معرفی

آینده ی واقعیت مجازی در سرگرمی و گیمینگ

سلام به همراهان گرامی . در ادامه قصد داریم درباره آینده ی واقعیت مجازی (Virtual Reality) برای شما عزیزان توضیحاتی ذکر کنیم.

فناوری واقعیت مجازی (VR) در سال‌های اخیر مسیر طولانی را طی کرده است و می‌خواهد شیوه تجربه بازی و سرگرمی را متحول کند. در اینجا نگاهی به نحوه استفاده از واقعیت مجازی امروزه و چگونگی پیشرفت آن می‌اندازیم.

گیمینگ

بازی VR در حال حاضر یک واقعیت است و با هدست های VR محبوب مانند Oculus Rift و HTC Vive به گیمرها اجازه می دهد تا به طور کامل در دنیای مجازی غوطه ور شوند. این فناوری همچنین در پاساژها و دیگر مکان‌های سرگرمی خارج از خانه استفاده می‌شود و تجربیات منحصر به فردی را به بازیکنان ارائه می‌کند.

فیلم و تلویزیون

فناوری واقعیت مجازی در صنعت فیلم و تلویزیون نیز استفاده می‌شود و به بینندگان این امکان را می‌دهد که احساس کنند در میانه صحنه هستند. این تجربه با فیلمبرداری 360 درجه که می توان با استفاده از هدست های VR تماشا کرد، به دست می آید.

کاوش در دنیای همه جانبه

مفهوم واقعیت مجازی، آن گونه که امروزه می شناسیم، پدیده جدیدی نیست. لحظات پیشگام بسیاری در تاریخ دیجیتال وجود دارد که شاهد تلاش‌های موفقیت‌آمیز بوده‌اند، اما عمدتاً در دهه 1990 بود که این تکنولوژی واقعاً مورد توجه قرار گرفت.

شرکت‌هایی مانند Sega و Nintendo دستگاه‌های بازی را معرفی کردند که به آینده VR در بازی اشاره می‌کردند. اینها عملاً گام‌های کوچکی در دنیای واقعیت مجازی بودند، اما اگرچه از نظر فناوری محدود بودند، بازی‌های ویدیویی و تلاش‌هایی از این قبیل اساساً پایه پیشرفت‌های آینده را پایه‌گذاری کردند.

چیزی که واقعاً واقعیت مجازی را در صنعت فناوری پیش برد، زمانی بود که هدست های واقعیت مجازی درجه یک برجسته تر و به راحتی در بازار در دسترس قرار گرفتند. پس از خرید Oculus توسط Meta (در آن زمان فیس بوک)، در اواسط دهه 2010 شاهد عرضه هدست هایی مانند Quest، HTC Vive و حتی PlayStation VR بودیم. این دستگاه ها ردیابی و وفاداری گرافیکی را بهبود بخشیده اند و تجربه جذاب تری را به کاربران ارائه می دهند.

جدای از VR در بازی، صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی، معماری و آموزش، در میان سایرین، شروع به استفاده از فناوری برای کاربردهای مختلف در بخش های خود کردند.

اما از آنجایی که تخمین زده می‌شود ۷۰ درصد از فروش هدست‌های واقعیت مجازی به سمت مخاطبان بازی و سرگرمی می‌رود، می‌توان گفت که آینده VR در بازی پتانسیل زیادی برای صنعت سرگرمی و رهبران کسب‌وکار دارد.

تاثیر بازی VR در ظهور VR چیست؟

همانطور که در طول سال ها در روند بازی ها دیده ایم، رابطه بین بازی و واقعیت مجازی عمیق است. به طور معمول، این بازی است که عمیقاً از پیشرفت‌های سخت‌افزاری سود می‌برد، اما با واقعیت مجازی در صنعت بازی، بازی‌های ویدیویی نوعی رابطه همزیستی داشته‌اند که در آن هر دو بازی و VR تقریباً در بخش‌های مساوی از آن سود برده‌اند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه بازی بر رشد VR تأثیر گذاشته است:

جذابیت فراگیر

صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار گسترده است و بیش از همه مشتاق به پذیرش فناوری‌های جدید است، چه کنسول‌ها، چه نرم‌افزارهای رایانه‌ای، و چه ارتقای سخت‌افزار.

آن‌ها همچنین یکی از مخاطبان فن‌آوری هستند و بنابراین مشتاقانه بازی‌های واقعیت مجازی را پذیرفته‌اند. این شور و شوق در بین گیمرها و علاقه روزافزون به این صنعت منجر به نرخ پذیرش بیشتر VR در بازی و فراتر از آن شده است.

سرمایه گذاری و تامین مالی

یکی از جذابیت‌های اصلی برای بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌هایی که اکنون وارد عرصه بازی‌های ویدیویی می‌شوند، توانایی صنعت بازی برای ایجاد درآمدهای مداوم است.

با توجه به اینکه انتظار می رود اندازه بازار VR در بازی تا سال 2028 به 54 میلیارد دلار برسد ، جای تعجب نیست که غول های فناوری و سرمایه گذاران خطرپذیر روی آینده بازی های VR سرمایه گذاری کنند.

این امر علاوه بر افزایش راه‌های رشد، توسعه فناوری واقعیت مجازی را که امروزه می‌شناسیم، تسریع می‌کند.

ورزش‌ها و تعاملات مجازی

در پایان سال 2022، تعداد مخاطبان ورزش های الکترونیکی 532 میلیون گزارش شده بود. تا سال 2025، پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به 650 میلیون نفر در سراسر جهان برسد و آسیا و آمریکای شمالی به عنوان مهم‌ترین بازارهای رشد در حال ظهور باشند.

استفاده از بازی های VR علیرغم اینکه در ورزش های الکترونیکی نسبتاً جدید است، به تدریج در این بخش افزایش یافته است و درآمد محتوای بازی های مجازی تا سال 2025 به 7 میلیارد دلار می رسد.

آینده بازی VR را در آغوش بگیرید

اینها برخی از عناوین معروف و قابل توجه در صنعت هستند که واقعیت مجازی را در بازی پذیرفته اند. با ادامه رشد فناوری، شکی وجود ندارد که بازی‌های واقعیت مجازی در سال‌های آینده به جریان اصلی تبدیل می‌شوند، زیرا دنیای فریبنده و تنظیمات فراگیر VR سطحی از تعامل را ارائه می‌دهد که در تمام رسانه‌های بازی دیگر بی‌نظیر است.

همانطور که به جلو می رویم، واضح است که توسعه دهندگان و گیمرها از قبل شروع به استقبال از پدیده VR در بازی های ویدیویی کرده اند – به خصوص که شرکت های سازنده بازی و کارآفرینان دلایل زیادی برای خوش بین بودن به آینده واقعیت مجازی در بازی دارند.

پیشرفت‌های آینده

در آینده، شاهد توسعه فناوری‌های VR پیشرفته‌تر مانند بازخورد لمسی خواهیم بود که به کاربران حس لمس و حرکت را می‌دهد و ردیابی حرکت  6DoF (six degrees of freedom) که به کاربران امکان می‌دهد در اطراف حرکت کنند. در فضای مجازی علاوه بر این، تجربیات VR تعاملی‌تر، واقعی‌تر و اجتماعی‌تر خواهند بود.

در نتیجه، پتانسیل فناوری VR بسیار زیاد است و در حال حاضر در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می‌دهد، می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد برنامه‌های خلاقانه و هیجان‌انگیزتر VR باشیم.

آینده سرگرمی در واقعیت مجازی است. بازی VR با تجربه همه جانبه، تعاملی و واقع گرایانه خود، این پتانسیل را دارد که صنعت بازی را متحول کند. با پیشرفت تکنولوژی دسترسی بیشتر به بازی های VR، می توان انتظار داشت که شاهد پیشرفت های هیجان انگیزتری در دنیای بازی های VR باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید