آموزش

سوئیچ KVM چیست؟

سوئیچ KVM چیست؟

این دستگاه با استفاده از چندین رایانه با یک مجموعه صفحه کلید، مانیتور و ماوس، بهره وری، صرفه جویی در فضا و پول را بهبود می بخشد.

این ویژگی انحصاری به مدیران فناوری اطلاعات به روز رسانی و نگهداری متمرکز در لحظه را ارائه می دهد.

شما به تازگی دفتر خانه جدید خود را راه اندازی کرده اید یا در یک شرکت جدید شروع به کار کرده اید. به عنوان بخشی از کار خود، باید از دو، یا گاهی اوقات سه رایانه در محل کار خود استفاده کنید.

با این حال، تنظیم سه مانیتور، سه صفحه کلید و سه ماوس میز شما را بسیار شلوغ می کند. بعلاوه، حرکت در اطراف برای استفاده از هر کامپیوتر دردسر اضافی نیز وجود دارد.

یا شاید شما در یک دیتا سنتر با محفظه های نگهدارنده سرورها کار می کنید. شما باید بین صدها و شاید هزاران سرور در کمد های این محفظه ها جابجا شوید. اصلاً چگونه این کار را انجام می دهید؟

اگر دستگاهی وجود داشت که به شما امکان دسترسی سریع و آسان به دو، سه یا چند رایانه را تنها با یک مانیتور، صفحه کلید و ماوس می داد، چه می شد؟ این دستگاه وجود دارد و به آن سوئیچ KVM می گویند.

KVM  مخفف “صفحه کلید، ویدئو (مانیتور)، ماوس” است.

عملکرد اصلی سوئیچ KVM کنترل، جابجایی بین و مدیریت چندین رایانه شخصی یا سرور از طریق یک صفحه کلید، مانیتور و ماوس است (که به آن “کنسول” نیز گفته می شود).

در ابتدایی ترین حالت، سوئیچ KVM یک دستگاه سخت افزاری است( معمولاً جعبه مانند) که یک مجموعه از صفحه کلید، مانیتور و ماوس را به دو یا چند رایانه شخصی متصل می کند. رایانه های شخصی به سوئیچ متصل می شوند و سوئیچ به صفحه کلید، مانیتور و ماوس متصل می شوند.

با استفاده از یک سوئیچ  KVM، کاربر می تواند از طریق یک صفحه کلید، ویدئو (مانیتور) و تنظیم ماوس به چندین رایانه شخصی دسترسی داشته باشد.

برای جابه‌جایی بین رایانه‌ها یا سرورهای مختلف، کاربر می‌تواند دکمه‌ای را روی سوئیچ KVM  فشار دهد، یک کلید میانبر روی صفحه‌کلید خود فشار دهد، روی چرخ ماوس خود کلیک کند یا از یک برنامه نمایش روی صفحه استفاده کند.

صرف نظر از اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید، ایده این است که در حالی که از تنظیمات صفحه کلید، ماوس و مانیتور یکسان استفاده می‌کنید ،بتوانید به سرعت و به راحتی بین رایانه‌های مختلف سوئیچ کنید .

KVM ها از سخت افزار و سیستم عامل برای اطمینان از روان بودن سوئیچینگ استفاده می کنند و اینکه صفحه کلید، مانیتور و ماوس شما بلافاصله با هر کامپیوتر کار می کنند.

 

مزایای استفاده از سوئیچ KVM

معمولاً اگر نیاز به کنترل چندین رایانه شخصی یا سرور دارید، باید چندین مجموعه از صفحه کلید، ماوس و مانیتور خریداری کنید.

شاید میز شما به اندازه کافی برای 2 یا حتی 4 کامپیوتر بزرگ باشد که هر کدام مانیتور، صفحه کلید و ماوس مخصوص به خود را دارند.

اما اگر شما نیاز به کنترل 6 کامپیوتر یا 8 یا حتی ده ها کامپیوتر داشته باشید چه؟ یا در یک برنامه اتاق سرور، داشتن یک کنسول برای هر سرور بسیار غیرعملی است زیرا فضای زیادی را اشغال می کند.

این راه‌اندازی مؤثرترین راه‌اندازی نیست زیرا فضا را اشغال می‌کند. علاوه بر این، نگه داشتن یک ردیف از مانیتورهای بزرگ با صفحه کلید و موس روی یک میز یا در یک رک سرور می تواند درهم ریختگی ایجاد کند و فضای ارزشمندی را اشغال کند.

بنابراین سوئیچ KVM از خواسته های صرفه جویی در فضا، هزینه ها و افزایش کارایی “متولد” شد.

 

طبق گفته های بالا، مزایای کلیدی استفاده از سوئیچ KVM عبارتند از:

  • کنترل چند کامپیوتر/سرور: کاربران می‌توانند از طریق تنظیمات کیبورد، مانیتور و ماوس به 2 یا حتی خیلی بیشتر رایانه یا سرور دسترسی سریع و آسان داشته باشند.
  • کاهش شلوغی: کاهش تعداد صفحه کلید، مانیتور و موس مورد نیاز فضای میز را آزاد می کند.
  • صرفه جویی در هزینه: عدم نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات کامپیوتری اضافی باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.
  • صرفه جویی در فضا: میز خود را تمیز نگه دارید و در فضای رک بسیار مورد نیاز در اتاق سرور صرفه جویی کنید.
  • پشتیبانی از دستگاه های جانبی: برخی از سوئیچ های KVM از تجهیزات جانبی USB پشتیبانی می کنند، به عنوان مثال، نیاز به هاب های USB جداگانه را از بین می برند.

از آنجایی که هزینه رایانه ها کاهش می یابد، بسیاری از کاربران می توانند یک رایانه شخصی دوم یا حتی چندین رایانه را خریداری کنند.

در نتیجه، سوئیچ‌های KVM در بین مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند یک رایانه شخصی یا ۲ رایانه اضافه کنند اما نمی‌خواهند روی مجموعه‌های بیشتری از صفحه کلید، مانیتور و ماوس سرمایه‌گذاری کنند، محبوب می‌شوند.

با استفاده از یک سوئیچ KVM دسکتاپ، کاربر همچنین فضای کاری تمیزتر و راحت‌تری را دریافت می‌کند. همچنین در یک اتاق سرور، KVM ها امکان کارایی و مدیریت بیشتر را فراهم می کنند.

سوئیچ KVM

سوئیچ KVM دقیقا چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک رایانه معمولی در حال راه اندازی است، سیستم عامل به طور خودکار سعی می کند سیگنال های دریافتی را از صفحه کلید، ماوس و مانیتور تشخیص دهد.

پس از تایید اتصال، مانیتور صفحه راه اندازی را نمایش می دهد. در نتیجه، عملیات راه‌اندازی یک رایانه شخصی (CPU/Server) به طور پیچیده‌ای با کیبورد، ماوس و مانیتور آن درگیر است.

KVM امکان سوئیچینگ با سیگنال های صحیح را در هر بار با استفاده از فناوری شبیه سازی سیگنال فراهم می کند. (فناوری شبیه سازی سیگنال)

از آنجایی که عملکرد اصلی یک سوئیچ KVM استفاده از تنها یک مجموعه صفحه کلید، مانیتور و ماوس برای راه اندازی چندین رایانه شخصی است، مهم است که سوئیچ KVM اطمینان حاصل کند که سیگنال های کیبورد و ماوس شبیه سازی شده به هر رایانه شخصی می رسد و در حین سوئیچ کردن هیچ اثری بر روی اجرای CPU کامپیوتر وجود ندارد.

سوئیچ KVM همچنین باید وضوح تصویر پایدار را ارائه دهد، از چندین پلتفرم رایانه و سیستم عامل پشتیبانی کند و بتواند با برندهای مختلف صفحه کلید، ماوس و مانیتور ارتباط برقرار کند.

هر سوئیچ KVM تنها می تواند حداکثر تعداد اتصالات رایانه شخصی، یعنی تعداد کل پورت ها را پشتیبانی کند. یک سوئیچ KVM تنها می‌تواند دو پورت را ارائه دهد، در حالی که نصب سوئیچ KVM چندگانه با قابلیت گسترش احتمالی به هزاران پورت می‌رسد.

سوئیچ KVM

سوئیچ های KVM برای دسکتاپ و اتاق سرور

سوئیچ های KVM مختلف می توانند به تعداد مختلفی از رایانه ها متصل شوند. همه اینها به تعداد پورت های یک سوئیچ KVM بستگی دارد.

به طور کلی، سوئیچ‌های KVM از مدل‌های 2 تا 64 پورت متغیر هستند، بنابراین بین 2 تا 64 رایانه می‌توانند به یک دستگاه KVM متصل شوند و به نوبه خود فقط یک مجموعه از صفحه کلید، مانیتور و ماوس وجود دارد.

برای سوئیچ‌های KVM که از قابلیت توسعه پشتیبانی می‌کنند، هر چه تعداد پورت‌های سوئیچ KVM بیشتر باشد، نصب آن معمولاً بزرگ‌تر است. برای مثال، یک KVM4 پورت برای دسکتاپ ایده‌آل است، در حالی که KVM دارای 8 پورت، 16پورت تا 64 پورت برای اتاق سرور مناسب است.

علاوه بر صفحه کلید، مانیتور و ماوس، قابلیت‌های اشتراک‌گذاری صدا و USB نیز می‌تواند در سوئیچ‌های KVM تعبیه شود.

انواع دیگری از سوییچ های KVM نیز برای کاربردهای مختلف وجود دارد، مانند:

  • KVMهای Over-IP برای مدیریت سرور از راه دور
  • KVM های ماتریکسی یا KVM های Over-IP برای نصب در اتاق کنترل
  • KVM های Multi-viewer برای مراکز کنترل و ویرایش ویدیو
  • KVM های Multi-display برای میزهای مالی، بانکی، تجاری
  • KVM های امن برای سازمان های دولتی و نظامی
  • KVM های ویژه برای خطوط تولید

سوئیچ KVM

جمع بندی

به طور خلاصه،  KVM دستگاهی است که به شخص اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی بین چندین رایانه شخصی یا سرور از یک کنسول واحد (صفحه کلید، مانیتور، تنظیم ماوس) جابجا شود تا کارایی، مدیریت و صرفه جویی در هزینه و فضا بیشتر شود.

موقعیت های رایجی که در آن استفاده از سوئیچ KVM مفید است عبارتند از:

  • دفاتر خانگی
  • کار و کسب های کوچک و متوسط
  • اتاق کامپیوتر و اتاق سرور
  • مراکز داده (دیتا سنترها)
  • اتاق های کنترل
  • مراکز تولید

شما می توانید جهت خریداری این محصول و محصولات دیگر شبکه با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت با فروشگاه ژوپیتل در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید