بررسی تخصصی

بررسی تخصصی اکسس پوینت بی سیم یوبیکیوتی مدل Ubiquiti UniFi AP-AC-LR

سلام به همه عزیزان . با بررسی تخصصی اکسس پوینت بی سیم یوبیکیوتی مدل Ubiquiti UniFi AP-AC-LR در خدمت شما هستیم .

از آنجایی که امروزه از بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیک بهره می‌بریم، راه‌هایی پیدا کرده‌ایم که آنها را حتی راحت تر کنیم. یکی از پرکاربردترین فناوری‌های امروزی، وای‌فای است و به همین دلیل نیازهای ما به شبکه به میزان زیادی افزایش یافت. در حالی که این یک راه راحت برای اتصال است، هنوز محدودیت هایی برای آن وجود دارد. این موضوع به دلیل پوشش ضعیف است، به خصوص زمانی که در یک منطقه بزرگ زندگی می کنید که تنها یک شبکه Wi-Fi در دسترس است.

خوشبختانه، Ubiquiti Unifi AP AC Long Range در این موارد هم به کمک ما آمده است. این دستگاه تغییر پذیری را ارائه می دهد زیرا قابل تنظیم و مقیاس پذیر است و با بسیاری از دستگاه ها مطابقت دارد. برای کسانی که در مورد این دستگاه کنجکاو هستند، در ادامه بخوانید تا از ویژگی ها، مزایا و حتی معایب آن مطلع شوید.

همه چیز درباره Ubiquiti Unifi AP AC Long Range

UAP AC LR دارای فناوری Wi-Fi 802. 11ac، آخرین فناوری Wi-Fi است. یک طراحی صنعتی دارد و برای استفاده پایدار و دوربرد برای اتصال به اینترنت بی‌سیم با کارایی بالا ایده‌آل است.

UAP AC LR که مخصوص استقرارهای دوربرد طراحی شده است، عملکرد دو باند را ارائه می دهد که با« 2×2 MIMO »در باند 5 گیگاهرتز و «3x3MIMO»در باند 2.4 گیگاهرتز ارائه می شود. همچنین دارای یک طراحی آنتن نوآورانه است که به سیستم اجازه می دهد مناطق دوربرد را پوشش دهد و در مقایسه با قدرت انتقال یک طرفه عملکرد بسیار موثرتری داشته باشد.

بسته استاندارد محصول شامل یک براکت نصب، یک انژکتور PoE غیرفعال 24 ولتی، یک CD کنترلر، یک سیم برق، یک صفحه پشتی سقف، پیچ و مهره و یک راهنمای کاربر است.

این دستگاه یک اکسس پوینت در رده سازمانی با قیمت بسیار پایین است که می توانید آن را به خانه خود بیاورید و یک انتخاب خوب برای گسترش منطقه پوشش وای فای است. فرض کنید یک روتر بی سیم دارید و  در قسمتی از محیط سیگنال وای فای وجود ندارد، حتی در این موقعیت هم UAP AC LR اکسس پوینتی کاملا مناسب شماست.

ویژگی های Ubiquiti UniFi AP AC Long Range

اینها برخی از ارزشمندترین ویژگی های Ubiquiti UniFi AP AC Long Range هستند:

اکسس پوینت دو بانده وایرلس802.11ac

Ubiquiti Unifi AP AC Long Range با 802.11ac Dual Band Wireless Access Point، که با نام Wi-Fi Gigabit نیز شناخته می شود، ارائه می شود که آخرین پروتکل اتصال اینترنت بی سیم برای استاندارد شبکه های بی سیم است.

چیزی که این فناوری را بسیار خاص می کند، توانایی آن در ارائه بیش از 3 برابر سرعت انتقال داده نسبت به پروتکل فعلی 802.11n است. علاوه بر این، قابلیت اطمینان شبکه، استحکام و کارایی پهنای باند RF را برای برنامه‌هایی مانند جریان رسانه، کنفرانس ویدیویی، ویدیوی HD، VOIP و موارد دیگر بهبود می‌بخشد.

دارای POE

به‌طور پیش‌فرض، Unifi با انژکتور POE عرضه می‌شود که به شما کمک می‌کند اکسس پوینت را از طریق کابل اترنت تغذیه کنید. نیازی نیست اکسس پوینت را نزدیک منبع برق قرار دهید.

ویژگی نوآورانه رومینگ

Ubiquiti Unifi AP AC LR، مانند سایر مدل‌های Ubiquiti Unifi، به گونه‌ای طراحی شده است که «  Zero Hand-Off Roaming» داشته باشد. این ویژگی رومینگ به کاربران تلفن همراه اجازه می دهد تا ارتباط خود را در حین رفت و آمد حفظ کنند. این ویژگی عالی است زیرا هنگامی که کاربران از یک اکسس پوینت به اکسس پوینت دیگری جابجا می شوند، این ویژگی کار را راحت می کند.

کنترلر ارتقا یافته برای عملکرد RF بهتر

اکنون به لطف سیستم بهبود یافته و جدید کنترلر UAP AC LR می توانید عملکرد RF بهتری داشته باشید. با این کار، اکنون می توانید بند استیرینگ کنترلر، تحلیل طیفی، مناسب بودن زمان پخش و موارد مشابه را بررسی کنید. این مرورهای کلی ردیابی همه چیز را ساده تر می کند.

طراحی آنتن پیشرفته

UAP AC LR اکنون دارای طراحی آنتن بسیار پیشرفته تری است که در آن اکنون می توانید پوشش با اتصال برد طولانی تری داشته باشید. همچنین به گونه ای طراحی شده است که هنگام اتصال به کاربران از راه دور، از هر دو جهت عملکرد بهتری داشته باشد. این ویژگی این اکسس پوینت را به یک افزودنی عالی برای هر ساختمان اعم از مسکونی، تجاری یا صنعتی تبدیل می کند، زیرا پوشش راحت و وسیع تری را ممکن می سازد.

نرم افزار مقیاس پذیر

این دستگاه از یک نرم افزار مقیاس پذیر استفاده می کند که نه تنها قابل تغییر است، بلکه برای استقرار با تراکم بالا نیز قدرتمند و ایده آل است. به این ترتیب، عملکردهای آپتایم بیشتری خواهید داشت که به تاخیر زیادی نیاز ندارند. با وجود این ویژگی، اکنون می توانید تنها با استفاده از یک کنترلر، مقیاس پذیری نامحدودی داشته باشید. در نهایت، می توانید از راه دور به کنترلر خود دسترسی داشته باشید و تنظیمات را انجام دهید، که قطعاً یک ویژگی راحت است.

سخت افزار قدرتمند

Ubiquiti Unifi AP AC LR از آخرین فناوری در مورد سخت افزار استفاده می کند . این فناوری ،سیستم Wi-Fi 802.11ac MIMO برای عملکرد بهتر و حداکثری است.

کنترلر کاربر پسند UniFi

Ubiquiti همچنین یک کنترلر نرم‌افزاری جامع ارائه می‌دهد که می‌تواند هم در یک ابر عمومی و هم در یک ابر خصوصی، درون محل را پردازش کند. این کنترلر Unifi Controller نامیده می شود و Ubiquiti آن را به صورت رایگان ارائه می دهد. شما می توانید آن را روی ویندوز رایانه خود نصب کنید، سپس می توانید تمام اکسس پوینت های در شبکه خود را مدیریت کنید. به عنوان مثال، با یک کلیک می توانید نام وای فای (یا SSID) را تغییر دهید. یا می توانید سلامت دستگاه را بررسی کنید، تعداد کاربران مرتبط با یک اکسس پوینت خاص را بررسی کنید و…

Ubiquiti Unifi Controller همچنین دارای یک رابط کاربر پسند است که می توانید فوراً نحوه کار آن را یاد بگیرید. به همین دلیل، می توانید شبکه های خود را به راحتی پیکربندی کنید. اگرچه ممکن است نصب آن برای برخی پیچیده باشد، اما اختصاص زمان برای آشنایی با رابط کاربری بسیار به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این، با یک دستورالعمل ساده ارائه می شود، بنابراین به مرور زمان، می توانید آن را بدون سختی به خانه خود اضافه کنید.

سیستم قابل گسترش

اکنون می توانید شبکه های خود را بدون توجه به کوچک یا بزرگ بودن آنها گسترش دهید. می توانید با یک کاربر شروع کنید یا حتی به هزاران نفر گسترش دهید. چیزی که در این مورد شگفت انگیز است این است که می توانید شبکه های خود را تنها با یک سیستم مدیریت متمرکز راه اندازی کنید. به این ترتیب می توانید شبکه های خود را به صورت منظم مدیریت کنید.

طراحی به روز

نمای بیرونی UAP AC LR مرتب، تمیز و حرفه ای به نظر می رسد. دارای طراحی مینیمالیستی با LED است که وضعیت اکسس پوینت را نشان می دهد. در پشت دستگاه یک پورت اترنت 10/100 و یک دکمه تنظیم مجدد وجود دارد که برای راه اندازی مجدد و بازیابی پیش فرض های کارخانه در دستگاه استفاده می شود.

مزایای دستگاه

  • پوشش دهی عالی دارد
  • ایده آل برای استقرار دوربُرد
  • همراه با PoE
  • تغییر پذیر
  • مقرون به صرفه
  • با طیف گسترده ای از دستگاه ها مطابقت دارد
  • دارای چندین گزینه نصب (دیوار و سقف)

معایب

  • ممکن است تنظیم دستگاه برای کسانی که در فناوری مهارت ندارند و از راهنما استفاده نمی کنند تا حدودی دشوار باشد.

جمع بندی

علیرغم پیچیدگی این اکسس پوینت ، این دستگاه بسیار مفید است زیرا می توانید در دراز مدت پول و منابع بیشتری را ذخیره کنید.

UAP AC LR مقیاس پذیر، قابل تنظیم و پایدار برای شبکه شما است. با ویژگی های زیادی طراحی شده است و دارای آخرین فناوری Wi-Fi 802.11ac است.

ممنون از همراهان همیشگی فروشگاه ژوپیتل . امیدواریم از این مطالب نهایت استفاده را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید