرعت ارائه، برد و میزان قابل اعتماد بودن آن در طول زمان است. اگر کاربران زیادی دارید که به طور همزمان به شبکه شما متصل می شوند، دانستن ویژگی های این روتر بسیار مهم است.

C50

نقاط قوت این روتر:

  • طراحی جذاب سفید
  • برد قوی و سرعت قابل اعتماد
  • مقرون به صرفه
  • پوشش بی سیم پایدار و بهینه

Tp-link Archer C50  که در سال 2014 عرضه شد، یک روتر AC1200 است که با اجزای هیجان انگیزی مانند MediaTek MT7620A با چیپست های 580 مگاهرتز، 64 مگابایت رم و 8 مگابایت فلش تولید شده است.

این روزها مردم روترها را برای استفاده شخصی خود خریداری نمی کنند. یک دلیل خوب برای آن این است که کاربران می خواهند با چندین دستگاه به یک شبکه متصل شوند. برای این منظور، کاربران همیشه به دنبال روتری هستند که می توانند با بودجه ی کم خریداری کتتد و به آنها یک اتصال قابل اعتماد برای خانه یا دفتر کوچک خود می دهد.

Archer C50 با این توصیفات مطابقت دارد و دارای ویژگی هایی است که می تواند تعداد زیادی از مردم را راضی نگه دارد. حداقل، می توان گفت که برد خوبی ارائه می دهد.

TP-Link Archer C50  در یک نگاه

برای شروع باید بگوییم که روتر با استانداردهای IEEE 802.11a/b/g/n/ac کار می کند و حداکثر سرعت 300 + 867 مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد.

مانند بسیاری از روترهای قبلی، دارای ویژگی شبکه مهمان است که کاربران آن را مفید می دانند. همچنین مجهز به چهار آنتن قابل اعتماد است که اتصال شما را تقویت می کند و در محدوده ای که پوشش می دهید، حرفی برای گفتن دارد.

جدای از آن، یک پورت  USB 2.0، چهار درگاه LAN و یک پورت WAN در آن وجود دارد که به شما امکان می دهد یک پرینتر یا هارد اکسترنال را برای اشتراک گذاری روان در شبکه راه اندازی کنید.

C50

چه بخواهید تجربه یک بازی و پخش HD روان داشته باشید، می توانید با این دستگاه به خواسته خود برسید.

کاربرانی که به دنبال عملکرد بیشتر از این دستگاه هستند می‌توانند شبکه را به فناوری Wi-Fi قدرتمند 802.11ac ارتقا دهند که تا 1200 مگابیت در ثانیه سرعت وای‌فای را در دو باند 5 گیگاهرتز (867 مگابیت در ثانیه) و 2.4 گیگاهرتز (300 مگابیت در ثانیه) ارائه می‌کند.

علاوه بر آن، می‌توانید به هر دستگاهی پهنای باند مورد نیاز خود را بدهید و همچنین محدودیت‌هایی را با QoS مبتنی بر IP تعیین کنید. همچنین این روتر یک اتصال امن برای دور نگه داشتن مزاحمان و همچنین ویژگی های کنترل والدین را ارائه می دهد.

طراحی و ساخت: سبک اما موثر

چیزی که می دانیم این است که طراحی این روتر خوب است و رنگ تمام سفید آن را متمایز می کند. بسته به دستوراتی که روتر دریافت می کند، چراغ های LED در حال کار هستند.

نیازی به قرار دادن این دستگاه در مکانی پنهان نیست و می تواند به عنوان یک دکور خوب عمل کند. یک نقطه عالی برای قرار دادن آن جایی است که هیچ چیز مانع عملکرد کلی و پوشش مطمئن آن نشود.

با پورتال مدیریتی Archer C50 که توسط TP-Link ارائه شده است، می توانید برخی تغییرات و پیکربندی داخلی را در روتر انجام دهید. تنظیمات پیشرفته این روتر یک ویژگی منحصر به فرد است چون می توانید آنها را تغییر دهید و کاربران همیشه می توانند از این عملکرد استفاده کنند.

C50

راه اندازی دقیق، آسان و سریع

راه اندازی Tp-link Archer C50 بر خلاف برخی از روترهای تحت نام تجاری، شکل ساده ای دارد. شما دستورالعمل های مستقیمی دریافت می کنید که به شما امکان می دهد روتر و تنظیمات برگزیده خود را تنظیم کنید.

برای شروع، یک QR کد روی بسته وجود دارد که می‌توانید با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و برنامه‌ای را که به آن پیوند می‌دهد دانلود می‌کند. برای تکمیل فرآیند، که نباید بیش از ده تا پانزده دقیقه طول بکشد، می‌توانید اعلان‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اتصال بسیار موثر

هیچ دستگاهی ساخته نشده است که همه ویژگی ها را باهم داشته باشد و این یکی هم فرقی ندارد. با این حال،شما چند پورت فیزیکی دریافت می کنید که به توانایی آن برای اتصال می افزاید. به عنوان مثال، روتر دارای چهار پورت LAN، یک WAN و یک پورت USB 2.0 است.

هر دو برای دستگاه های خارجی مانند هارد دیسک و پرینتر مفید هستند. اگرچه این تعداد پورت متوسط است، اما می‌تواند با برخی از روترهای پیشرفته رقابت کند.

علاوه بر آن، همه ما می دانیم که این دستگاه یک روتر شبکه دو بانده است. اما دارای چهار آنتن برای افزایش سرعت نامی در AC1200 است. برد بالاتر از حد متوسط ​​است، اما آزمایش اولیه این است که آیا می تواند 867 مگابیت بر ثانیه را در باند 5 گیگاهرتز فراهم کند یا خیر. برداشت ما این است که می تواند.

پوشش شبکه

پوشش شبکه با توجه به سیستم عامل TP-Link Archer C50 و سایر قابلیت ها به خوبی کار می کند.

اگر محتوا پخش می‌کنید، بازی‌های آنلاین انجام می‌دهید، بارگیری‌های سنگین انجام می‌دهید، و سایر عملکردها، انتظار کاهش سرعت اینترنت را داشته باشید. این همچنین بر سرعت کلی خروجی 1200 مگابیت در ثانیه تأثیر می گذارد.

وقتی صحبت از شبکه می شود، بهترین مزیت این روتر این است که برد آن قدرتمند است. اگر مایل به استفاده از C50 در خانه خود هستید، متوجه خواهید شد که به خوبی منطقه وسیعی را پوشش می دهد. آزمایشات همچنین نشان داده است که می تواند در بیش از 2000 فوت به خوبی کار کند.

در نتیجه، قدرت سیگنال و برد نقاط ضعف نیستند.

C50

امنیت شبکه و ایمنی کاربران

به عنوان یک روتر بی سیم دو بانده، Tp-link  به خوبی امنیت را درجه یک و راه اندازی را آسان می کند. با این روتر شما پروتکل‌های  WPA، WPA2، WPS،WEP  و سایر پروتکل‌ها را برای محافظت از اتصالات خود دریافت می‌کنید.

همچنین می‌توانید از کنترل‌های والدین برای تغییر تنظیمات دستگاه‌های USB که به رایانه خود وصل می‌کنید، از جمله پرینترها و حافظه خارجی استفاده کنید. علاوه بر این، شبکه های مهمان در این روتر پشتیبانی می شوند.

شاید شما احساس کنید که این ویژگی در روترهایی با این رنج قیمت کمی غیرمنتظره است. اما توسعه خوبی است زیرا به شما امکان می دهد یک شبکه جداگانه برای بازدیدکنندگان راه اندازی کنید.

به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود رمز عبور شبکه خود را به اشتراک بگذارید یا امنیت شبکه خود را به خطر بیندازید.

بررسی پایانی

اگر به دنبال یک روتر مقرون به صرفه برای سرویس DSL خود و موارد دیگر هستید، این دستگاه گزینه مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید