آموزش

چگونه شبکه خود را به روز نگه داریم؟

چگونه شبکه خود را به روز نگه داریم؟

از آنجایی که فناوری با سرعتی برق آسا به تکامل خود ادامه می دهد، اطمینان از اینکه شبکه شما توانایی رسیدگی به خواسته های آینده شما را نیز دارد، ضروری است. به روز نگه داشتن شبکه شما شامل انتخاب های استراتژیک و برداشتن گام های پیشگیرانه برای اطمینان از مرتبط بودن و کارآمد بودن شبکه در طولانی مدت است.

اگر در حال اضافه کردن سخت افزار به شبکه خود هستید و یا نرم افزار یا پروتکل های جدیدی را به کار می گیرید، امکان توسعه یا تغییر شبکه را در اولویت قرار دهید؛ به دنبال راه‌حل‌های چند ساختاری باشید که بتوانید در آینده بدون خطر ناسازگاری یا اضافه بار روی آن‌ها شبکه خود را ایجاد کنید.

ایجاد یک پایه شبکه انعطاف پذیر که می تواند در صورت نیاز شخصی سازی شود، شما را از جایگزینی زیرساخت ها در زمان به روزرسانی بی نیاز می کند.

چگونه شبکه خود را به روز نگه داریم؟

ملاحظات کلیدی برای داشتن یک شبکه به روز:

سخت افزار مناسب نیازهای خود را انتخاب کنید

روی تجهیزات باکیفیت سرمایه گذاری کنید؛ روترها، سوئیچ ها و سایر اجزای شبکه را از برندهای معتبر که با معتمد بودن و دوام محصولات خود شناخته شده اند، انتخاب کنید.

توسعه پذیری در آینده را در نظر بگیرید

سخت افزاری را انتخاب کنید که به راحتی قابل ارتقا یا گسترش باشد تا نیازهای رو به رشد شبکه را برآورده کند. به دنبال ویژگی‌های پیشرفته باشید: ویژگی‌هایی مانند Wi-Fi 6 ، PoEو QoS (کیفیت خدمات) می‌توانند عملکرد شبکه شما را بهبود بخشند.

 

چگونه شبکه خود را به روز نگه داریم؟

 امنیت شبکه خود را اولویت بندی کنید

اقدامات امنیتی قوی ای را اجرا کنید: از فایروال ها، سیستم های تشخیص نفوذ و VPN ها برای محافظت از شبکه خود در برابر تهدیدات سایبری استفاده کنید.

نرم افزار را به روز نگه دارید: به طور منظم دستگاه ها و نرم افزارهای شبکه خود را برای رفع آسیب پذیری های امنیتی به روز کنید.

آموزش کاربران: به کاربران شبکه خود در مورد بهترین شیوه ها برای ایمنی شبکه و مدیریت رمز عبور آموزش دهید.

رشد آینده خود را در نظر بگیرید

نیازهای آینده را ارزیابی کنید: برنامه های رشد سازمان و تغییرات بالقوه در الگوهای استفاده از شبکه را در نظر بگیرید.

یک شبکه توسعه پذیر ایجاد کنید: اطمینان حاصل کنید که شبکه شما می‌تواند دستگاه‌ها، کاربران و نیازهای پهنای باند اضافی را برآورده کند.

چگونه شبکه خود را به روز نگه داریم؟

تجهیزات خود را ارتقا دهید

تجهیزات منسوخ شده، شبکه شما را از نظر فناوری عقب نگه می دارد و اگر توسعه دهنده دیگر از آن پشتیبانی نکند، می تواند شما را در معرض حملات سایبری قرار دهد.

روی تجهیزاتی سرمایه‌گذاری کنید که سیستم شما را مدرن می‌کند و می توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. می‌توانید با مراجعه به یک فروشنده مطمئن تجهیزات شبکه، تجهیزات خود را به روز کنید؛ با این کار نیازی به صرف هزینه های بیشتر ندارید.

در نظر داشته باشید که سازمان‌های بزرگ اغلب تجهیزاتی را با طول عمر مفید بسیار زیاد به فروش می‌رسانند تا سیستم شما را به‌طور ایمن محافظت کند.

در حین خرید، به دنبال تجهیزات بسیار جدید نباشند تا بتوانید خرید به صرفه تری داشته باشید، اما همچنان در بین مردم استفاده از آنها رایج باشد تا از پشتیبانی شرکت سازنده اطمینان حاصل کنید.

 مراقب باشید که با خرید وسایلی که کاربرد زیادی ندارند، پولتان را هدر ندهید تا سرمایه گذاری زمان و پول شما ارزش خود را حفظ کند.

از خودکارسازی و یادگیری ماشین استقبال کنید

با پیشرفت تصاعدی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، راه‌های بیشتری برای استفاده از این فناوری در شبکه شما در حال ظهور است.

ابزارهای هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهند که فرآیندهای درون شبکه خود را خودکار کنید، هزینه‌ها را کاهش دهید و حتی به شبکه‌تان اجازه می‌دهد تا خود بهینه‌سازی شود. مدیران شبکه می توانند از یادگیری ماشینی برای پیش بینی نتایج مختلف، از الگوهای ترافیک گرفته تا اثرات تغییرات سیستم، استفاده کنند.

تغییر پیچیدگی و رویکرد

 به کارگیری بهترین شیوه‌ها برای امنیت شبکه، مانند استفاده از رمزگذاری، پیاده‌سازی کنترل‌های دسترسی، آموزش افراد و به‌روزرسانی منظم و رویه‌های امنیتی شما، کلید یک استراتژی امنیتی قوی هستند.

چگونه شبکه خود را به روز نگه داریم؟

از فناوری های نوظهور استقبال کنید

فناوری‌های جدید را ارزیابی کنید: ارزیابی کنید که چگونه فناوری‌های نوظهور می‌توانند برای شبکه شما مفید باشند و در نظر بگیرید که آنها را در زیرساخت خود فراهم کنید.

برای تغییرات آماده باشید: تأثیر احتمالی فناوری های جدید بر شبکه خود را پیش بینی کنید و بر اساس آن تجهیزات جدید را تهیه کنید.

استراتژی های داشتن یک شبکه به روز

اتصال اینترنت توسعه پذیر را انتخاب کنید: طرح اینترنتی را انتخاب کنید که به راحتی قابل ارتقا باشد تا نیازهای پهنای باند آینده را برآورده کند.

به طور منظم شبکه خود را ارزیابی و به روز کنید: ارزیابی های دوره ای شبکه را برای شناسایی مشکلات و زمینه های بهبود بالقوه انجام دهید. 

با فناوری همگام باشید

فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است، بنابراین مهم است که با آخرین پیشرفت ها در زیرساخت های شبکه همگام باشید. این یعنی با اخبار و روندهای صنعت، شرکت در کنفرانس ها و رویدادها، و ارزیابی منظم زیرساخت شبکه خود برای اطمینان از اینکه نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند، هماهنگ باشید.

همچنین از داشتن تیمی از متخصصان که کسب و کار شما را از بهترین شیوه های توسعه شبکه آگاه می کنند اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن هر یک از این نکات، می توانید زیرساخت شبکه خود را در آینده استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در چشم انداز دیجیتال پر سرعت امروزی، رقابتی باقی می ماند.

به یاد داشته باشید که زیرساخت شبکه شما یک سرمایه گذاری حیاتی در موفقیت آینده کسب و کار شما است، بنابراین مهم است که عاقلانه انتخاب کنید و برای یک عملکرد بلندمدت برنامه ریزی کنید.

با پیروی از این دستورالعمل ها، می توانید شبکه خود را در به روز نگه دارید و مطمئن شوید که تجهیزات شما در آینده نیز دارایی ارزشمندی برای سازمان شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید