معرفی

روتر اکسس پوینت میکروتیک Chateau 5G ax

معرفی تخصصی روتر اکسس پوینت میکروتیک Chateau 5G ax

در این مقاله ما سعی کرده ایم یکی از جدیدترین روترهای عرضه شده توسط کمپانی میکروتیک به نام Chateau 5G ax را به شما معرفی کنیم. در ادامه به معرفی و بررسی روتر اکسس پوینت میکروتیک Chateau 5G ax می پردازیم:

Chateau 5G ax در نگاه اول، بسیار شبیه به مدل‌های قبلی خود است. این دستگاه یک روتر پیشرفته و قدرتمند از شرکت میکروتیک است که برای ارائه اتصال به اینترنت پرسرعت و پایدار طراحی شده است. Chateau 5G ax با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های شبکه و وای‌فای، قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه دارای ظاهری شیک و کاربرپسند می باشد که آنرا برای هر جایی از جمله خانه‌های سنتی و اقامتگاه‌های لوکس تا محیط‌های مدرن اداری و شرکتی مناسب است.

روتر اکسس پوینت Chateau 5G ax از میکروتیک با نام تجاری Chateau 5G، یک دستگاه کاربردی با خروجی‌های LTE/5G است که به عنوان مودم سیم کارت و روتر نقطه دسترسی عمل می‌کند. این دستگاه قابلیت دریافت اینترنت بر روی شبکه‌های 3G/LTE/TD-LTE/5G را دارد و باندهای فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز را پوشش می‌دهد. با آنتن دوگانه بالا، مناسب برای مناطق با پوشش شبکه مناسب است و از LTE Cat 4، LTE Cat 20 و شبکه 5G استفاده می‌کند. تنوع باندهای فرکانسی آن به کاربران امکان استفاده از شبکات مختلف را می‌دهد.

شرکت میکروتیک در توضیح اولیه دستگاه Chateau خود اشاره کرده است که برای دسترسی به اینترنت سریع در هر مکان و زمان، گزینه‌های مختلف برای انتخاب مودم LTE از رده 4 تا رده 20 وجود دارد. Chateau دارای 5 پورت اترنت گیگابیتی و 1 پورت USB با اندازه کامل است. این روتر اکسس پوینت در فناوری LTE با استفاده از FDD LTE و TDD قرار دارد. حداکثر سرعت انتقال داده‌ها در Chateau بستگی به نوع مودم LTE دارد، که در حالت دسته 4 حداکثر سرعت Downlink 150Mbps و Uplink 50Mbps است، و در حالت دسته 20 حداکثر سرعت Downlink 2Gbps و Uplink 200Mbps است. Chateau همچنین شبکه‌های 5G را نیز پشتیبانی می‌کند، به شرط آنکه اپراتور شبکه‌ای با باندهای مشخص فعال باشد.

این دستگاه در شبکه 5G نوع NR NSA باندهای n1/n3/n5/n7/n8/n20/n28/n38/n40/n41/n77/n78/n79 و در شبکه 5G نوع NR SA باندهای n1/n3/n5/n7/n8/n20/n28/n38/n40/n41/n77/n78/n79 را پشتیبانی می‌کند. حداکثر نرخ انتقال دیتا در شبکه 5G نوع NSA از برج به دستگاه 5 گیگابیت بر ثانیه (Downlink) و از دستگاه به برج 650 مگابیت بر ثانیه (Uplink) و در شبکه 5G نوع NS از برج به دستگاه 4.2 گیگابیت بر ثانیه (Downlink) و از دستگاه به برج 900 مگابیت بر ثانیه (Uplink) است. در تکنولوژی LTE نوع FDD، این دستگاه باندهای 1، 3، 5، 7، 8، 18، 19، 20، 26، 28، و32 را پشتیبانی می‌کند که قادر است سرویس‌دهی به سیم‌کارت‌های LTE اپراتور‌های کشور با فعالسازی در باندهای فرکانسی مذکور را انجام دهد.

روتر اکسس پوینت میکروتیک Chateau 5G ax

روتر اکسس پوینت میکروتیک Chateau 5G ax

ویژگی‌های کلیدی:

  • پشتیبانی از شبکه 5G: روتر Chateau 5G ax  از نسل پنجم شبکه‌های موبایل (5G) پشتیبانی می‌کند که به معنای سرعت دانلود و آپلود بسیار بالا، تأخیر کم و پایداری بیشتر در اتصال است.

  • وای‌فای 6: با استفاده از استاندارد وای‌فای 802.11ax (وای‌فای 6)، میکروتیک Chateau 5G ax سرعت و ظرفیت بسیار بالایی را در شبکه وای‌فای ارائه می‌دهد.

  • آنتن‌های قدرتمند: آنتن‌های داخلی و خارجی قدرتمند، پوشش وای‌فای را در محیط‌های بزرگ افزایش داده و سیگنال قوی و پایداری را فراهم می‌کنند.

  • پورت‌های متنوع: روتر Chateau 5G ax دارای چندین پورت اترنت گیگابیت و یک پورت 2.5 گیگابیت است که امکان اتصال همزمان چندین دستگاه با سرعت بالا را فراهم می‌کند. همچنین، پورت USB برای اتصال دستگاه‌های جانبی مانند هارد دیسک قابل استفاده است.

  • پردازنده قدرتمند: پردازنده قدرتمند Chateau 5G ax ، امکان مدیریت همزمان چندین کار و اجرای برنامه‌های پیچیده را فراهم می‌کند.

  • امنیت بالا: با استفاده از جدیدترین پروتکل‌های امنیتی، از جمله WPA3، حفاظت کاملی از شبکه شما در برابر تهدیدات امنیتی فراهم می‌شود.

  • RouterOS: این روتر از سیستم عامل قدرتمند RouterOS بهره می‌برد که امکان پیکربندی و مدیریت پیشرفته شبکه را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی

قابلیت‌های بی‌سیم:

گام بعدی واضح در سری Chateau  ، تکمیل قابلیت‌های بی‌سیم بود. با استاندارد بی‌سیم نسل 6 802.11ax و پشتیبانی Wave 2،   میکروتیک Chateau 5G ax می‌تواند سرعت بی‌سابقه‌ای را ارائه دهد. اگر آن را با نسل قبلی مقایسه کنیم، در طیف 5 گیگاهرتز تا 40 درصد و در طیف 2.4 گیگاهرتز تا 90 درصد سرعت بالاتری را شاهد هستیم! با استفاده از Chateau 5G ax ما بهبودهای چشمگیری در رادیو بی‌سیم و آنتن‌ها ایجاد کرده‌ایم. Chateau 5G ax از MIMO 4×4 روی 5G و LTE پشتیبانی می‌کند. در آن 6 آنتن LTE/5G داخلی وجود دارد. همچنین یک جفت آنتن خارجی پوشش شبکه بی‌سیم بهتری را حتی در بزرگ‌ترین خانه‌ها فراهم می‌کند و نیز باعث  بهبود اتصال LTE/5G می شود.

پورت‌ها و عملکرد:

با وجود چنین سرعتی، عملاً تعداد پورت‌ها نیز باید نسبت به این قابلیت افزایش یابند. بنابراین میکروتیک علاوه بر حفظ چهار پورت گیگابیت اترنت در ساختار Chateau 5G ax یک پورت 2.5 گیگابیت اترنت درقسمت بالای آن اضافه کرده است. همچنین بیایید USB را فراموش نکنیم که می‌تواند برای اهداف ذخیره سازی مفید باشد.

پردازنده و امنیت:

میکروتیک Chateau 5G ax  دارای یک CPU مدرن چهار هسته‌ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز همراه با رم یک گیگابایت برای انجام عملیات سنگین مانند قوانین پیچیده فایروال، رمزگذاری سخت افزاری IPsec، استفاده از رشته‌های بیشتر یا آزمایش با ویژگی‌های پیشرفته RouterOS می باشد. همچنین با افزودن پشتیبانی رمزگذاری پیشرفته WPA3، شما از همیشه ایمن‌تر هستید.

سرعت بی‌سابقه اینترنت:

در یک تنظیم ایده‌آل و محیط مناسب، مودم 5G می‌تواند به سرعت‌های باورنکردنی تا 5 گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و تا 900 مگابیت بر ثانیه برای آپلود دست یابد. اما حتی بدون رسیدن به حداکثر ظرفیت، همچنان یک اتصال فوق‌العاده سریع خواهید داشت که می‌تواند از بهترین شبکه‌های مسی و فیبری پیشی بگیرد!

پیشرفته‌ترین نرم‌افزارRouterOS:

شرکت میکروتیک از سال 1996 کار خود را در حوزه ارائه نرم‌افزار به بازار شروع کرده است و در طول این سال‌ها، توانسته‌ایم قدرتمندترین و انعطاف‌پذیرترین نرم‌افزار شبکه‌سازی را به بازار عرضه کند. این کمپانی با عرضه هر نسخه جدید، آزادی کامل را به کاربران برای کاوش در تنظیمات مختلف و همیشه داشتن ابزار مناسب برای کار فراهم کرده است.

میکروتیک با عرضه Chateau 5G ax یک VPN امن را از دفتر گرفته تا خانه، کنترل والدین، QoS (اولویت‌بندی ترافیک برای نیازهای خاص، مانند پخش)، قوانین پیچیده فایروال، شتاب سخت‌افزاری IPsec، VLAN، ایمیل یا پیام‌های SMS را برای کاربران مهیا می سازد، حتی می‌توانید هشدارهای محرک پیچیده را خودکار کنید (“پهنای باند شما به مدت Y دقیقه به X رسیده است!”) و صف‌ها را بر اساس استفاده از پهنای باند تغییر دهید.

اشتراک گذاری اطلاعات بدون هرگونه محدودیتی:

شما تمام ویژگی‌ها از مصرف‌کننده تا سطح سازمانی را دریافت می‌کنید. برای اپراتورهای موبایل و ISPها، میکروتیک Chateau 5G ax یک پیشرفت چشمگیر است. به طورکلی این روتر یک محصول واحد برای راضی کردن متنوع‌ترین گروه از افراد می باشد.

دستگاهی همه کاره

Chateau یک انتخاب قابل توجه برای هر اپراتور می باشد. این دستگاه از فناوری TR-069 برای ایجاد گزینه‌های مدیریت مشتری از راه دور سفارشی، مانند پیکربندی روتر از طریق همان صفحه‌ وب که مشتریان برای پرداخت قبض موبایل استفاده می‌کنند، پشتیبانی می کند. کاربران پیشرفته، مدیران سیستم با تجربه و علاقه‌مندان به شبکه‌سازی می‌توانند از عمق شگفت‌انگیز RouterOS بهره‌مند شوند حتی خانه‌های کوچک نیز می‌توانند همه این‌ کارها را تنها با استفاده از یک صفحه وب ساده و مستقیم انجام دهند.

 

کاربردها:

  • خانواده‌ها: برای ایجاد یک شبکه خانگی سریع و پایدار با پوشش گسترده.

  • کسب‌وکارهای کوچک: برای ایجاد یک شبکه محلی (LAN) با سرعت بالا و امنیت بالا.

  • مکان‌های عمومی: برای ارائه اینترنت پرسرعت در مکان‌های عمومی مانند کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها.

 

مزایای استفاده از Chateau 5G ax:

  • سرعت بسیار بالا: تجربه اینترنت پرسرعت و روان در دانلود فایل‌ها، پخش ویدیوهای با کیفیت بالا و بازی‌های آنلاین.

  • پایداری بالا: اتصال پایدار و بدون قطعی حتی در محیط‌های شلوغ.

  • امنیت بالا: حفاظت از شبکه شما در برابر تهدیدات خارجی.

  • انعطاف‌پذیری بالا: امکان پیکربندی و مدیریت پیشرفته شبکه.

  • طراحی زیبا و جمع و جور: مناسب برای هر محیطی.

مشخصات ظاهری

نسل وای فای: Wi-Fi 6

استاندارد وایرلس: 802.11a/n/ac/ax, 802.11b/g/n/ax

حافظه رم: 1GB

پردازنده: IPQ-6010

قدرت پردازنده: 1.8GHz

قدرت آنتن : 3dBi(2.4GHz) ,6dBi(5GHz)

پورت: 4 عدد پورت اترنت 10/100/1000

محدوده فرکانس: 2.4GHz, 5GHz

حداکثر مصرف برق: 19W

سیستم عامل:  MikroTik RouterOS

دمای کارکرد: Max Operating Temperature :+70 , Min Operating Temperature : -40°c

در کل، Chateau 5G ax یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک روتر قدرتمند و همه کاره برای نیازهای خانگی یا تجاری خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید