بررسی تخصصی

بررسی تخصصی اکسس پوینت Ubiquiti UNIFI AP AC PRO

سلام به همراهان عزیز ژوپیتل . با یک بررسی تخصصی درباره اکسس پوینت AC PRO ، محصولی از شرکت Ubiquiti در خدمت شما هستیم.

محصولات Ubiquiti گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک و بازار مصرف بوده اند.

Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO نیز یکی از محبوب ترین اکسس پوینت های بی سیم است که توسط کمپانی  Ubiquitiمستقر در ایالات متحده ارائه می شود و یکی از محبوب ترین آنها توسط عموم مردم است ؛ زیرا سری UniFi موفق شده است نیاز به خرید تجهیزات شبکه گران قیمت را باطل کند. داشتن یک شبکه تجاری قابل اعتماد، با انتقال ویژگی های نوع سازمانی به یک دستگاه کوچک و جمع و جور، همه اینها همراه با قیمتی مناسب.

طراحی و متعلقات دستگاه

زمانی بود که ارزش سخت‌افزار شبکه صرفاً با نرم‌افزار و عملکرد آن سنجیده می‌شد، در حالی که طراحی معمولاً به عنوان کم‌اهمیت‌ترین عنصر باقی می‌ماند .اما از زمانی که بازار مصرف بسیار بزرگتر و بسیار پرمشقت تر شده است ، تولیدکنندگان به این فاکتور نیز پرداختند. سیستم‌های مش وای‌فای از جمله اولین سیستم‌هایی بودند که ارزش بیشتری برای طراحی دستگاه‌های خود قائل شدند و از آن زمان، رویکرد مینیمالیستی گسترده‌تر شد و تا حدی مورد پسند قرار گرفت.

از ابتدا، Ubiquiti روی ظاهر دستگاه های خود نیز فکر کرده است، بنابراین اکسس پوینت UniFi UAP-AC-PRO دارای یک قاب گرد ساده است که به طور کامل با روکش مات سفید پوشانده شده است و با یک کانال گرد باریک در بالای دستگاه، به نور LED تکی اجازه می دهد از زیر بتابد .همچنین ابعاد آن 7.74 x 7.74 x 1.38 اینچ و وزن آن 0.77 پوند است.

نکته این است که UAP-AC-PRO روی سقف و یا روی دیوار نصب می شود. برای انجام این کار، Ubiquiti یک صفحه فلزی (علاوه بر صفحه پلاستیکی که قبلاً به دستگاه وصل شده است)، و همچنین دو مجموعه پیچ و مهره (چهار پیچ سر صاف (M3x50)، چهار مهره نگهدارنده (M3)، چهار پیچ ارائه کرده است. (M2.9×20) و چهار لنگر پیچ – مناسب برای نصب روی دیوار یا سقف .

طراحی جدید مینیمالیستی به استفاده از یک LED نشانگر واحد به جای آرایه سنتی LED ها نیاز دارد و از آنجایی که Ubiquiti این قانون را رعایت کرده است، UAP-AC-PRO به یک چراغ LED دایره ای برای نشان دادن وضعیت دستگاه مجهز شده است که ظاهر دستگاه را بهبود می بخشد و روی دیوار/سقف زیبا به نظر می رسد.

قبل از دسترسی به قسمت پورت‌ها، باید قفل قطعه دایره‌ای را از پشت باز کنید که یک ناحیه لاستیکی قابل جدا شدن را نشان می‌دهد و در زیر آن، دو پورت اترنت گیگابیت اصلی و ثانویه قرار دارند. از پورت اصلی برای اتصال اکسس پوینت به سوئیچ، روتر یا انژکتورPoE برای روشن کردن دستگاه استفاده کنید – به بیش از 9 وات نیاز ندارد و +802.3at PoE را پشتیبانی می کند؛ پورت اترنت ثانویه برای پل زدن استفاده می شود.

به زبان ساده، برای اتصال کلاینت ها یا یک دستگاه UAP دیگر، یک دکمه ریست توکار و یک پورت USB 2.0 که به شما امکان می دهد UAP-AC-PRO را به یک سیستم PA (سیستم Public Address) متصل کنید.

نکته: Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO برای استفاده در فضای داخلی طراحی شده است (با توجه به اینکه دارای درب لاستیکی مُهر و موم شده برای پورت ها و بدون قسمت های هواگیری است)، اما هرگز نباید در فضای باز نصب شود. می تواند دمای بین 14 تا 158 درجه فارنهایت را تحمل کند و زمانی که رطوبت غیر متراکم بین 5 تا 95 درصد باشد به کار خود ادامه خواهد داد.

سخت افزار

Ubiquiti UAP-AC-PRO به چیپسِت Qualcomm Atheros QCA9563 با فرکانس 750 مگاهرتز (با پردازنده سری  MIPS32 74K)، 16 مگابایت حافظه فلش، 128 مگابایت رم و تراشه  Qualcomm Atheros AR8337 مجهز کرده است.

UAP-AC-PRO همچنین از Qualcomm Atheros QCA9563 b/g/n برای رادیو 2.4 گیگاهرتز (به همراه ماژول جلویی Anadigics AWL9293 و mmW) و چیپست Qualcomm Atheros QCA9880 802.11a/n/ac برای رادیو 5 گیگاهرتز (به همراه یک ماژول جلویی Anadigics AWL9581 RF و mmW) استفاده می کند.

Ubiquiti UAP-AC-PRO به عنوان یک اکسس پوینت نوع AC1750 به بازار عرضه می شود، بنابراین دارای حداکثر سرعت انتقال داده 450 مگابیت بر ثانیه با استفاده از باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز و حداکثر سرعت انتقال داده 1300 مگابیت بر ثانیه با استفاده از باند 5 گیگاهرتز است.

توجه: برای اتصال و استغاده از اکسس پوینت Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO به روتر نیاز دارید.

راه اندازی و ویژگی ها

تمام دستگاه های سری UniFi را می توان با استفاده از یک کنترلر، مدیریت و پیکربندی کرد و برای استفاده از UAP-AC-PRO، ابتدا باید اکسس پوینت را به کامپیوتر (با استفاده از پورت ثانویه) وصل کنید و به منبع تغذیه (با استفاده از پورت اصلی اترنت). در مرحله بعد، باید کنترلر UniFi را روی آن رایانه نصب کنید، آن را اجرا کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید: مکان و TimeZone را تنظیم کنید، اکسس پوینت را انتخاب کنید، SSID و رمز عبور را تنظیم کنید و در آخر، یک نام کاربری و رمز عبور مدیریت جدید تنظیم کنید .

Ubiquiti هنوز هم به محبوبیت روزافزون نقاط دسترسی بی سیم خود در یک محیط شبکه خانگی اذعان کرده است، بنابراین یک برنامه تلفن همراه برای دسترسی سریع به رابط اضافه کرده است. اگر تصمیم دارید اکسس پوینت را در حالت مستقل نگه دارید (بدون جفت شدن آن با یک کنترلر)، برنامه اجازه می دهد امکان مشاهده و تغییر برخی از تنظیمات اولیه مانند تغییر کانال، پهنای باند، TX Power و سایر تنظیمات عمومی WLAN برای هر یک از دو شبکه؛ همچنین مشاهده Client های متصل و مسدود شده را ، شروع استفاده از ویژگی Locate (برای تعیین مکان هر دستگاه جدید از سری UniFi)، راه اندازی مجدد اکسس پوینت ، استفاده از اسکن RF ، فعال/غیرفعال کردن LED و به روزرسانی سیستم عامل را داشته باشید.

برای به دست آوردن تجربه کامل، باید از UniFi Controller استفاده کنید. اگر قبلاً کنترلر دیگری را دیده‌اید، UniFi ظاهری مشابه دارد . با یک منوی باریک در سمت چپ که به دو بخش تقسیم می‌شود، قسمت بالایی شامل داشبورد، آمار، نقشه، دستگاه‌ها، کلاینت‌ها و Insights، در حالی که در پایین، یادداشت‌های انتشار، رویدادها، هشدارها، تنظیمات و پشتیبانی چت زنده وجود دارد. داشبورد نمایش گرافیکی شبکه شما (تأخیر، توان اجرایی، WAN، LAN و دستگاه های فعال WLAN)، دستگاه ها و کلاینت های متصل، و همچنین وضعیت ویژگی Deep Packet Inspection را نشان می دهد.

جمع بندی

به راحتی می توان فهمید که محبوبیت Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO موجه است زیرا شما نه تنها عملکرد بی سیم خوب، کیس با طراحی زیبا و قیمت قابل قبول را دریافت می کنید، بلکه کنترلر UniFi را نیز دریافت می کنید که دارای بسیاری از موارد است. ویژگی‌های پیشرفته (برخی از آنها معمولاً در دستگاه‌های سطح سازمانی یافت می‌شوند) که اگرچه برای کاربران غیرمسلط به فناوری کمی کمتر شهودی هستند ، می‌تواند تجربه بهتر نسبت به دستگاه های جایگزین معمولی به مصرف کننده ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید