بررسی تخصصی

نقد و بررسی روتر TP-link Archer AX55

سلام به همراهان گرامی. با نقد و بررسی یک روتر خوب به نام Archer AX55 از شرکت TP-link در خدمت شما عزیزان هستیم.

TP-Link AX55 یک پیشنهاد عالی برای کسانی است که به دنبال داشتن ویژگی‌ها و سرعت عالی بدون نیاز به هزینه‌های گزاف هستند.

این روتر دارای ویژگی های خارق العاده و قدرت بسیار زیادی از نظر برد و سرعت است. از این نظر، این روتر برای هر کسی که برنامه اینترنت تا 800 مگابیت در ثانیه و خانه‌ای با اندازه متوسط ​​دارد، عالی خواهد بود.

مزایای این مودم

  • فوق العاده سریع
  • محدوده برد کافی برای یک خانه متوسط
  • OneMesh برای مش
  • قیمت پایین تر از رقابت

عملکرد

AX55 از هر نظر بسیار خوب عمل می کند. حداکثر سرعتی که توانستیم از آن در فاصله 5 فوتی بدست آوریم 743.49 مگابیت بر ثانیه بود؛ که واقعا سریع است. با وجود این ویژگی ، در صورت تمایل می توانید همزمان 29 فیلم Ultra HD Netflix را پخش کنید.

البته دانلود هم سریع خواهد بود. شما می توانید یک فایل حجیم 100 گیگابایتی را در کمتر از 18 دقیقه دانلود کنید.

محدوده کلی AX55 نیز بسیار خوب است. آزمایش‌های ما نشان داد که می‌توان از فاصله 90 تا 100 فوتی با آن ارتباط برقرار کرد. این روتر را در وسط یک خانه با اندازه متوسط ​​قرار دهید تا بتوانید در سراسر خانه اتصال برقرار کنید و اگر نمی توانید، می توانید به لطف فناوری Mesh محدوده را به طور یکپارچه افزایش دهید. بعداً ویژگی OneMesh TP-Link را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد، اما برای کوتاه کردن داستان طولانی، به این معنی است که می توانید ماهواره های اضافی برای افزایش برد در همان شبکه اضافه کنید.

بنابراین در مجموع، AX55 در واقع برد و سرعت بهتری نسبت به برخی روترهای گران قیمت دارد.

ویژگی ها

وقتی یک TP-Link Archer AX55 می‌خرید، چند چیز جالب با قیمت از نظر ویژگی‌ها دریافت می‌کنید. این چیزها ارزش آن را حتی بیشتر از این قیمت می کند! حال چه چیزی در این دستگاه وجود دارد؟

اپلیکیشن Tether

اکثر ویژگی های AX55 توسط برنامه TP-Link Tether به هم متصل شده اند. می‌توانید مواردی مانند QoS و کنترل‌های والدین را از طریق برنامه کنترل کنید. به علاوه، می‌توانید تنظیمات شبکه پیچیده‌تری را از طریق آن تغییر دهید.

علاوه بر این، راه اندازی روتر در وهله اول با این برنامه بسیار آسان است.

استفاده از برنامه برای تنظیمات و راه اندازی بسیار بهتر از استفاده از صفحه پیکربندی شبکه کلاسیک است. رابط کاربری زیباتر است و کار کردن با برنامه را بسیار آسان‌تر می‌کند.

امنیت

TP-Link  برخی از ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده را ارائه می‌کند. یک مثال خوب در این مورد، برخورداری از WPA3، آخرین و بهترین پروتکل امنیتی است.

WPA3 یک کار عالی برای محافظت از اطلاعات شخصی شما، یعنی رمزهای عبور حساب های آنلاین و جزئیات کارت اعتباری شما انجام می دهد. شما هرگز نمی توانید با مواردی مانند اینها خیلی ایمن باشید، به همین دلیل است که WPA3 چیز خوبی برای روتر شماست.

OneMesh

چیزی که ما در مورد AX55 دوست داریم OneMesh است که نام تجاری TP-Link برای آمادگی مش است، به این معنی که می توانید ماهواره های Mesh را به شبکه اضافه کنید.
اگر با Mesh آشنایی ندارید، در واقع راهی برای افزایش برد شبکه خانگی شماست اما همچنان چیزها را در همان نام شبکه نگه دارید . این ویژگی بهتر از یک تکرار کننده استاندارد Wi-Fi است که شما را مجبور می کند هر زمان که از محدوده سیگنال اصلی خارج می شوید به یک شبکه جدید متصل شوید.
OneMesh به اندازه یک سیستم مش کامل نیست ، اما هنوز هم برا

ی افرادی که خانه های بزرگتر دارند، یک چیز عالی است.

طراحی

AX55 یک قطعه سخت افزاری با ظاهری زیبا است. مطمئناً با کیفیت ساخت محکم و روکش زیبا در قفسه شما بسیار زیبا به نظر می رسد.
طول آن کمی بیشتر از 10 اینچ است، بنابراین اگر فضای کمی برای قرار دادن روتر خود دارید، ممکن است بخواهید این را در نظر بگیرید. با این حال، کوتاه و باریک است، بنابراین به طور کلی کاملاً معقول به نظر می‌رسد.
در حمل و نقل آن نیز نباید مشکلی داشته باشید. آنتن ها جمع شونده هستند و خود روتر وزنی متوسط در حدود یک کیلوگرم دارد.
*اطلاعات دقیق روتر را در اینجا بخوانید.
چیزهای خوبی در مورد کاربردی بودن طراحی نیز وجود دارد و آنها پورت ها هستند. AX55 دارای چهار پورت LAN گیگابیتی است که به این معنی است که می توانید چهار قطعه سخت افزار را با اتصالات اترنت برای اتصال سیمی وصل کنید. شما از این طریق سرعت بسیار بیشتری خواهید گرفت.

راه اندازی

به لطف برنامه Tether که در مورد آن صحبت کردیم، حتی افرادی که با فناوری کمتر آشنا هستند نیز باید بتوانند AX55 خود را به راحتی راه اندازی کنند. کل فرآیند فقط چند دقیقه طول می کشد و حداقل تلاش را می طلبد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را با کابل های موجود در جعبه وصل کنید و سپس آن را روشن کنید. برنامه Tether را از App Store یا Play Store دانلود کنید و بلوتوث خود را روشن کنید.

هنگامی که برنامه را باز کردید، فقط دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و گوشی شما باید روتر را برای شما پیدا و راه اندازی کند.راه اندازی این دستگاه به همین راحتی است.

کسانی که گوشی هوشمند ندارند می توانند به راحتی دستگاه را راه اندازی کنند بنابراین نگران نباشد. به سادگی مرورگر دسکتاپ خود را باز کنید و 192.168.1 را وارد کنید. باز هم، فقط دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید، و از این نقطه روند مشابهی در پیش خواهید داشت.

روش غیرهوشمند کمی بیشتر طول می کشد، اما همیشه خوب است بدانید که اگر فناوری مناسبی ندارید، این گزینه وجود دارد!

ارزش خرید

به طور کلی، ارزش TP-Link Archer AX55 عالی است. با قرار گرفتن در قلمروی میان رده، به خوبی با مدل های دیگری مانند ASUS RT-AX3000 مقایسه می شود.این دستگاه برای کسانی که انتظار سرعت اینترنت حدود 800 مگابیت در ثانیه یا کمتر دارند و خانه متوسطی دارند گزینه مناسبی است.در مجموع، AX55 بازخوردهای قوی ای را دریافت کرده است و ما کاملاً می توانیم دلیل آن را درک کنیم!

 

دیدگاهتان را بنویسید