دسته‌بندی نشده

وای فای 7 چیست و چه مزایایی دارد؟

وای فای 7 (WIFI7) چیست؟

استاندارد جدیدی برای ارائه سرعت‌های چند گیگابایتی در خانه

طرح های اینترنت چند گیگابیتی امروزی به سرعت از فناوری وای فای نسل قبلی پیشی می گیرند. WiFi 7 که با نام IEEE 802.11be نیز شناخته می شود، نشان دهنده یک تغییر انقلابی در حوزه فناوری خواهد بود. وای‌فای ۷ با نام استاندارد جدید EHT (Extremely High Throughput) نسل جدیدی از فناوری بی‌سیم است که سرعت‌های چند گیگابایتی را به واقعیت تبدیل می‌کند. این فناوری با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته مانند MIMO چند کاربره و مدولاسیون 4096-QAM، ظرفیت شبکه را به شدت افزایش داده و تاخیر را کاهش می‌دهد. با وای‌فای ۷، می‌توانید از تجربه کاربری بهتری در فعالیت‌هایی مانند بازی‌های آنلاین، واقعیت مجازی و استریم ویدیوهای با کیفیت بالا لذت ببرید.

WiFi 7، قدرتمندترین WiFi تا این لحظه

کانال‌های جدید 320 مگاهرتز و 4K QAM سرعت 2.4 برابر سریع‌تر را به جدیدترین لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌ها و تبلت‌های آماده WiFi ارائه می‌کنند. این فناوری همچنین به طور کامل با دستگاه های WiFi قدیمی سازگار است.

Wi-Fi 7 Coming Soon: Are You Ready to Upgrade? | Blackview Blog

 

ویژگی های کلیدی WiFi 7

وای‌فای ۷، با سرعت‌های چند گیگابایتی و عملکرد بهبود یافته، آینده اینترنت خانگی را متحول خواهد کرد. این فناوری جدید، به شما امکان می‌دهد تا از اینترنت در هر نقطه از خانه‌تان با سرعت و کیفیت بالا استفاده کنید. با وای‌فای ۷، می‌توانید:

  • فیلم‌ها و سریال‌ها را بدون بافرینگ تماشا کنید.

  • بازی‌های آنلاین را با کمترین تاخیر اجرا کنید.

  • به طور همزمان چندین دستگاه هوشمند را به اینترنت متصل کنید.

  • از فناوری‌های جدید مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده لذت ببرید.

ارائه سرعتی 5 برابر بیشتر نسبت به WiFi 6E

WiFi 7 حداکثر سرعت را از 9.6 گیگابیت بر ثانیه به 46 گیگابیت در ثانیه افزایش می دهد، بنابراین می توانید از برنامه های اینترنت فوق سریع امروزی با عملکرد گیگابیت پلاس در دستگاه های خود بهره کامل ببرید.

حداکثر پهنای باند 2 برابری در کانال های 320 مگاهرتز با ظرفیت بالا

وای فای 7 با پهنای باند جدید و فوق‌العاده خود سرعت دستگاه‌های شما را تا دو برابر افزایش می دهد. تصور کنید تلفن های هوشمند شما می توانند با سرعت باور نکردنی 5 گیگابیت بر ثانیه به اینترنت متصل شوند. این سرعت دیوانه وار، امکانات جدید و هیجان انگیزی را برای برنامه های AR و VR فراهم می کند. بنابراین می توان گفت که دنیای بازی ها و برنامه های واقعیت مجازی با اینترنت پرسرعت واقعی تر و جذاب تر از همیشه خواهد بود. طیف 1.2 گیگاهرتز در باند 6 گیگاهرتز، حداکثر پهنای باند 320 مگاهرتز را ممکن می‌سازد و همچنین به روترهای بیشتری اجازه می‌دهد تا حتی در پرجمعیت ترین مناطق هم به راحتی به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند. این یعنی خداحافظی با کندی اینترنت و قطعی های مکرر.

کاهش چشمگیر تأخیر در وای‌فای ۷

وای‌فای ۷ با کاهش تاخیر تا ۵۰ درصد نسبت به نسل قبلی، تجربه بازی‌های آنلاین را متحول کرده است. تصور کنید در بازی‌های چندنفره، بدون هیچ لگی به رقابت با سایر بازیکنان بپردازید. این فناوری همچنین به توسعه واقعیت مجازی و افزوده (AR و VR) کمک شایانی کرده و به ما اجازه می‌دهد تا در دنیای مجازی با کیفیت تصویری بالا و بدون هیچ وقفه‌ای حرکت کنیم.

این فناوری، گامی بزرگ رو به جلو در جهت تحقق اینترنت اشیاء و متاورس بوده و امکان ارائه خدمات بهتر و جذاب‌تر به مشتریان را فراهم کرده و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در بازار رقابتی امروز پیشتاز باشند.

 

 

20 درصد انتقال داده بیشتر با مدولاسیون 4096 QAM

مدولاسیون، به زبان ساده، فرآیند تبدیل داده ها به امواج رادیویی WiFi است. تصور کنید می‌خواهید یک فیلم با کیفیت 4K را به صورت روان تماشا کنید. با افزایش عمق مدولاسیون از 10 به 12 بیت، وای‌فای شما قادر خواهد بود اطلاعات بیشتری را در هر ثانیه منتقل کند و به شما اجازه می‌دهد تا از تماشای فیلم‌های با کیفیت بالا بدون هیچگونه لگ یا بافری لذت ببرید. این پیشرفت، نتیجه افزایش ظرفیت کانال و بهبود کارایی شبکه‌های وای‌فای است.

چه نوآوری های جدیدی را می توان با WiFi 7 ارائه داد؟

عملیات چند پیوندی (قدرتی دوبرابر)

وای‌فای ۷ با استفاده از ویژگی عملیات چند پیوندی، به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا همزمان به چندین باند فرکانسی ( مثلا باند 6 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز) متصل شوند. این ویژگی دقیقا مثل داشتن دو مسیر برای رسیدن به مقصد است. اگر یک مسیر شلوغ باشد، دستگاه به طور خودکار مسیر دیگر را انتخاب می‌کند تا اتصال شما قطع نشود. این ویژگی باعث افزایش سرعت، پایداری و ظرفیت شبکه می‌شود و تجربه کاربری بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

کاهش تداخل WiFi با استفاده از فناوری PREAMBLE PUNCTURING

PREAMBLE PUNCTURING فناوری جدیدی است که به وای‌فای اجازه می‌دهد تا در محیط‌های شلوغ و پر از تداخل، عملکرد بهتری داشته باشد. تصور کنید وای‌فای مثل یک بزرگراه است. وقتی ماشین‌های زیادی در یک لاین حرکت کنند، ترافیک سنگین می‌شود. PREAMBLE PUNCTURING مثل این است که یک مسیر فرعی در این بزرگراه پیدا کنیم تا بتوانیم سریع‌تر به مقصد برسیم. این ویژگی با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، به وای‌فای اجازه می‌دهد تا از بخش‌های خالی کانال‌های فرکانسی استفاده کند و در نتیجه ظرفیت شبکه را افزایش دهد. این فناوری به ویژه در محیط‌هایی با تداخل بالا، مانند آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری، موثر است.

مزایای WiFi 7

برای سرگرمی

WiFi 7، مرزهای سرگرمی خانگی را جابه‌جا می‌کند. با این فناوری، می‌توانید فیلم‌های با کیفیت 8K را بدون هیچگونه بافری تماشا کنید، در بازی‌های واقعیت مجازی غرق شوید و در تماس‌های تصویری با کیفیت بالا شرکت کنید. پهنای باند بسیار بالا و تأخیر بسیار کم وای‌فای ۷، به شما اجازه می‌دهد تا به طور همزمان از چندین دستگاه با سرعت بالا استفاده کنید و از تجربه کاربری بهتری لذت ببرید. این فناوری، آینده سرگرمی خانگی را متحول خواهد کرد. همچنین به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا خدمات نوآورانه‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

 

برای گیمرها

وای‌فای ۷، انقلاب بزرگی در دنیای بازی ایجاد کرده است. در واقع وای‌فای ۷ بهشت گیمرهاست!

با این فناوری، گیمرها می‌توانند از بازی‌های آنلاین با کیفیت بالا و کمترین تأخیر لذت ببرند. بازی‌ها سریع‌تر دانلود می‌شوند و تجربه بازی‌های واقعیت مجازی به واقعیت نزدیک‌تر شده است. وای‌فای ۷، به گیمرها اجازه می‌دهد تا در دنیای بازی‌ها غرق شوند و از تجربه بازی به بهترین شکل ممکن لذت ببرند.

وای‌فای ۷، یک فناوری کلیدی برای توسعه اکوسیستم بازی‌های ابری است. با این فناوری، می‌توان خدمات بازی ابری با کیفیت بالا و پایداری بیشتری را به کاربران ارائه داد.

 

 

برای خانه

WiFi 7، آینده خانه‌های هوشمند را متحول می‌کند. با این فناوری، می‌توانید به راحتی از چندین دستگاه هوشمند به طور همزمان استفاده کنید، بدون اینکه نگران کندی اینترنت یا قطعی اتصال باشید. وای‌فای ۷ به شما اجازه می‌دهد تا به طور همزمان در کنفرانس‌های ویدیویی شرکت کنید، فایل‌های بزرگ را دانلود کنید و از سرگرمی‌های آنلاین لذت ببرید. این فناوری، خانه شما را به یک محیط هوشمند و کارآمد تبدیل می‌کند.

 

برای کسب و کار

WiFi 7 انقلاب بزرگی در دنیای کسب‌وکار ایجاد کرده است. این فناوری به لطف سرعت، پهنای باند و ویژگی‌های جدید مانند عملیات چند پیوندی، می‌تواند محیط کاری هوشمند و پویایی ایجاد کنید. کارکنانتان می‌توانند با سرعت بیشتری کار کنند، در جلسات آنلاین با کیفیت بالا شرکت کرده و از فناوری‌های جدید مثل واقعیت افزوده و مجازی بهره ببرند.

وای‌فای ۷، قابلیت‌های جذابی را برای ترکیب AR و VR در محیط کار باز می‌کند و سخت‌افزارهای نسل بعدی مانند عینک‌هایی با نمایشگرهای هدآپ پیشرفته‌شده AR، محصولات اداری هوشمند تقویت‌شده IoT و فناوری‌های اتوماسیون محل کار را بیشتر می‌کند. به طور کلی WiFi 7 با افزایش پهنای باند و کاهش تاخیر، امکان استفاده از فناوری‌های جدید مانند اینترنت اشیا و اتوماسیون را فراهم می‌کند.

 

 

سوالات متداول WiFi 7

آیا WiFi 7 با نسل قبلی خود سازگار است؟

بله، WiFi 7 که با نام 802.11be نیز شناخته می‌شود، کاملاً با WiFi 5 و WiFi 6 سازگار است. به عنوان مثال، تنها دستگاه های WiFi 6E و WiFi 7 می توانند از باند وای فای فوق سریع 6 گیگاهرتز استفاده کنند. به طور مشابه، تنها جدیدترین دستگاه‌های WiFi 7 می‌توانند از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند پهنای باند 320 مگاهرتز و عملیات چند پیوندی بهره ببرند.

آیا وای فای 7 برد بهتری دارد؟

با سرعت بیشتر و تداخل کمتر، بهبود کلی در پوشش را مشاهده خواهید کرد، به خصوص هنگامی که برنامه هایی که سرعت بالاتری را در دسترس قرار می دهند. با پیشرفت های فناوری مانند عملیات چند پیوندی، شاهد بهبود عملکرد WiFi و رومینگ بدون درز در شبکه های مش و مناطق تحت پوشش با هر اندازه ای خواهید بود. به زبان ساده، کاربران می توانند به راحتی منطقه تحت پوشش WiFi 7 خود را با استفاده از روتر مش و ماهواره ها برای افزایش برد، در صورت نیاز سفارشی کنند.

وای فای 7 چقدر سرعت دارد؟

WiFi 7 تا 2.4 برابر WiFi 6E و WiFi 6  سرعت دارد. سرعت‌های نظری بالا از 9.6Gbps به 46Gbps بهبود یافته است. با این حال سرعت واقعی به تعداد جریان های پشتیبانی شده، سرعت ارائه دهنده خدمات اینترنت، طرح داده، سخت افزار شبکه و ترافیک شبکه بستگی دارد.

آیا ارزشش را دارد که منتظر WiFi 7 بمانیم؟

بستگی به وضعیت فعلی شبکه WiFi شما دارد. اگر از روتر و مودم قدیمی استفاده می‌کنید، ارتقا به WiFi 7 می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در عملکرد شبکه شما ایجاد کند. حتی اگر دستگاه‌های شما از استانداردهای قدیمی WiFi استفاده می‌کنند، ارتقا به WiFi 7 می‌تواند برخی مزایا را برای شما به همراه داشته باشد.

آیا باید به روتر WiFi 6 یا WiFi 7 ارتقا دهید؟

بله! اگر در حال حاضر از روتر WiFi 5 استفاده می‌کنید، ارتقا به روتر WiFi 6، WiFi 6E یا WiFi 7 مزایای قابل‌توجهی را برای شما به همراه خواهد داشت حتی اگر دستگاه‌های شما از استانداردهای قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. با توجه به سرعت‌های فعلی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و بسیاری از گزینه های سخت افزاری با کیفیت بالا ، هنوز زمان قابل‌توجهی برای بهره‌مندی از مزایای WiFi 6 قبل از اینکه بتوانید تمام مزایای WiFi 7 را تجربه کنید، وجود دارد.

با این حال، فقط روترهای WiFi 6E و WiFi 7 می‌توانند باند 6 گیگاهرتز فوق‌سریع WiFi را برای جدیدترین تلفن‌ها و رایانه‌ها فراهم کنند. روترها و سیستم‌های مش WiFi 7، خانه و دستگاه‌های شما را با قابلیت‌های WiFi سطح بعدی آینده‌نگر خواهند کرد

وای فای 7 چه قابلیتی دارد؟

WiFi 7 پیشرفت های قابل توجهی در سرعت و پهنای باند ارائه می دهد، همراه با مجموعه ای از پیشرفت های تکنولوژیکی اساسی که برای هوشمندتر و کارآمدتر کردن WiFi شما طراحی شده اند. این مزایا در مقاله بالا بیان شده است.

تاریخ انتشار وای فای 7 چه زمانی است؟

اولین محصولات WiFi 7 از اواسط سال 2023 در دسترس قرار گرفتند و انتظار می‌رود در اواخر سال 2024 و پس از آن در بازار عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید