معرفی

روتر شیائومی BE3600 (ارزان ترین روتر عرضه شده توسط شیائومی)

معرفی روتر شیائومی BE3600

پیش‌فروش جدیدترین روتر Wi-Fi 7 شیائومی، نسخه BE 3600 2.5G، آغاز شده است. این روتر پیشرفته با قیمت جذاب 299 یوان (معادل 39 دلار) دارای ویژگی های چشمگیری مانند پورت شبکه 2.5G با پیکربندی بالا، تراشه 4 هسته ای و اتصال هوشمند IoT است.

در واقع بهره مندی از فناوری Wi-Fi 7  تنها در مورد سرعت صدق نمی کند. در واقع کمپانی شیائومی علاقه مند به ارائه یک تجربه کاربری پیشرفته است. این روترها با پشتیبانی از ویژگی هایی مانند اتصالات چند کاناله، بهینه سازی پویا، کاهش تاخیر و بهبود قابلیت های ضد تداخل، هم سرگرمی و هم کارهای اداری را متحول خواهند کرد. به لطف این پیشرفت های چشمگیر در فناوری Wi-Fi، آینده روشن به نظر می رسد.

 

روتر شیائومی BE3600

روتر شیائومی BE3600

 

ویژگی های کلیدی روتر شیائومی BE3600

  • وای فای دو باند 3.6 گیگابیت بر ثانیه 7: Wi-Fi 7، همچنین به عنوان IEEE 802.11be شناخته می شود، به عنوان جانشین Wi-Fi 6 عمل می کند. دستگاه های شما را قادر می سازد با سرعت کامل کار کنند. از پخش روان 4K/8K، بازی‌های AR/VR همهجانبه، و دانلودهای سریع لذت ببرید.

  • یکپارچه سازی دو کاناله MLO: یک دستگاه می تواند به طور همزمان به باندهای 2.4G و 5G متصل شود. دو پیوند به صورت موازی برای مقابله بهتر با تداخل محیطی ارسال می شوند.

  • پورت شبکه پرسرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه: پورت WAN/LAN 1*2.5 گیگابیت بر ثانیه و پورت های WAN/LAN 3*1 گیگابیت در ثانیه انتقال داده با سرعت بالا را ارائه می دهند.

  • پوشش حداکثری: آنتن های خارجی 4× همراه با Beamforming ظرفیت بیشتر، اتصالات قوی تر و مطمئن تر و تداخل کمتری را ارائه می دهند.

  • تراشه 4 هسته ای کوالکام با فرکانس 1.1 گیگاهرتز: سریع و پایدار، تا 128 دستگاه را به صورت آنلاین پشتیبانی می کند.

  • پشتیبانی مش: پشتیبانی از روترهای 10 واحدی شیائومی/ردمی در شبکه مش.

  • اتصال اینترنت IoT برای خانه هوشمند: شبکه سازی با یک کلیک برای دستگاه های شیائومی هوشمند خانگی و برای محافظت از حریم خصوصی و مراقبت از والدین، روتر را به مرکز امنیت خانه خود تبدیل کنید. با ارائه بازخورد به راحتی در مورد خطرات شبکه از طریق اپلیکیشن Mijia، مکانیسم های حفاظت و مدیریت شبکه قوی را برای جلوگیری از حملات سایبری فراهم می کند.

  • مدیریت هدفمند تلفن های همراه، تبلت ها و سایر دستگاه های اینترنتی اعضای خانواده، فیلتر کردن URL های بد و اطلاعات مضر.

 

مشخصات سخت افزاری

نسخه 2.5G روترBE3600  دارای پیکربندی هسته ای چشمگیر است. این دستگاه از یک پردازنده پرسرعت 4 هسته ای Qualcomm با فرکانس 1.1 گیگاهرتز به همراه حافظه 256 مگابایتی استفاده می کند که قدرت قابل توجه 10120 DMIPS را به آن می دهد. این روتر به لطف پشتیبانی آنلاین قوی خود می تواند تا 128 دستگاه متصل به طور همزمان را مدیریت کند. علاوه بر این، به 4 آنتن Wi-Fi با بهره بالا مجهز شده است که قدرت سیگنال و پوشش مطلوب را تضمین می کند.

 

 

 

این روتر با پشتیبانی از ویژگی های پیشرفته ای مانند پهنای باند بزرگ 4×4 160 مگاهرتز و فناوری مدولاسیون مرتبه بالا 4K QAM دو باند، قادر است نرخ انتقال استثنایی تا 6500 مگابیت در ثانیه را ارائه دهد.

علاوه بر این، روتر دارای یک پورت شبکه کامل 2.5G است که امکان پشتیبانی از تجمع دو پورت WAN و LAN را فراهم می کند. این بدان معناست که می تواند به سرعت شگفت انگیزی تا 5 گیگابیت در ثانیه دست یابد که فراتر از انتظارات است و اتصال یکپارچه را تضمین می کند.

نسخه 2.5G روتر Xiaomi BE3600 با پهنای باند چشمگیر 3600 مگابیت بر ثانیه، اتصال شبکه ای سریع و پایدار را تضمین می کند. در مقایسه با روترهای خانگی استاندارد، سرعت شبکه آن چندین برابر بوده و به راحتی از پخش ویدیوی با کیفیت بالا، بازی آنلاین و دانلود فایل های بزرگ پشتیبانی می کند.

Wi-Fi 7 پیشرفت های بسیاری مانند پهنای باند 320 مگاهرتز، 4096-QAM، Multi-RU، عملکرد چند پیوندی، MU-MIMO بهبود یافته و همکاری چند AP را که همگی بر پایه Wi-Fi 6 بنا شده اند برای کاربران خود به ارمغان می آورد. با این نوآوری ها، Wi-Fi 7 آماده است تا با ارائه سرعت انتقال داده بالاتر و تأخیر کمتر، از Wi-Fi 6 پیشی بگیرد. البته پیش بینی می شود که Wi-Fi 7 از توان عملیاتی تا 30 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند که تقریباً سه برابر ظرفیت Wi-Fi 6 است.

 

 

شبکه مش

این روتر وای فای 7 می‌تواند از شبکه‌های مش توسعه‌یافته شیائومی پشتیبانی کند، به این معنی که کاربران می‌توانند حداکثر تا ۱۰ روتر را برای برقراری یک اتصال شبکه کاملاً یکپارچه و بدون وقفه در سراسر خانه خود متصل کنند. علاوه بر این، مجهز به فناوری اتصال innovative millet و فناوری هوشمند Mi خانگی است که به شما این امکان را می‌دهد تا تنها با فشار دادن یک دکمه، یک شبکه توزیع هوشمند را در هر گوشه خانه خود راه اندازی کنید. این روتر هوشمند همچنین امکان اتصال هوشمند IoT را فراهم می کند و به دستگاه های شما اجازه می دهد تا به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند.

معایب

شیائومی روتر جدیدی است که با قیمتی مناسب در بازار جهانی عرضه شده است. این مدل از WiFi 7، که یک از استاندارد بی سیم فعلی پشتیبانی می کند و انتقال داده با کیفیت بالا را نوید می دهد. با این اوصاف، محدودیت های قابل توجهی نیز در آن وجود دارد.

عمده محدودیتی که در BE3600 همانند دیگر روترهای ارزان قیمت نیز وجود دارد این است که تنها از باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز استفاده می شود و کانال 6 گیگاهرتز را ندارد، بنابراین نرخ انتقال داده نیز بر این اساس محدود است. همچنین شیائومی مدعی شده که حداکثر سرعت انتقال داده در باند 5 گیگاهرتز 2882 مگابیت بر ثانیه و در باند 2.4 گیگاهرتز به 688 مگابیت بر ثانیه محدود می شود.

 

 

جمع بندی

با مقایسه خط تولید روترهای شیائومی، واضح است که شیائومی BE 3600 به عنوان یک دستگاه برجسته ظاهر می شود و عملکرد فوق العاده ای را با قیمت فوق العاده پایین و تقریباً 40 دلار ارائه می دهد. فناوری انقلابی، مشخصات قوی و سرعت های چشمگیر آن را به عنوان یک رقیب قدرتمند در دنیای روترها قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید